Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2367 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31155
Schuster, B.-M. (2017). Sprache im Dienste der Gemeinschaft: Zu einer „Sprache des Engagements“. In A. Linke & J. Schröter (Eds.), Sprache und Beziehung (pp. 259–286). de Gruyter.
LibreCat
2017 | Book | LibreCat-ID: 31156
Schuster, B.-M., Riecke , J., & Pfefferkorn, O. (2017). Zeitungen als das Medium der jüngeren Sprachgeschichte. de Gruyter.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32074
Böttger, L., Jung, U., & Niederhaus, C. (2017). Weiterbildendes Studium „Mehrsprachigkeit, Deutsch als Zweit- und Fremdsprache“ für Lehrerinnen und Lehrer an Berufskollegs. Die berufsbildende Schule (69), 318–319.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33413
Kißling, M. (2017). Iphigenie als Ikone weißer Weiblichkeit. Schauplatz der Kulturen in Goethes Iphigenie auf Tauris. Acta Germanica, 45, 105–118.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4085
Tophinke, D. (2017). Minimalismus als Konzept: Schrift-Bild-Konstruktionen im Graffiti. In D. Wrobel, T. von Brand, & M. Engels (Eds.), Gestaltungsraum Deutschunterricht. Literatur - Kultur - Sprache (pp. 161–173). Schneider.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18174
Tophinke, D. (2017). Sprachvergleich II: Dialekte und Soziolekte. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 337–341). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek, L., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2017). INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS. Psychology in the Schools, 54(3), 228–245. https://doi.org/10.1002/pits.21993
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg, E., & Niederhaus, C. (2017). Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte. In A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, & G. Kniffka (Eds.), Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97 (pp. 51–71). Universitätsverlag.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien, R. (2017). “Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen”: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne. In G. Banita, J. Ellenbürger, & J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film (Vol. 3, pp. 59–75). Wilhelm Fink.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Gaspers, J., Cimiano, P., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2017). Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition. IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 9, 183–196. https://doi.org/10.1109/TCDS.2016.2614958
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, I., Leonardi, G., Radkowska, A., Rączaszek-Leonardi, J., & Rohlfing, K. (2017). Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01656
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Nomikou, I., Koke, M., & Rohlfing, K. (2017). Verbs in mothers’ input to six-month-olds: Synchrony between presentation, meaning, and actions Is related to later verb acquisition. Brain Sciences . https://doi.org/10.3390/brainsci7050052
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
Grimminger, A., & Rohlfing, K. (2017). “Can you teach me?” – Children teaching new words to a robot in a book reading scenario. Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017), 28–33.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
Lüke, C., Grimminger, A., Rohlfing, K., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2017). In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay. CHILD DEVELOPMENT, 88(2), 484–492. https://doi.org/10.1111/cdev.12610
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
Lüke, C., Grimminger, A., Rohlfing, K., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2017). In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay. CHILD DEVELOPMENT, 88(2), 484–492. https://doi.org/10.1111/cdev.12610
LibreCat
| DOI
2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Grimminger, A. (2017). Gestische und sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate alten Kindern und ihren Bezugspersonen in wiederkehrenden, semi-naturalistischen Interaktionen und individuelle Unterschiede in der späteren Sprachentwicklung. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-77
LibreCat
| DOI
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Schubert, K., & Krüger, C. (2017). Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge. Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 435–442.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
Heller, V., & Rohlfing, K. (2017). Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play. Frontiers in Psychology, 8.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
Rohlfing, K., Ceurremans, J., & Horst, J. S. (2017). Benefits of repeated book readings in children with SLI. Communication Disorders Quarterly.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
Müller, C., Grimminger, A., Caroli, B., & Rohlfing, K. (2017). Diagnostik des vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie zur Konstruktvalidität eines neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen). . Frühförderung Interdisziplinär, 4, 187–199.
LibreCat