Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1614 Publications
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 53139
Büttner D. Doing language im Deutschunterricht. Eine Analyse sprachbezogener Adressierungen in diskursiver Praxis. Springer VS
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53316
Stinner C, Winkler M. A critical exponent in a quasilinear Keller–Segel system with arbitrarily fast decaying diffusivities accounting for volume-filling effects. Journal of Evolution Equations. 2024;24(2). doi:10.1007/s00028-024-00954-x
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53125
Hälterlein J. Imagining and Governing Artificial Intelligence – the Ordoliberal Way: An Analysis of the National Strategy ‘AI Made in Germany.’ AI & Society. doi:10.1007/s00146-024-01940-0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53638
Dahms FS, Homberg W. Modular 3D roller straightening – A new approach to straightening and forming of spring steel wires (X10CrNi18-8). In: Materials Research Proceedings. Materials Research Forum LLC; 2024. doi:10.21741/9781644903131-154
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 |
Bauer C, Kenter T, Lass M, et al. Noctua 2 Supercomputer. Journal of large-scale research facilities. 2024;9. doi:10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50318
Autsch S. Street Signs, New York (2018). . In: Festschrift für Thomas Krettenauer.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz F. “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In: Meier-Vieracker S, Kämper H, Warnke IH, eds. Invective Discourse. Vol 34. Diskursmuster. Walter de Gruyter; 2024:129-147.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz F. Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In: Smailgic V, ed. Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte. Stauffenburg; 2024:15-41.
LibreCat