Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3933 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34479
Mouton, Caroline, et al. “High Incidence of Anterior Cruciate Ligament Injuries Within the First 2 Months of the Season in Amateur Team Ball Sports.” Sports Health: A Multidisciplinary Approach, vol. 14, no. 2, SAGE Publications, 2021, pp. 183–87, doi:10.1177/19417381211014140.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34486
Gorges, Julia, et al. “Der Fisch neben mir – der Einfluss von Individualisierung im Unterricht, sozialer und individueller Vergleiche auf das Fähigkeitsselbstkonzept von Fünftklässler*innen in inklusiven Schulen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34471
Neumann, Phillip, and Birgit Lütje-Klose. “Collaboration Is the Key – The Role of Special Educators in Inclusive Schools in Germany.” International Perspectives on Inclusive Education, edited by Sarah Semon et al., vol. 17, Emerald Publishing Limited, 2021, pp. 55–69, doi:10.1108/s1479-363620210000017007.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34470
Korff, Natascha, and Phillip Neumann. “Unterricht und Inklusion.” Handbuch Schulforschung, edited by Tina Hascher et al., 3. überarb. u. aktual., Springer VS, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32841
Albers, Timm, and Agnes Filipiak. “Internationalisierung in der inklusionsorientierten Lehrerbildung - ein Lehr- und Forschungsprojekt.” wbv, 2021, pp. 67–78.
LibreCat
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34980
Süßmann, Johannes. “[Art.] Greek/Roman Antithesis.” The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition Ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, edited by Joachim Jacob and Johannes Süßmann, vol. 12, Brill, 2021, pp. 187–191, doi:http://dx.doi.org/10.1163/2468-3418_bnps12_COM_217830.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34978
Süßmann, Johannes. “[Art.] History, Models Of.” The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition Ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, edited by Joachim Jacob and Johannes Süßmann, vol. 12, Brill, 2021, pp. 210–216, doi:http://dx.doi.org/10.1163/2468-3418_bnps12_COM_217160.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34993
Jacob, Joachim, and Johannes Süßmann, editors. The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition Ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart. Brill, 2021, doi:https://doi.org/10.1163/2468-3418-bnps12-all.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 28683
Schwichtenberg, Bahar. Modeling and Analyzing Software Ecosystems. 2021, doi:10.17619/UNIPB/1-1270 .
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 35070
Hansen, Christin. »Wilde« im Deutschen Identitätsdiskurs 1830–1870. Spuren Des Exotischen Im Nationalen Denken Und in Kolonialen Bildern . 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29217
Javed, Abdul Rehman, and J. Christoph Scheytt. “Mixed-Signal Receiver Baseband Slice for High-Data-Rate Communication Using 130 Nm SiGe BiCMOS Technology.” 2021 IEEE International Midwest Symposium on Circuits and Systems (MWSCAS), IEEE, 2021, doi:10.1109/MWSCAS47672.2021.9531711.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
Bloh, Bea, et al. Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018. 2021.
LibreCat
2021 | Book | LibreCat-ID: 27999
van Ophuysen, Stefanie, et al. Statistik verstehen, Band 1. 2021, doi:10.36198/9783838555850.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
Bobolz, Jan, et al. “Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials.” Cryptology and Network Security, Springer International Publishing, 2021, doi:10.1007/978-3-030-92548-2_9.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Goller, Michael, et al. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers.” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, Uni Bremen Campus GmbH, 2021, pp. 208–23, doi:10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz, Karl-Heinz, and Michael Goller. “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis.” Edition Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 393–419, doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Kärner, Tobias, et al. “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments zur Charakterisierung der professionellen pädagogischen Beziehung zwischen angehenden Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften.” Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, edited by Eveline Wittmann et al., Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104, doi:10.3224/84742560.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, Verlag empirische Pädagogik, 2021, pp. 296–310.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
Hilkenmeier, Frederic, et al. “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities.” Vocations and Learning, 2021, pp. 411–38, doi:10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik.” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, 2021, pp. 154–93, doi:10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat
| DOI