Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
407 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
Children’s attitudes towards peers with learning disabilities - the role of perceived parental behaviour, contact experiences and self-efficacy beliefs
F. Hellmich, M.F. Löper, British Journal of Special Education 46 (2019) 157–179.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, M.F. Löper, British Journal of Special Education 46 (2019) 157–179.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26723
Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education
S. Schwab, M. Nel, F. Hellmich, eds., Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education, Taylor & Francis/Routledge, London, 2019.
LibreCat
S. Schwab, M. Nel, F. Hellmich, eds., Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education, Taylor & Francis/Routledge, London, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Kooperativ Lernumgebungen für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule gestalten – ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Förderung von Grund- und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation auf der 28. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts e. V. (GDSU)
T. Mester, E. Blumberg, A. Kirsch, F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, S. Schwab, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2019.
LibreCat
T. Mester, E. Blumberg, A. Kirsch, F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, S. Schwab, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Pre-service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F.K. Hoya, M.F. Löper, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, M.F. Löper, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag
M.F. Löper, G. Görel, F.K. Hoya, A. Kirsch, T. Mester, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F.K. Hoya, A. Kirsch, T. Mester, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften
F. Hellmich, J.R. Schulze, in: Leibniz Universität Hannover, Hannover, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, J.R. Schulze, in: Leibniz Universität Hannover, Hannover, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association)
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Toronto, Toronto, Canada, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Toronto, Toronto, Canada, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, G. Görel, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, G. Görel, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
M.F. Löper, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference "Inclusive Education – Giving students a voice"
F. Hellmich, in: University of Vienna, Vienna, Austria, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, in: University of Vienna, Vienna, Austria, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
G. Görel, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
Development Of Preservice Teachers' Inclusive Competences. The "KinU"-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
J.R. Schulze, F.K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
K. Franzen, G. Görel, F.K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
Auswirkungen einer Lerneinheit zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeit von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26637
Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung
F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper, eds., Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper, eds., Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26672
Kooperatives Lernen von Studentinnen und Studenten des Lehramts für Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf das `Team-Teaching´ im inklusiven Unterricht der Grundschule
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 195–209.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 195–209.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26708
Primary school students’ attitudes and their perceived teacher behavior towards peers with special educational needs
F. Hellmich, M.F. Löper, Empirische Sonderpädagogik 10 (2018) 151–166.
LibreCat
| DOI
F. Hellmich, M.F. Löper, Empirische Sonderpädagogik 10 (2018) 151–166.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26733
Social participation of students with special educational needs
S. Schwab, M. Nel, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education 33 (2018) 163–165.
LibreCat
| DOI
S. Schwab, M. Nel, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education 33 (2018) 163–165.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37752
Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehrkräften als Prädiktoren für ihre Sichtweisen auf die Qualität von inklusivem Unterricht in der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag auf der Conference "Teacher Efficacy and Inclusive Education"
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37756
Implizite Fähigkeitstheorien und Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter im Zusammenhang mit dem Feedback in Elternhaus und Schule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
Soziale Referenzierung und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37755
Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Wahrnehmung positiven und negativen Feedbacks im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.