Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3659 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33513
Hannebohm, Ronja. “Biopoethisches Wissen über Menschen und/als Klone: Der Entwurf einer hybriden Menschlichkeit in Kazuo Ishiguros ‘Never Let Me Go’.” Wissenstransfer: Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, edited by Anda-Lisa Harmening et al., vol. 1, wbg Academic, 2022, pp. 75–96.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23566
Kundisch, Dennis, et al. “An Update for Taxonomy Designers: Methodological Guidance from Information Systems Research.” Business & Information Systems Engineering, vol. 64, no. 4, 2022, pp. 421–39.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30987
Kostitsyna, Irina, et al. “Brief Announcement: Fault-Tolerant Shape Formation in the Amoebot Model.” 1st Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2022), edited by James Aspnes and Othon Michail, vol. 221, Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik, 2022, p. 23:1–23:3, doi:10.4230/LIPIcs.SAND.2022.23.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34256 | OA
Gerritzen, Johannes, et al. “A Data Driven Modelling Approach for the Strain Rate Dependent 3D Shear Deformation and Failure of Thermoplastic Fibre Reinforced Composites: Experimental Characterisation and Deriving Modelling Parameters.” Journal of Composites Science, vol. 6, no. 10, 318, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/jcs6100318.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
Caruso, Carina, et al. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Springer , 2022, doi:s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35412
Caruso, Carina, and Alexander Martin. “ Der technische Fortschritt und seine Implikationen aus pädagogischer Perspektive.” Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern: Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule, edited by Ulrike Schütte et al., vol. 2, Universitätsverlag Hildesheim, 2022, pp. 228–234, doi:10.18442/hibsu-s-2.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 35189
Gottschalk, Sebastian. Situation-Specific Development of Business Models within Software Ecosystems. Paderborn University, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1644.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33415
Schönhärl, Korinna, and Christine Osterloh-Konrad. “Germany.” History and Taxation. The Dialectical Relationship between Taxation and the Political Balance of Power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , edited by Peter Essers, 2022, pp. 303–326.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35645
Kumar, Amit, et al. “Quinuclidine-Immobilized Porous Polymeric Microparticles as a Compelling Catalyst for the Baylis–Hillman Reaction.” ACS Applied Polymer Materials, vol. 4, no. 12, American Chemical Society (ACS), 2022, pp. 8996–9005, doi:10.1021/acsapm.2c01330.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
Anonymous, A. Evaluating Database Systems Relying on Secure Multiparty Computation. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
Anonymous, A. Cost of Privacy-Preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen, Katja, et al. “Qualifizierung von Studierenden Des Grund- Und Förderschullehramts Für Inklusion in Schule Und Unterricht.” Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, edited by Felix Buchhaupt et al., vol. 2, Waxmann, 2022, pp. 163–76, doi:10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education.” Australasian Journal of Special and Inclusive Education, vol. 46, no. 2, Cambridge University Press (CUP), 2022, pp. 127–37, doi:10.1017/jsi.2022.9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen, Katja, et al. “Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften.” Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , edited by Thomas Müller et al., Bad Heilbrunn, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften.” Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, edited by Thomas Müller et al., Klinkhardt, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, Katerina, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
Lütje-Klose, Birgit, et al. Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
Neumann, Phillip, et al. “Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 5, no. 1, 2022, pp. 13–25, doi:10.11576/HLZ-4949.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
Gorges, Julia, et al. “Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction.” Frontiers in Psychology, vol. 13, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/fpsyg.2022.876521.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Knickenberg, Margarita, et al. “Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings.” SAGE Open, vol. 12, no. 1, 215824402210798, SAGE Publications, 2022, doi:10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed