Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3933 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34479
C. Mouton, A. Gokeler, A. Urhausen, C. Nührenbörger, and R. Seil, “High Incidence of Anterior Cruciate Ligament Injuries Within the First 2 Months of the Season in Amateur Team Ball Sports,” Sports Health: A Multidisciplinary Approach, vol. 14, no. 2, pp. 183–187, 2021, doi: 10.1177/19417381211014140.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34486
J. Gorges, K. Kurz, P. Neumann, F. Hesse, B. Lütje-Klose, and E. Wild, “Der Fisch neben mir – der Einfluss von Individualisierung im Unterricht, sozialer und individueller Vergleiche auf das Fähigkeitsselbstkonzept von Fünftklässler*innen in inklusiven Schulen,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34471
P. Neumann and B. Lütje-Klose, “Collaboration Is the Key – The Role of Special Educators in Inclusive Schools in Germany,” in International Perspectives on Inclusive Education, vol. 17, S. Semon, D. Lane, and P. Jones, Eds. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2021, pp. 55–69.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34470
N. Korff and P. Neumann, “Unterricht und Inklusion,” in Handbuch Schulforschung, 3. überarb. u. aktual., T. Hascher, T.-S. Idel, and W. Helsper, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32841
T. Albers and A. Filipiak, “Internationalisierung in der inklusionsorientierten Lehrerbildung - ein Lehr- und Forschungsprojekt,” wbv, pp. 67–78, 2021.
LibreCat
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34980
J. Süßmann, “[Art.] Greek/Roman antithesis,” in The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, vol. 12, J. Jacob and J. Süßmann, Eds. Leiden; Boston: Brill, 2021, pp. 187–191.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34978
J. Süßmann, “[Art.] History, models of,” in The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, vol. 12, J. Jacob and J. Süßmann, Eds. Leiden; Boston: Brill, 2021, pp. 210–216.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34993
J. Jacob and J. Süßmann, Eds., The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English edition ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, vol. 12. Leiden; Boston: Brill, 2021.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 28683
B. Schwichtenberg, Modeling and Analyzing Software Ecosystems. 2021.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 35070
C. Hansen, »Wilde« im deutschen Identitätsdiskurs 1830–1870. Spuren des Exotischen im nationalen Denken und in kolonialen Bildern . Frankfurt/Main, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29217
A. R. Javed and J. C. Scheytt, “Mixed-Signal Receiver Baseband Slice for High-Data-Rate Communication Using 130 nm SiGe BiCMOS Technology,” 2021, doi: 10.1109/MWSCAS47672.2021.9531711.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
B. Bloh, S. van Ophyusen, and S. Schürer, “Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018.,” presented at the DGfE - Sektion Schulpädagogik, Osnabrück, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
J. Bobolz, F. Eidens, S. Krenn, S. Ramacher, and K. Samelin, “Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials,” 2021, doi: 10.1007/978-3-030-92548-2_9.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
M. Goller, C. Caruso, and C. Harteis, “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers,” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, pp. 208–223, 2021, doi: 10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
K.-H. Gerholz and M. Goller, “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis,” in Edition Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 393–419.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, and V. Schmidt, “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments zur Charakterisierung der professionellen pädagogischen Beziehung zwischen angehenden Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften,” in Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, E. Wittmann, D. Frommberger, and U. Weyland, Eds. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
F. Hilkenmeier, M. Goller, and N. Schaper, “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities,” Vocations and Learning, pp. 411–438, 2021, doi: 10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
M. Goller and S. Ziegler, “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik,” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, pp. 154–193, 2021, doi: 10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat
| DOI