Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3928 Publications
2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45039
S. Grafe and B. Herzig, “Der Medieneinsatz an Freien Lernorten,” in Handreichung Freie Lernorte – Raum für mehr, Schulen ans Netz e.V., Ed. Bonn: SaN, 2006, pp. 42–45.
LibreCat
2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45035
B. Herzig, “„Musterprozesse“ in der Medienentwicklung. Eine interdisziplinäre Sichtweise,” in ForschungsForum Paderborn 01/2007, N. Risch, Ed. 2006, pp. 40–43.
LibreCat
2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45037
B. Herzig and S. Grafe, “Zukunftsfähiges Lernen an freien Lernorten,” in Freie Lernorte – Raum für mehr. , SaN [Schulen ans Netz e.V.] , Ed. Bonn, 2006, pp. 24–28.
LibreCat
2005 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 25230
J. Gausemeier and M. Grafe, Eds., Augumented & Virtual Reality in der Produktentstehung - 4. Paderborner Workshop, vol. 167. Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, Paderborn, 2005.
LibreCat
2005 | Book | LibreCat-ID: 26722
F. Hellmich, Interessen, Selbstkonzepte und Kompetenzen. Untersuchungen zum Lernen von Mathematik bei Grundschulkindern. Oldenburg: BIS/DIZ, 2005.
LibreCat
2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26732
F. Hellmich, Ed., Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht. Oldenburg: BIS, 2005.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26801
F. Hellmich, “Förderung selbstregulativer Fähigkeiten in der Grundschule,” in Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht , F. Hellmich, Ed. Oldenburg: BIS, 2005, pp. 265–276.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26802
F. Hellmich, “Was bedeuten die IGLU-Befunde für das Lehren und Lernen in der Grundschule?,” in Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht, F. Hellmich, Ed. Oldenburg: BIS, 2005, pp. 13–29.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26803
F. Hellmich, “What about Rituale im Grundschulunterricht?,” in Rituale im Grundschulunterricht, I. Bohlen, Ed. Oldenburg: Didaktisches Zentrum (Oldenburger VorDrucke 514), 2005, p. 4.
LibreCat
2005 | Book | LibreCat-ID: 26804
F. Hellmich, M. Abt, and H. Bruns, „Und alles wird anders werden!“ – Vorstellungen von Kindergartenkindern über `Schule´. Oldenburg: Didaktisches Zentrum (Oldenburger VorDrucke 509), 2005.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26806
J. Steckmann and F. Hellmich, “Zu den gegenwärtigen Bildungschancen von Kindern mit Migrationshintergrund,” in Lehren und Lernen nach IGLU - Grundschulunterricht heute, F. Hellmich, Ed. Oldenburg: BIS, 2005, pp. 103–115.
LibreCat
2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3230
I. Brückner and H. Wehrheim, “Slicing an Integrated Formal Method for Verification,” in Formal Methods and Software Engineering, 7th International Conference on Formal Engineering Methods, {ICFEM} 2005, Manchester, UK, November 1-4, 2005, Proceedings, 2005, pp. 360--374.
LibreCat
| DOI
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3330
T. Gries and W. Naudé, “On Global Economic Growth and the Prospects for Africa to Catch Up,” in Multinational Enterprises, Foreign Direct Investment and Growth in Africa: South African Perspectives, B. M. Gilroy, T. Gries, and W. A. Naudé, Eds. Heidelberg: Physica-Verlag, 2005, pp. 7–36.
LibreCat
2005 | Book | LibreCat-ID: 3377
T. Gries, B. M. Gilroy, and W. A. Naudé, Multinational Enterprises, Foreign Direct Investment and Growth in Africa: South African Perspectives. Heidelberg: Physica-Verlag, 2005.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3626
C. Harteis, J. Bauer, D. Festner, H. Gruber, and H. Heid, “Employment Between Economic and Educational Considerations: How Employees Decide in Dilemma Situations,” in Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning, H. Gruber, C. Harteis, R. Mulder, and M. Rehrl, Eds. Regensburg: Roderer, 2005, pp. 275–290.
LibreCat
2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3635
C. Harteis and H. Gruber, “Learning from Mistakes: An Interview-study in German Enterprises; Paper Presented at the 86th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada,” 2005.
LibreCat
2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3636
H. Heid and C. Harteis, Eds., Verwertbarkeit - ein Qualitätskriterium (erziehungs-)wissenschaftlichen Wissens? Wiebaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2005.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 3644
H. Gruber, C. Harteis, and M. Rehrl, “Arbeiten und Lernen zugleich? Die Analyse von Professional Learning,” Blick in die Wissenschaft, no. 17, pp. 18--25, 2005.
LibreCat
2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3653
H. Gruber, C. Harteis, R. Mulder, and M. Rehrl, Eds., Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Regensburg: Roderer, 2005.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3671
C. Harteis, “Zur Tauglichkeit des Marktprinzips für die Lösung bildungspolitischer Verteilungsprobleme,” in Verwertbarkeit, H. Hans and C. Harteis, Eds. 2005, pp. 281--291.
LibreCat