Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3931 Publications


2008 | Book Review | LibreCat-ID: 18654 | OA
V. Peckhaus, “Lorenz, Kuno, ‘Logic as Tool of Science versus Logic as a Scientific Subject’, in: Johan van Benthem et al. (eds.), The Age of Alternative Logics. Assessing Philosophy of Logic and Mathematics Today. Based on the Conference on Philosophical Insights into Logic and Mathematics, Nancy, France, September 30–October 4, 2002, Dordrecht: Springer 2006, 299–310,” zbMATH Open, Zbl. 1126.03011. 2008.
LibreCat | Download (ext.)
 

2008 | Book Review | LibreCat-ID: 17802
V. Peckhaus, “Special Issue: Leopold Löwenheim (1878-1957). Edited by C. Thiel, History and Philosophy of Logic, vol. 28, no. 4 (November 2007). Taylor & Francis, Abingdon, Oxon, UK, pp. 289–336,” Bulletin of Symbolic Logic, vol. 14. pp. 272–273, 2008.
LibreCat | Download (ext.)
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 19694
P. Büker, “„Ich bin dafür, dass...“ Kinder gewinnen Standpunkte,” Praxis Deutsch , vol. 35, H. 211, no. H. 211, pp. 14–18, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book | LibreCat-ID: 36057
C. Lorenz, Sprachbarrieren in der Diskussion. Eine wissenschaftsgeschichtliche Darstellung. . Berlin: LIT, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36566
B. Klingler, S. Landhäußer, and H. Ziegler, “Die AdressatInnen sozialräumlich orientierter Sozialer Arbeit und der Sozialraum als Adressat – eine empirische Betrachtung,” in Soziale Arbeit in Gesellschaft, Bielefelder Arbeitsgruppe 8, Ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2008, pp. 207–216.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 36856
N. Göddertz, T. van Treeck, and M. Wieg, “Zwischen (trügerischer) Ruhe und fieberhafter Arbeit – Betreuung von Blended-Learning-Seminaren,” Online Tutoring Journal, Ausgabe 2 (9), 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 14927
J. Hundsdoerfer, D. Kiesewetter, and C. Sureth-Sloane, “Forschungsergebnisse in der Betriebswirtschaftlichen Steuerlehre — eine Bestandsaufnahme,” Zeitschrift für Betriebswirtschaft, vol. 78, no. 1, pp. 61–139, 2008, doi: 10.1007/s11573-008-0004-4.
LibreCat | DOI
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41694
C. Fuchs, “Dialektisches Denken als Grundlage der Kritik des transnationalen informationellen Kapitalismus (Dialectical thinking as foundation for the critique of transnational informational capitalism),” in Proceedings of the conference „Polyphone Dialektik“ (Polyphonous Dialectics), Berlin, November 1-4, 2007. Vorschein 30, Berlin, 2008, pp. 97–119.
LibreCat
 

2008 | Report | LibreCat-ID: 42730
C. Fuchs, Deconstructive Class Analysis: Theoretical Foundations and Empirical Examples for the Analysis of Richness and the Class Analysis of the Media and the Culture Industry. ICT&S Research Paper No. 4. Salzburg: ICT&S Center, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44811
C. Freitag, “Lotsen, Schlichten, Mediieren. Anregungen und Befunde zum Umgang mit Konflikten in der Schule,” Pädagogik, 60. Jg., Heft 07-08/2008, pp. 84–87, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44810
C. Freitag, “Provokationen und Reaktionen: Homogenisierungsprozesse in international vergleichender Perspektive,” in Lernarrangements für heterogene Gruppen, H. Kiper, Ed. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2008, pp. 234–244.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 44809
C. Freitag et al., “Förderdiagnostik zwischen Selektion und Integration,” Jahrbuch 2008 Schulbegleitforschung. Bremen, pp. 55–61, 2008.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45026
B. Herzig, “Medienverwendung im Unterricht,” in Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge, M. K. Schweer, Ed. Wiesbaden: VS-Verlag, 2008, pp. 517–545.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45025
B. Herzig, “Schule und digitale Medien,” in Handbuch Medienpädagogik, U. Sander, F. v. Gross, and K.-U. Hugger, Eds. Wiesbaden: VS Verlag, 2008, pp. 498–504.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45027
B. Herzig and S. Aßmann, “Digitale Medien in informellen und formalen Lernumgebungen von Kindern und Jugendlichen,” in Neue Medien in der Bildung, R. Wernstedt and M. John-Ohnesorg, Eds. Berlin: FES (Friedrich-Ebert-Stiftung), 2008, pp. 41–46.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57793
C. Bernard and A. Langer, “Zug um Zug. Drogenhandel und Prostitution als Finanzierungspraktiken von Crackkonsumentinnen,” in Drogenmärkte. Strukturen und Szenen des Kleinhandels., B. Werse, Ed. Frankfurt, New York: Campus, 2008, pp. 299–327.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 58594
M. S. Ameerunisha Begum, O. Seewald, U. Flörke, and G. Henkel, “From the {Cu(μ2-S)N}4 butterfly architecture to the {Cu(μ3-S)N}12 double wheel,” Inorganica Chimica Acta, vol. 361, no. 7, pp. 1868–1874, 2008, doi: 10.1016/j.ica.2007.09.047.
LibreCat | DOI
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25395
A.-C. Ngonga Ngomo and F. Schumacher, “Involving the User in Semantic Search,” in Human Interface and the Management of Information. Methods, Techniques and Tools in Information Design, Symposium on Human Interface 2007, Held as Part of {HCI} International 2007, Beijing, China, July 22-27, 2007, Proceedings Part {I}, 2007, vol. 4557, pp. 507–516, doi: 10.1007/978-3-540-73345-4\_58.
LibreCat | DOI
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19695
P. Büker, “Zur Entwicklung eines „fremden Blicks“ durch Unterrichtsforschung: Studierende auf dem Weg zum ästhetischen Lernen,” in Ästhetisches Lernen. Fachdidaktische Grundfragen und praxisorientierte Konzepte im interdisziplinären Kontext von Lehrerbildung und Schule, C. Vorst, S. Grosser, J. Eckhardt, and R. Burrichter, Eds. Frankfurt am Main: Lang, 2007, pp. 169–186.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19696
P. Büker, “„Als die Schmetterlinge kamen“ – ein empirisches Unterrichtsforschungsprojekt zum ästhetischen Lernen im interkulturell orientierten Literaturunterricht der Grundschule,” in Ästhetisches Lernen. Fachdidaktische Grundfragen und praxisorientierte Konzepte im interdisziplinären Kontext von Lehrerbildung und Schule, C. Vorst, S. Grosser, J. Eckhardt, and R. Burrichter, Eds. Frankfurt am Main: Lang, 2007, pp. 205–230.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed