Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

292 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer, Michael, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Mirko Schürmann, Rolf Biehler, and Niclas Schaper. “Framing Goals of Mathematics Support Measures.” In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, 91–117. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_5.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Ghislaine Gueudet, Chris Rasmussen, and Carl Winsløw, eds. Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, and A. Schmitz. “Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos.” Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023): 8–12.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53053
Kolbe, Tim. “Think-Aloud Beim Hochschulischen Mathematiklernen – Ergebnisse Einer Pilotierung.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, edited by . IDMI Primar Goethe-Univeristät Frankfurt. WTM, 2023. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46569
Schoenherr, Johanna, and Stanislaw Schukajlow. “Characterizing External Visualization in Mathematics Education Research: A Scoping Review.” ZDM – Mathematics Education, 2023. https://doi.org/10.1007/s11858-023-01494-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Häsel-Weide, Uta, Melina Wallner, and M. Hattermann. “Symmetrieverständnis von Anfang an.” In Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, edited by M. Gutzmann, U. Carle, and Grundschulverband e. V., 200–215. Frankfurt a. M., 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Häsel-Weide, Uta, S. Seitz, Melina Wallner, and Y. Wilke. “Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe.” In Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, edited by D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, and M. Urban, 83–100. Münster: Waxmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338
Hähn, K., Uta Häsel-Weide, and P. Scherer. “Diagnosegeleitete Förderung im inklusiven Mathematikunterricht der Grundschule – Professionalisierung durch reflektierte Handlungspraxis in der Lehrer*innenbildung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion 3, no. 2 (2022).
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “Inclusive Math Practices in Primary School. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.” In Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), edited by J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, and Free University of Bozen-Bolzano and ERME, 1–8, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide, Uta, Inga Wienhues, and L. Kordes. “Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos.” In Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik, edited by J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, and D. Walter, 27–42. Münster: WTM-Verlag, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed