Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4036 Publications


2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 13693
Schmidt, W. G., & Seino, K. (2006). Si(001) c(4×2)–p(2×2) surface phase transitions induced by electric fields and doping. Current Applied Physics, 6, 331–333. https://doi.org/10.1016/j.cap.2005.11.012
LibreCat | DOI
 

2005 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 25230
Gausemeier, J., & Grafe, M. (Eds.). (2005). Augumented & Virtual Reality in der Produktentstehung - 4. Paderborner Workshop (Vol. 167). Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, Paderborn.
LibreCat
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 26722
Hellmich, F. (2005). Interessen, Selbstkonzepte und Kompetenzen. Untersuchungen zum Lernen von Mathematik bei Grundschulkindern. BIS/DIZ.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26732
Hellmich, F. (Ed.). (2005). Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht. BIS.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26801
Hellmich, F. (2005). Förderung selbstregulativer Fähigkeiten in der Grundschule. In F. Hellmich (Ed.), Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht (pp. 265–276). BIS.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26802
Hellmich, F. (2005). Was bedeuten die IGLU-Befunde für das Lehren und Lernen in der Grundschule? In F. Hellmich (Ed.), Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht (pp. 13–29). BIS.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26803
Hellmich, F. (2005). What about Rituale im Grundschulunterricht? In I. Bohlen (Ed.), Rituale im Grundschulunterricht (p. 4). Didaktisches Zentrum (Oldenburger VorDrucke 514).
LibreCat
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 26804
Hellmich, F., Abt, M., & Bruns, H. (2005). „Und alles wird anders werden!“ – Vorstellungen von Kindergartenkindern über `Schule´. Didaktisches Zentrum (Oldenburger VorDrucke 509).
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26806
Steckmann, J., & Hellmich, F. (2005). Zu den gegenwärtigen Bildungschancen von Kindern mit Migrationshintergrund. In F. Hellmich (Ed.), Lehren und Lernen nach IGLU - Grundschulunterricht heute (pp. 103–115). BIS.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3230
Brückner, I., & Wehrheim, H. (2005). Slicing an Integrated Formal Method for Verification. In K.-}Kiu Lau & R. Banach (Eds.), Formal Methods and Software Engineering, 7th International Conference on Formal Engineering Methods, {ICFEM} 2005, Manchester, UK, November 1-4, 2005, Proceedings (pp. 360--374). https://doi.org/10.1007/11576280_25
LibreCat | DOI
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3330
Gries, T., & Naudé, W. (2005). On Global Economic Growth and the Prospects for Africa to Catch Up. In B. M. Gilroy, T. Gries, & W. A. Naudé (Eds.), Multinational Enterprises, Foreign Direct Investment and Growth in Africa: South African Perspectives (pp. 7–36). Heidelberg: Physica-Verlag.
LibreCat
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 3377
Gries, T., Gilroy, B. M., & Naudé, W. A. (2005). Multinational Enterprises, Foreign Direct Investment and Growth in Africa: South African Perspectives. Heidelberg: Physica-Verlag.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3626
Harteis, C., Bauer, J., Festner, D., Gruber, H., & Heid, H. (2005). Employment Between Economic and Educational Considerations: How Employees Decide in Dilemma Situations. In H. Gruber, C. Harteis, R. Mulder, & M. Rehrl (Eds.), Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning (pp. 275–290). Regensburg: Roderer.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3635
Harteis, C., & Gruber, H. (2005). Learning from Mistakes: An Interview-study in German Enterprises; Paper Presented at the 86th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada. AERA.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3636
Heid, H., & Harteis, C. (Eds.). (2005). Verwertbarkeit - ein Qualitätskriterium (erziehungs-)wissenschaftlichen Wissens? Wiebaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 3644
Gruber, H., Harteis, C., & Rehrl, M. (2005). Arbeiten und Lernen zugleich? Die Analyse von Professional Learning. Blick in Die Wissenschaft, (17), 18--25.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3653
Gruber, H., Harteis, C., Mulder, R., & Rehrl, M. (Eds.). (2005). Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Regensburg: Roderer.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3671
Harteis, C. (2005). Zur Tauglichkeit des Marktprinzips für die Lösung bildungspolitischer Verteilungsprobleme. In H. Hans & C. Harteis (Eds.), Verwertbarkeit (pp. 281--291).
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 18912
Bienkowski, M., & Korzeniowski, M. (2005). Dynamic Page Migration Under Brownian Motion. In Proc. of the European Conference in Parallel Processing (Euro-Par). Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/11549468_105
LibreCat | DOI
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19142
Seng, E.-M. (2005). „Kirchenbau zwischen Säkularisierung und Resakralisierung im 18. und 19. Jahrhundert“. In R. Dürr & G. Schwerhoff (Eds.), Kirchen, Märkte und Tavernen. Erfahrungs- und Handlungsräume in der Frühen Neuzeit. „Zeitsprünge“. Forschungen zur Frühen Neuzeit, Bd. 9, H. 3/4 (Vol. Bd. 9 H3/4, pp. 559–602). Frankfurt am Main.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed