Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3659 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33513
R. Hannebohm, “Biopoethisches Wissen über Menschen und/als Klone: Der Entwurf einer hybriden Menschlichkeit in Kazuo Ishiguros ‘Never Let Me Go’.,” in Wissenstransfer: Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1, A.-L. Harmening, S. Leinfellner, R. Meier, and Paderborner Graduiertenzentrum für Kulturwissenschaften, Eds. Darmstadt: wbg Academic, 2022, pp. 75–96.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23566
D. Kundisch et al., “An update for taxonomy designers: Methodological guidance from information systems research,” Business & Information Systems Engineering, vol. 64, no. 4, pp. 421–439, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30987
I. Kostitsyna, C. Scheideler, and D. Warner, “Brief Announcement: Fault-Tolerant Shape Formation in the Amoebot Model,” in 1st Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2022), 2022, vol. 221, p. 23:1–23:3, doi: 10.4230/LIPIcs.SAND.2022.23.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34256 | OA
J. Gerritzen, A. Hornig, B. Gröger, and M. Gude, “A Data Driven Modelling Approach for the Strain Rate Dependent 3D Shear Deformation and Failure of Thermoplastic Fibre Reinforced Composites: Experimental Characterisation and Deriving Modelling Parameters,” Journal of Composites Science, vol. 6, no. 10, Art. no. 318, 2022, doi: 10.3390/jcs6100318.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
C. Caruso, G. H. Neuweg, M. Wagner, and C. Harteis, “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022, doi: s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35412
C. Caruso and A. Martin, “ Der technische Fortschritt und seine Implikationen aus pädagogischer Perspektive,” in Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern: Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule, vol. 2, U. Schütte, N. Bürger, M. Fabel-Lamila, P. Frei, K. Hauenschild, J. Menthe, B. Schimdt-Thieme, and C. Wecker, Eds. Hildesheim: Universitätsverlag Hildesheim, 2022, pp. 228–234.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 35189
S. Gottschalk, Situation-specific Development of Business Models within Software Ecosystems. Paderborn: Paderborn University, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33415
K. Schönhärl and C. Osterloh-Konrad, “Germany,” in History and taxation. The dialectical relationship between taxation and the political balance of power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , P. Essers, Ed. Amsterdam, 2022, pp. 303–326.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35645
A. Kumar, D. Kuckling, and L. Nebhani, “Quinuclidine-Immobilized Porous Polymeric Microparticles as a Compelling Catalyst for the Baylis–Hillman Reaction,” ACS Applied Polymer Materials, vol. 4, no. 12, pp. 8996–9005, 2022, doi: 10.1021/acsapm.2c01330.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
A. Anonymous, Evaluating database systems relying on secure multiparty computation. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
A. Anonymous, Cost of Privacy-preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
K. Franzen, T. Albers, and F. Hellmich, “Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht,” in Qualifizierung für Inklusion. Grundschule, vol. 2, F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, and M. Urban, Eds. Münster: Waxmann, 2022, pp. 163–176.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
G. Görel and F. Hellmich, “Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education,” Australasian Journal of Special and Inclusive Education, vol. 46, no. 2, pp. 127–137, 2022, doi: 10.1017/jsi.2022.9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften,” in Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , T. Müller, C. Ratz, R. Stein, and C. Lüke, Eds. Klinkhardt: Bad Heilbrunn, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
M. F. Löper and F. Hellmich, “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften,” in Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, T. Müller, C. Ratz, R. Stein, and C. Lüke, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
K. Aroni et al., FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, and A. Weber, Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
P. Neumann, B. Hopmann, and B. Lütje-Klose, “Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen,” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 5, no. 1, pp. 13–25, 2022, doi: 10.11576/HLZ-4949.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
J. Gorges, P. Neumann, and J. C. Störtländer, “Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction,” Frontiers in Psychology, vol. 13, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.876521.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
M. Knickenberg, C. L. A. Zurbriggen, and S. Schwab, “Validation of the student version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in primary and secondary education settings,” SAGE Open, vol. 12, no. 1, Art. no. 215824402210798, 2022, doi: 10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed