Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3693 Publications
2024 | Special Issue | LibreCat-ID: 51133
Maghemite nanoparticles synthesis via spray flame synthesis and particle characterization by hole in a tube sampling and scanning mobility particle sizing (HIAT-SMPS). (2024). In R. Tischendorf, O. Massopo, H.-J. Schmid, O. Pyrmak, S. Dupont, F. Fröde, H. Pitsch, & R. Kneer (Eds.), Applications in Energy and Combustion Science. Elsevier. https://doi.org/10.1016/j.jaecs.2023.100235
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50142
Dahmen, S. (2024). Der Imperativ der Biographisierung und die Ambivalenzen individueller Verantwortungszuschreibung. In C. Schär, C. Heite, & V. Magyar-Haas (Eds.), Responsibilisierung (1st ed., pp. 101–120). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42456-5
LibreCat
| DOI
2024 | Misc | LibreCat-ID: 52529
Kraft, K. (2024). “A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.” Kraft, Kerstin, et al. “A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.” Fashion Studies, vol. 5, no. 1, 2024, pp. 1-11, https://www.fashionstudies.ca/introduction-to-glove-and-touch-studies/, https://doi.org/10.38055/FS050108.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52686
Ahmed, Q. A., Wiersema, T., & Platzner, M. (2024). Post-configuration Activation of Hardware Trojans in FPGAs. Journal of Hardware and Systems Security. https://doi.org/10.1007/s41635-024-00147-5
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52505
Gövert, A., Niederhaus, C., & Blumberg, E. (2024). Professionalisierung für Sprachbildung aus Sicht von Sachunterrichtsstudierenden – Langzeitwirkungen eines Vertiefungsseminars in der ersten Phase der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer* innenbildung. In Mehrsprachigkeit in der Schule – Sprachbildung im und durch Sachunterricht (pp. 295–309). Kohlhammer.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52506
Vasylyeva, T., Ehmke, T., Gövert, A., Kassem, A., & Niederhaus, C. (2024). DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer. In Mehrsprachigkeit in der Schule – Sprachbildung im und durch Sachunterricht (pp. 310–330). Kohlhammer.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49905
Ma, Y., Mattiolo, D., Steffen, E., & Wolf, I. H. (2024). Edge-Connectivity and Pairwise Disjoint Perfect Matchings in Regular Graphs. Combinatorica, 44, 429–440. https://doi.org/10.1007/s00493-023-00078-9
LibreCat
| DOI
2024 | Misc | LibreCat-ID: 52366
Lammers, I., Büttner, D., & Krechter, R. (2024). ProDaZ Online-Tool Deutsch.
LibreCat
| Files available
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53163
Rodin, M., Helle, D., & Kuckling, D. (2024). Pillar[5]arene-based dually crosslinked supramolecular gel as a sensor for the detection of adiponitrile. Polymer Chemistry, 15(7), 661–679. https://doi.org/10.1039/d3py01354e
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53473
Elit, S. (2024). ‚Schelmische‘ Post-DDR-Romane: Ingo Schulzes „Peter Holtz“ und Lea Streisands „Hufeland, Ecke Bötzow“. In S. Elit & N. O. Eke (Eds.), ‚Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand, Paderborn, Wintersemester 2022/2023: Vol. 41. (pp. 137–154). Aisthesis.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53472
Eke, N., & Elit, S. (Eds.). (2024). ’Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23: Vol. 41. Aisthesis.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz, F. (2024). “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In S. Meier-Vieracker, H. Kämper, & I. H. Warnke (Eds.), Invective Discourse (Vol. 34, pp. 129–147). Walter de Gruyter.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz, F. (2024). Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In V. Smailgic (Ed.), Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte (pp. 15–41). Stauffenburg.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54248
Candan, A. B. (2024). Gebete im Islamischen Religionsunterricht. In C. P. Sajak (Ed.), Zum Gebet einladen. Impulse aus der Praxis des evangelischen, islamischen und katholischen Religionsunterrichts. (1. Auflage). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
| Files available
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54423
Stutz, B., Krueger, B., Goletzke, J., Jankovic, N., Alexy, U., Herder, C., Dierkes, J., Berg-Beckhoff, G., Jakobsmeyer, R., Reinsberger, C., & Buyken, A. (2024). Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-024-03372-4
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54484
Mombeck, M. M. (2024). Mit tiergestützter Pädagogik soziale Teilhabe fördern! 5. Schweizer Tagung zur Mensch-Tier-Beziehung: Entwicklungen und Perspektiven tiergestützter Interventionen in Forschung und Praxis, Basel.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 |

Haker, C., & Otterspeer, L. (2024). Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, & U. Uhlendorff (Eds.), Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp. 87–103). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54440
Müller, M. (2024). “It’s like I got a new pair of glasses”: Reflections on sense of self, home, and belonging among transnational students in short-term study abroad programs. Study Abroad Research in Second Language Acquisition and International Education, 9(2), 188–216. https://doi.org/10.1075/sar.22024.mul
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53787
Stutz, B., Krueger, B., Goletzke, J., Jankovic, N., Alexy, U., Herder, C., Dierkes, J., Berg-Beckhoff, G., Jakobsmeyer, R., Reinsberger, C., & Buyken, A. E. (2024). Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-024-03372-4
LibreCat
| DOI