Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9786 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53309
L. Hölsch et al., “Insights and Challenges of Co-Simulation-Based Optimal Pulse Pattern Evaluation for Electric Drives,” IEEE Transactions on Energy Conversion, pp. 1–12, 2024, doi: 10.1109/tec.2024.3374962.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
A. Treder, “Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5.,” Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal), vol. 26, no. 2. online, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48164
J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole , and U. Uhlendorff , Eds., Bildungsforschung – Erziehungswissenschaftliche Perspektiven. J. B. Metzler, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
N. Göddertz, “Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. ,” Zeitschrift für Pädagogikunterricht, 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48069
N. Göddertz, “Kindermädchen – Von ‚strebsamen Mädchen‘, fliegenden Regenschirmen und neuen Gewändern eines (nicht) ausgestorbenen Berufes,” in Soziale Frauenberufe in Ost und West, K. Bock, R. Braches-Chyrek, and S. Spanu, Eds. Wochenschau-Verlag.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48066
N. Göddertz, “Dienstmädchen – von romantisierten Zuschreibungen und menschenunwürdigen Arbeits- und Lebensbedingungen, damals wie heute.,” in Soziale Frauenberufe in Ost und West, K. Bock, R. Braches-Chyrek , and S. Spanu, Eds. Wochenschau-Verlag.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36851
N. Göddertz and A. Karber, Eds., Wege zu einer Didaktik der Sozialpädagogik. Leverkusen: Barbara Budrich.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53786
E. Hohoff et al., “The association between dairy intake in adolescents on inflammation and risk markers of type 2 diabetes during young adulthood: results of the DONALD study,” Public Health Nutrition, vol. 27, no. 1, Art. no. e91, 2024, doi: 10.1017/s1368980024000624.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53787
B. Stutz et al., “Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype,” European Journal of Nutrition, 2024, doi: 10.1007/s00394-024-03372-4.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54786 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
L. Claes, T. Hetkämper, H. Zeipert, and B. Henning, “Auswertung der modalen Dämpfung von geführten akustischen Wellen in faserverstärkten Kunststoffplatten,” in 22. GMA/ITG-Fachtagung – Sensoren und Messsysteme 2024, 2024, pp. 300–305, doi: 10.5162/sensoren2024/D1.2.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54785
S. Kruse, T. Schwabe, P. Kneuper, and J. C. Scheytt, “A Photonic Multiband Radar Transmitter Architecture with Tailored Nonlinear Transmission Line,” presented at the INTERNATIONAL CONFERENCE RADAR 2024, RENNES, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54807
K. Hinnenthal, D. Liedtke, and C. Scheideler, “Efficient Shape Formation by 3D Hybrid Programmable Matter: An Algorithm for Low Diameter Intermediate Structures,” in 3rd Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2024), 2024, vol. 292, p. 15:1–15:20, doi: 10.4230/LIPIcs.SAND.2024.15.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Students’ academic motivation in relation to peer interactions and social environment considering behavioral problems using the experience sampling method,” presented at the EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs,’ Valencia, Spain, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Effekte von Peerinteraktionen und des sozialen Umfelds auf die aktuelle Motivation von Schüler*innen,” presented at the Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Osnabrück, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
M. F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J. R. Schulze, and F. Hellmich, “ Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Die Bedeutung von Peers für die aktuelle akademische Motivation von Schüler*innen unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen,” presented at the AESF(Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung), München, 2024.
LibreCat