Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3643 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51207
T. Weich and L. L. Wolf, “Temperedness of locally symmetric spaces: The product case,” Geom Dedicata, vol. 218, Art. no. 76, 2024, doi: https://doi.org/10.1007/s10711-024-00904-4.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
F. Markewitz, ““Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt,” in Invective Discourse, vol. 34, S. Meier-Vieracker, H. Kämper, and I. H. Warnke, Eds. Berlin/Boston: Walter de Gruyter, 2024, pp. 129–147.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
F. Markewitz, “Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte ‘Schulprogramm’ hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert,” in Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte, V. Smailgic, Ed. Tübingen: Stauffenburg, 2024, pp. 15–41.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
F. Markewitz, Ironie, vol. 31. Heidelberg: Winter, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54094
T. Heise, “‘Der Zeitgeist’ (1922/23). Expressionismus in Österreich zwischen Kunst- und Weltanschauung,” Expressionismus, vol. 19, pp. 15–27, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, and E. Wild, “Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi),” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi: 10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54190
D. Bartlitz, E. Klunzinger, and J. Hoffmann, Eds., Einführung in das Bürgerliche Recht, 18th ed. München: Franz Vahlen.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54216
N. Finke and F. Hellmich, “Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihrer Motivation im Mathematikunterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53601
G. Görel, P. Finke, and F. Hellmich, “An eye-tracking study on pre-service teachers’ professional vision in class. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’. ,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54424
T. Kühn et al., “Protein intake and cancer: an umbrella review of systematic reviews for the evidence-based guideline of the German Nutrition Society,” European Journal of Nutrition, 2024, doi: 10.1007/s00394-024-03380-4.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54423
B. Stutz et al., “Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype,” European Journal of Nutrition, 2024, doi: 10.1007/s00394-024-03372-4.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35892
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33488
C. Ksouri-Gerwien and C. Vorbohle, “Supporting Business Model Decision-making in B2B Ecosystems: A Framework for Using System Dynamics,” presented at the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS, Maui, Hawaii, USA.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“. ,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 40240
L. Hagemann, B. Herzig, and B. Möller-Glesemann, “Schule und Schulträger im Dialog: Gelingensbedingungen von Runden Tischen zur gemeinsamen Gestaltung des Digitalisierungsprozesses,” Schulwelt NRW, no. 1, pp. 4–7, 2023.
LibreCat
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40440
M. Pilot, Updatable Privacy-Preserving Reputation System based on Blockchain. 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 41456
A. E. Kolbaum, S. Ptok, C. Jung, L. Libuda, and O. Lindtner, “Reusability of Germany´s total diet study food list upon availability of new food consumption data—comparison of three update strategies,” Journal of Exposure Science & Environmental Epidemiology, 2023, doi: 10.1038/s41370-023-00522-4.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Improving students’ attitudes towards peers with special needs: Results from an intervention study. Symposium ‘Chances and challenges in diverse classrooms’ (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times,’” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Prerequisites for primary school teachers’ practices in the inclusive classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times,’” 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44049
B. Herzig, “Digitalität, Mediatisierung und Bildung - Megatrends aus medienpädagogischer Perspektive,” in Bildung und Digitalität. Analysen - Diskurse - Perspektiven, 1st ed., S. Aßmann and N. Ricken, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2023, pp. 99–126.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44052
B. Herzig, “Modellbildung und Modellnutzung in der Allgemeinen Didaktik,” Pädagogische Rundschau. Sackgasse oder Meilenstein? Zur Sinnhaftigkeit von Modellbildungen in der Erziehungswissenschaft, no. 1, pp. 7–25, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44047
P. Büker, “Kinderstärkende Pädagogik in der Grundschule im Kontext (post-)pandemischer Herausforderungen. Kennzeichen, Kritische Anfragen und Blinde Flecke. Vortrag an der Tagung: Was Resilienz stärkt. Chancen und Risiken eines immer populärer werdenden Konzepts. Pädagogische Hochschule Heidelberg.,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44046
P. Büker, J. Herding, and L. Drexler, “KrafT: Bildungsdokumentation in der inklusiven Schule partizipativ gestalten. 9. Paderborner Grundschultag zum Thema: „Demokratie Lernen von Anfang an“. Online,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
C. J. Anthony et al., “Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
G. Görel, F. Hellmich, and M. F. Löper, “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44077
M. Maack, “Online load balancing on uniform machines with limited migration,” Operations Research Letters, vol. 51, no. 3, pp. 220–225, 2023, doi: 10.1016/j.orl.2023.02.013.
LibreCat | DOI
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 43374 | OA
P. Schürmann, A Formal Comparison of Advanced Digital Signature Primitives. 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44321 | OA
P. Neumann, “Studien zu Schulleistungen und ihre Aufbereitung,” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 74, no. 5, pp. 230–232, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 44509
A. Kruse, Entwicklung einer Methode zur Integration der Additiven Fertigung in die Serienproduktion am Beispiel des Lasersinterns, vol. 27. 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44545
H. Müller, J. Baumeister, E. M. Bardal, B. Vereijken, and N. Skjæret-Maroni, “Exergaming in older adults: the effects of game characteristics on brain activity and physical activity,” Frontiers in Aging Neuroscience, vol. 15, 2023, doi: 10.3389/fnagi.2023.1143859.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43170
A. Labusch and B. Eickelmann, “Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018,” in Teaching coding in K-12 schools: Research and application, T. Keane and A. E. Fluck, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2023, pp. 319–329.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44626
J. Schulze, K. Drossel, and B. Eickelmann, “Die inhaltliche Ausgestaltung schulischer Medienkonzepte als Gelingensbedingung digitalisierungsbezogener Schulentwicklungsprozesse,” in Professionalisierung für digitale Bildung im Grundschulalter - Ergebnisse des Forschungsprojekts P3DiG , T. Irion, T. Böttinger, and R. Kammerl, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2023, pp. 15–30.
LibreCat | DOI
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
J. Gerick, B. Eickelmann, B. Panten, A. Rothärmel, M. Rau, and T. Gottschalk, Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 44628
J. Gerick, B. Eickelmann, M. Rau, B. Panten, A. Rothärmel, and T. Gottschalk, Digitalisierungsbezogene Schulentwicklungsprozesse erfolgreich gestalten. Handreichung für die schulische Arbeit zu den Ergebnissen des Forschungsprojekts GuTe DigiSchulen NRW. Braunschweig: Technische Universität Braunschweig, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45149
H. M. Müller, J. Baumeister, E. M. Bardal, B. Vereijken, and N. Skjæret-Maroni, “Exergaming in older adults: the effects of game characteristics on brain activity and physical activity,” Frontiers in Aging Neuroscience, vol. 15, 2023, doi: 10.3389/fnagi.2023.1143859.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45184
R. Hannebohm and A.-L. M. J. A. Harmening, Eds., Biopolitik(en) in Literatur, Film und Serie: Aushandlungs- und Reflexionsräume vom 18. Jahrhundert bis heute, vol. 4. Paderborn: LibreCat University, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44855
S. Hemmrich, J. Bobolz, D. Beverungen, and J. Blömer, “Designing Business Reputation Ecosystems — A Method for Issuing and Trading Monetary Ratings on a Blockchain,” presented at the ECIS 2023, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45192
T. Götte, K. Hinnenthal, C. Scheideler, and J. Werthmann, “Time-Optimal Construction of Overlays,” Distributed Computing, 2023, doi: https://doi.org/10.1007/s00446-023-00442-4.
LibreCat | DOI
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45243
N. N., Development and Evaluation of a Model-Based UI Prototyping Experimentation Approach. 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
C. Kulgemeyer, F. Sterzing, and M. Hörnlein, “Aus Erklärvideos lernen,” in Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, T. Wilhelm, Ed. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023, pp. 230–244.
LibreCat
 

2023 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 43375 | OA
A. Koch, Privacy-Preserving Collection and Evaluation of Log Files. 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45672 | OA
J. Meier, T. Janzen, P. Wotschel, and C. Vogelsang, “Rollenspielbasierte Simulationen als Übungs- und Prüfungsformate im Lehramtsstudium. Eine explorative Studie zu Erfahrungen und Einschätzungen aus Studierendensicht.,” die hochschullehre, vol. 9, 2023, doi: 10.3278/HSL2307W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 45344
J. Herding and U. Carle, Von der Grundschule in die Sekundarstufe. Übergänge ressourcenorientiert gestalten (Hrsg. von Petra Büker), vol. 10. Stuttgart: Kohlhammer, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45324
P. Zdoupas and D. Laubenstein, “‘I Feel Well, Accepted and Competent in School’—Determinants of Self-Perceived Inclusion and Academic Self-Concept in Students with Diagnosed Behavioral, Emotional and Social Difficulties (BESD),” Social Sciences, vol. 12, no. 3, p. 154, 2023, doi: 10.3390/socsci12030154.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45807
I. Dannheim, A. Buyken, and A. Kroke, “Work-related stressors and coping behaviors among leaders in small and medium-sized IT and technological services enterprises,” BMC Public Health, vol. 23, no. 1, Art. no. 700, 2023, doi: 10.1186/s12889-023-15581-3.
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 44323
J. Kersting, Identifizierung quantifizierbarer Bewertungsinhalte und -kategorien mittels Text Mining. Neubiberg: Universität der Bundeswehr München , 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45895 | OA
H. Karl, M. Maack, F. Meyer auf der Heide, S. Pukrop, and A. Redder, “On-The-Fly Compute Centers II: Execution of Composed Services in Configurable Compute Centers,” in On-The-Fly Computing -- Individualized IT-services in dynamic markets, vol. 412, C.-J. Haake, F. Meyer auf der Heide, M. Platzner, H. Wachsmuth, and H. Wehrheim, Eds. Paderborn: Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn, 2023, pp. 183–202.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45897 | OA
S. Gottschalk, C. Vorbohle, D. Kundisch, G. Engels, and N. V. Wünderlich, “Architectural Management of OTF Computing Markets,” in On-The-Fly Computing -- Individualized IT-services in dynamic markets, vol. 412, C.-J. Haake, F. Meyer auf der Heide, M. Platzner, H. Wachsmuth, and H. Wehrheim, Eds. Paderborn: Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn, 2023, pp. 203–224.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45891 | OA
J. Blömer, F. Eidens, T. Jager, D. Niehues, and C. Scheideler, “Robustness and Security,” in On-The-Fly Computing -- Individualized IT-services in dynamic markets, vol. 412, C.-J. Haake, F. Meyer auf der Heide, M. Platzner, H. Wachsmuth, and H. Wehrheim, Eds. Paderborn: Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn, 2023, pp. 145–164.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45781
S. Pukrop, On Cloud Assisted, Restricted, and Reosurce Constrained Scheduling. 2023.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed