Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

557 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 293–363, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Schürmann, Mirko, et al. Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath. LibreCat University, 2022, doi:10.17170/KOBRA-202205176188.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, et al. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard et al., Springer, 2022, pp. 3–31, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, et al. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 33–65, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, Lena, and Timo Leuders. “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory.” Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, edited by Rolf Biehler et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 349–68, doi:10.1007/978-3-031-14175-1_17.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53052
Kolbe, Tim, and Lena Wessel. “Self-Regulated Learning in a Mathematics Course for Engineers in the First Semester: Insights into Students Reported Resource Management and Cognitive Strategies.” Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by Maria Trigueros et al., 2022, pp. 632–41.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, et al. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 67–113, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45334
Schönherr, Johanna, et al. “Effects of Drawing Instructions and Strategic Knowledge on Mathematical Modeling Performance: Mediated by the Use of the Drawing Strategy.” Applied Cognitive Psychology, Ac3930, vol. 36, no. 2, 2022, pp. 402–17, doi:10.1002/acp.3930.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Schönherr, Johanna, et al. “Drawing Instructions, Strategic Knowledge, Strategy-Based Motivation, and Students’ Use of Drawings.” Proceedings of the 45th PME Conference, vol. 3, 2022, pp. 347–354.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer, Franz Yannik, et al. “Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science.” Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, edited by S. A. Peters et al., International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/iase.icots11.t10e3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer, Franz Yannik, et al. “Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks.” Statistics Education Research Journal, vol. 21, no. 2, 7, International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/serj.v21i2.61.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “Inclusive Math Practices in Primary School. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.” Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), edited by J. Hodgen et al., 2022, pp. 1–8.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide, Uta, et al. “Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos.” Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik, edited by J. Bonow et al., WTM-Verlag, 2022, pp. 27–42.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
Bruns, Julia, and D. Reuter. “„Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen?” Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, WTM-Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Bruns, Julia, et al. “Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education.” Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), edited by J. Hodgen et al., 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Bruns, Julia, et al. “Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht.” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, 2022, pp. 386–397, doi:10.1007/s12662-022-00807-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, Wiebke, et al. “Development and Validation of a Video-Based Test Instrument to Measure Noticing with Regard to Processes Ofrecognition in Inclusive Physical Education.” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, Springer, 2022, pp. 386–97, doi:10.1007/s12662-022-00807-0.
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Hagena, Maike, et al. “Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 6, Springer Vieweg-springer Fachmedien Wiesbaden Gmbh, 2022, pp. 1455–1480, doi:10.1007/s11618-022-01122-y.
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter, Dinah, and Julia Bruns. “Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich.” Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, 2022, doi:10.1007/978-3-662-63214-7_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Dröse, Jennifer. “Verstehensgrundlagen Diagnostizieren - Diagnostisches Denken von Drei Professionalisierungsgruppen.” Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed