Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4036 Publications


2026 | Journal Article | LibreCat-ID: 60990
Gusmita, Ria Hari, et al. “ELEVATE-ID: Extending Large Language Models for End-to-End Entity Linking Evaluation in Indonesian.” Data & Knowledge Engineering, vol. 161, 2026, p. 102504, doi:https://doi.org/10.1016/j.datak.2025.102504.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2026 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61542
Hellmich, Frank, et al. Möglichkeiten Der Förderung Der Sozialen Partizipation in Der Inklusiven Grundschule. Workshop Auf Dem 10. Paderborner Grundschultag. Thema: „Zu­kunft Ge­mein­sam Ge­stal­ten – Bildung Für Nach­hal­ti­ge Ent­wick­lung von An­fang an“. (Angenommen). Universität Paderborn, 2026.
LibreCat
 

2026 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36851
Göddertz, Nina, and Anke Karber, editors. Wege zu einer Didaktik der Sozialpädagogik. Barbara Budrich.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58438
Wippermann, Jan, and Gerson Meschut. “Numerical Modeling of Clamp Load Relaxation of Plastic Nuts under Varying Moisture and Fiber Contents.” Welding in the World, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s40194-025-01928-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58493
Zietlow, Christian, and Jörg K. N. Lindner. “An Applied Noise Model for Scintillation-Based CCD Detectors in Transmission Electron Microscopy.” Scientific Reports, vol. 15, no. 1, 3815, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1038/s41598-025-85982-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
Wehde, Janis. Determinanten Der Politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden Und Damit Verbundene Implikationen Für Die Lehrer*innenbildung. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper, Marwin Felix, et al. Feedback Und Selbstbezogene Kognitionen Als Prädiktoren Für Die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“. Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59178 | OA
Zietlow, Christian, and Jörg Lindner. “An Applied Noise Model for Scintillation-Based CCD Detectors in Transmission Electron Microscopy.” Sci Rep, vol. 15, no. 1, 2025, p. 3815, doi:10.1038/s41598-025-85982-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.) | PubMed | Europe PMC
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg, Margarita, et al. Parental Perceptions of Inclusive Teacher and School Support – Establishment of a Short-Form. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg, Margarita, and Harry Kullmann. Exploring the Role of Individual and Collective Efficacy Beliefs and Attitudes in Teachers’ Intentions to Implement Inclusive Practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma, Umesh, et al. What Ist He Best Educational Option for My Child Who Needs Additional Support: A Global Perspective. 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59510
Killi, Naresh, et al. “Synthesis of Curcumin Derivatives via Knoevenagel Reaction Within a Continuously Driven Microfluidic Reactor Using Polymeric Networks Containing Piperidine as a Catalyst.” Gels, vol. 11, no. 4, 278, MDPI AG, 2025, doi:10.3390/gels11040278.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59511
Wolf‐Brandstetter, Cornelia, et al. “Adsorbable and Antimicrobial Amphiphilic Block Copolymers with Enhanced Biocompatibility.” Macromolecular Materials and Engineering, Wiley, 2025, doi:10.1002/mame.202500078.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59512
Hovemann, Aschot, et al. “Prompt Engineering Im Systems Engineering.” Zeitschrift Für Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, vol. 120, no. s1, Walter de Gruyter GmbH, 2025, pp. 101–06, doi:10.1515/zwf-2024-0139.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 | OA
Wohnhas, Verena, et al. “Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 6, no. 2, University Library J. C. Senckenberg, 2025, doi:10.21248/qfi.167.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig, Bardo. “Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion.” Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge , edited by Martin K. W. Schweer, 4th ed., Springer VS, 2025, pp. 481–500.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Drossel, Kerstin, et al. “Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen.” SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen, vol. 4, Carl Link Verlag, 2025, pp. 100–04.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59847
Pothineni, Bhanu Kiran, et al. “Rapid Assembly of Highly Ordered DNA Origami Lattices at Mica Surfaces.” Discover Nano, vol. 20, no. 1, 77, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1186/s11671-025-04254-2.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59982
Schroeder, René, et al. “Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts (DiPoSa) – Einblicke in ein designbasiertes Entwicklungsprojekt.” Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Band I: Kompetenzbereiche - Fachdidaktik, edited by Katja Beck et al., Waxmann, 2025, pp. 209–29.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed