Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60734
@inproceedings{Weiler_Burde_Costan_Große-Heilmann_Kulgemeyer_Lässer_Riese_Schubatzky_2025, title={Bedürfnisse von Lehrkräften zu digitalen Medien adressieren! }, booktitle={Lernen, lehren und forschen im Schülerlabor}, author={Weiler, David Christoph and Burde, Jan-Philipp and Costan, Kasim and Große-Heilmann, Rike Isabel and Kulgemeyer, Christoph and Lässer, Armin and Riese, Josef and Schubatzky, Thomas }, editor={Gesellschaft Für Didaktik Der Chemie Und Physik Jahrestagung}, year={2025} }
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62714 |
@inproceedings{Weiler_Burde_Costan_Gieshoff_Kulgemeyer_Lässer_Plicht_Riese_Schubatzky_2025, series={Didaktik der Physik – Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung(PhyDid B)}, title={Online-Selbstlernkurs zu digitalen Medien im Physikunterricht}, booktitle={PhyDid B - Didaktik Der Physik - Beiträge Zur DPG-Frühjahrstagung}, author={Weiler, David Christoph and Burde, Jan-Philipp and Costan, Kasim and Gieshoff, Rike Isabel and Kulgemeyer, Christoph and Lässer, Armin and Plicht, Katja and Riese, Josef and Schubatzky, Thomas}, year={2025}, pages={71–78}, collection={Didaktik der Physik – Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung(PhyDid B)} }
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60483
@inbook{Weiler_Burde_Große-Heilmann_Lachner_Riese_Schubatzky_2023, title={Förderung von digitalisierungsbezogenen Kompetenzen von angehenden Physiklehrkräften mit dem SQD-Modell im Projekt DiKoLeP}, DOI={10.1007/978-3-658-40109-2_4}, booktitle={Lehr-Lern-Labore und Digitalisierung}, publisher={Springer Fachmedien Wiesbaden}, author={Weiler, David Christoph and Burde, Jan-Philipp and Große-Heilmann, Rike Isabel and Lachner, Andreas and Riese, Josef and Schubatzky, Thomas}, year={2023}, pages={47–62} }
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
@article{Kulgemeyer_Hörnlein_Sterzing_2022, title={Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding}, volume={44}, DOI={10.1080/09500693.2022.2100507}, number={11}, journal={International Journal of Science Education}, publisher={Informa UK Limited}, author={Kulgemeyer, Christoph and Hörnlein, Madeleine and Sterzing, Fabian Gabriel}, year={2022}, pages={1855–1875} }
LibreCat
| DOI