Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9713 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54668 | OA
Hammer, M., Babel, S., Farheen, H., Padberg, L., Scheytt, J. C., Silberhorn, C., & Förstner, J. (2024). Estimation of losses caused by sidewall roughness in thin-film lithium niobate rib and strip waveguides. Optics Express, 32(13), 22878. https://doi.org/10.1364/oe.521766
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, A., Eickelmann, B., Casamassima, G., Drossel, K., Gudmundsdottir, G. B., Kazani, A., Mifsud, L., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2024). Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 143–165). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Eikermann, L., & Schmitz, S. (Eds.). (n.d.). Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne. arthistoricum.net. https://doi.org/10.11588/arthistoricum.1303
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, B., Barbovschi, M., Holmarsdottir, H. B., Parsanoglou, D., Sisask, M., & Labusch, A. (2024). Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 321–350). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54666
Fuchs, C. (2024). Theorien des digitalen Kapitalismus. In C. Ernst, K. Krtilova, J. Schröter, & A. Sudmann (Eds.), Handbuch Medientheorien im 21. Jahrhundert. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38128-8_21-1
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52759
Preuß, O. L., Rook, J., & Trautmann, H. (2024). On the Potential of Multi-objective Automated Algorithm Configuration on Multi-modal Multi-objective Optimisation Problems. In Applications of Evolutionary Computation. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-56852-7_20
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54678 | OA
Rodemer, M., Mientus, L., Wiedmann, J., Nowak, A., & Pollmeier, P. (2024). Professionalisierungsmöglichkeiten angehender Lehrkräfte in Praxisphasen. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung GDCP Jahrestagung 2023 (Vol. 44).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54731
Kehne, M. (2024). Wissenstransfer zur Bewegungsförderung: Was funktioniert wie und mit wem? In N. Neuber (Ed.), Wissenstransfer in der Sportpädagogik. Grundlagen, Themen, Formate (pp. 37–53). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43622-3
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53309
Hölsch, L., Brosch, A., Steckel, R., Braun, T., Wendel, S., Böcker, J., & Wallscheid, O. (2024). Insights and Challenges of Co-Simulation-Based Optimal Pulse Pattern Evaluation for Electric Drives. IEEE Transactions on Energy Conversion, 1–12. https://doi.org/10.1109/tec.2024.3374962
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 | OA
Treder, A. (2024). Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5. In Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal) (Vol. 26, Issue 2).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54725 | OA
Wedekind, L., Pollmeier, P., & Fechner, S. (2024). Analyse der Analogiebildung in kontextorientierten Lernumgebungen. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung (Vol. 44, pp. 754–757).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54778
Satzinger, N. (2024). Motorische Grundausbildung – ein Praxisbeispiel aus dem Bewegungs-, Spiel-, und Sportlabor (besslab). In N. Neuber (Ed.), Wissenstransfer in der Sportpädagogik . https://doi.org/10.1007/978-3-658-43622-3_16
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35319
Menzefricke, J. S., Gabriel, S., Gundlach, T., Hobscheidt, D., Kürpick, C., Schnasse, F., Scholtysik, M., Seif, H., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Soziotechnisches Risikomanagement als Erfolgsfaktor für die Digitale Transformation. In D. Schallmo (Ed.), Digitalisierung. Fallstudien, Tools und Erkenntnisse für das digitale Zeitalter (pp. 375–408). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36634-6_14
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 35428
Möller, M. C., & Krauter, S. (2023). Dimensioning and Lifetime Prediction Model for a Hybrid, Hydrogen-Based Household PV Energy System Using Matlab/Simulink. Solar, 3(1), 25–48. https://doi.org/10.3390/solar3010003
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 35657
Rust, T., Jung, D., Langer, K., & Kuckling, D. (2023). Stimuli‐accelerated polymeric drug delivery systems. Polymer International, 72(1), 5–19. https://doi.org/10.1002/pi.6474
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 35831 | OA
Vogelsang, C., Pollmeier, P., Gockeln, T., & Rogge, T. (2023). Zu unangenehm, zu viel Aufwand oder keine Möglichkeit? – Emotionen und Bereitschaft von Lehramtsstudierenden zur Videografie eigenen Unterrichts. Zeitschrift für Bildungsforschung. https://doi.org/10.1007/s35834-022-00378-y
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 36834
Zander, K. K., Rieskamp, J., Mirbabaie, M., Alazab, M., & Nguyen, D. (2023). Responses to heat waves: what can Twitter data tell us? Natural Hazards. https://doi.org/10.1007/s11069-023-05824-2
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 33447
Julin, S., Keller, A., & Linko, V. (2023). Dynamics of DNA Origami Lattices. Bioconjugate Chemistry, 34, 18–29. https://doi.org/10.1021/acs.bioconjchem.2c00359
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37469
Biehler, R., Liebendörfer, M., Gueudet, G., Rasmussen, C., & Winsløw, C. (Eds.). (2023). Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35426 | OA
Richter, C., Haltermann, J. F., Jakobs, M.-C., Pauck, F., Schott, S., & Wehrheim, H. (2023). Are Neural Bug Detectors Comparable to Software Developers on Variable Misuse Bugs? 37th IEEE/ACM International Conference on Automated Software Engineering. https://doi.org/10.1145/3551349.3561156
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-642-15762-2

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed