Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6949 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53316
C. Stinner and M. Winkler, “A critical exponent in a quasilinear Keller–Segel system with arbitrarily fast decaying diffusivities accounting for volume-filling effects,” Journal of Evolution Equations, vol. 24, no. 2, Art. no. 26, 2024, doi: 10.1007/s00028-024-00954-x.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53330
N. F. Tolksdorf, E. Wildt, and K. Rohlfing, “Preschoolers’ Interactions with Social Robots: Investigating the Potential for Eliciting Metatalk and Critical Technological Thinking,” in Companion of the 2024 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, 2024, pp. 1053–1057, doi: 10.1145/3610978.3640654.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52096
H. Kamp, “Zwischen Beutesuche und politischen Ambitionen. Die Normannen an Rhein und Maas zwischen 880 und 892,” Zeitschrift des Aachener Geschichtsvereins , vol. 123/124, 2021–2022, pp. 137–167, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53417 | OA
S. Gschwind, S. Hohmann, A. Müller, J. Nordine, and T.-E. Riesen, “The Stellarium Gornergrat: Astrophysics with your own Data,” Journal of Physics: Conference Series, vol. 2727, no. 1, Art. no. 012011, 2024, doi: 10.1088/1742-6596/2727/1/012011.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53473
S. Elit, “‚Schelmische‘ Post-DDR-Romane: Ingo Schulzes „Peter Holtz“ und Lea Streisands „Hufeland, Ecke Bötzow“,” in ‚Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand, Paderborn, Wintersemester 2022/2023, vol. 41., S. Elit and N. O. Eke, Eds. Bielefeld: Aisthesis, 2024, pp. 137–154.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53474
M. Lass, T. Kenter, C. Plessl, and M. Brehm, “Characterizing Microheterogeneity in Liquid Mixtures via Local Density Fluctuations,” Entropy, vol. 26, no. 4, Art. no. 322, 2024, doi: 10.3390/e26040322.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53472
N. Eke and S. Elit, Eds., ’Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23, vol. 41. Bielefeld: Aisthesis, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53502
S. Elit, “Klopstocks lyrisches Spätwerk. Perspektivwechsel und Blickerweiterungen ,” in „Wer wird nicht einen Klopstock loben?“ Friedrich Gottlieb Klopstocks poetische Innovationen und ihre produktive Rezeption, L. Hagestedt and A. Neblig, Eds. Berlin/Heidelberg: Metzler.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
E. Papageorgiou, “Asymptotic behavior of solutions to the extension problem for the fractional Laplacian on noncompact symmetric spaces,” Journal of Evolution Equations, vol. 24, no. 2, Art. no. 34, 2024, doi: 10.1007/s00028-024-00959-6.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
M. Koppenborg and K. B. Klingsieck, “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval),” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2024, doi: 10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
C.-J. Haake and M. Schneider, “Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index,” Journal of International Management, vol. 30, no. 2, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
C. Bauer et al., “Noctua 2 Supercomputer,” Journal of large-scale research facilities, vol. 9, 2024, doi: 10.17815/jlsrf-8-187 .
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
J. Schoenherr, “Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value,” British Journal of Educational Psychology, 2024, doi: 10.1111/bjep.12653.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51270 | OA
A. Treder, “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera,” Revista Lengua y Cultura, vol. 5, no. 10, pp. 56–68, 2024, doi: https://doi.org/10.29057/lc.v5i10.12379.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
T. Neuhausen and M. Ahlers, “Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse,” in Musik – Digitalisierung – Bildung, D. Neuhaus and H. J. Keden, Eds. München: kopaed, 2024, pp. 77–96.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
F. Markewitz, ““Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt,” in Invective Discourse, vol. 34, S. Meier-Vieracker, H. Kämper, and I. H. Warnke, Eds. Berlin/Boston: Walter de Gruyter, 2024, pp. 129–147.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
F. Markewitz, “Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte ‘Schulprogramm’ hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert,” in Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte, V. Smailgic, Ed. Tübingen: Stauffenburg, 2024, pp. 15–41.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
F. Markewitz, Ironie, vol. 31. Heidelberg: Winter, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, and E. Wild, “Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi),” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi: 10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54248
A. B. Candan, “Gebete im Islamischen Religionsunterricht,” in Zum Gebet einladen. Impulse aus der Praxis des evangelischen, islamischen und katholischen Religionsunterrichts., 1. Auflage., C. P. Sajak, Ed. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2024.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-7911-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed