Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9839 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24188
Scheytt, C. (2018). Ultra‐broadband Signal Processing by means of Electronic‐Photonic Integration. 10th Sino-German Joint Symposium on Opto- and Microelectronic Devices and Circuits (SODC 2018).
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24191
Gudyriev, S., Kress, C., & Scheytt, C. (2018). Electronic‐Photonic Integrated Systems for Ultrafast Signal Processing. DFG Priority Programme SPP2111.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
Gorges, J., Neumann, P., Wild, E., Stranghöner, D., & Lütje-Klose, B. (2018). Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education. Learning and Individual Differences, 61, 11–20. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2017.11.005
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
Wild, E., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Gorges, J. (2018). Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde. DDS – Die Deutsche Schule, 110(2), 109–123. https://doi.org/10.31244/dds.2018.02.02
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber, R. E. (Ed.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29923 | OA
Watanabe, S., Hori, T., Karita, S., Hayashi, T., Nishitoba, J., Unno, Y., Enrique Yalta Soplin, N., Heymann, J., Wiesner, M., Chen, N., Renduchintala, A., & Ochiai, T. (2018). ESPnet: End-to-End Speech Processing Toolkit. INTERSPEECH 2018, Hyderabad, India, 2207–2211. https://doi.org/10.21437/Interspeech.2018-1456
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Lindmeier, C., Laubenstein, D., & Guthöhrlein, K. (2018). Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse. In M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, & A. Krüger (Eds.),  Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung (pp. 282–295). Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
Laubenstein, D., & Lindmeier, C. (2018). Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz. In F. Hellmich, G. Görel, & M. F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. (pp. 26–41). Kohlhammer.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber, R., & Luft, S. (Eds.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann, A. (2018). Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality. In Ethnic and Racial Studies (Vol. 42, Issue 3, pp. 490–492). Informa UK Limited. https://doi.org/10.1080/01419870.2018.1520274
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann, A. (2018). La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 20(1), Article 83. https://doi.org/10.24320/redie.2018.20.1.1461
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann, A. (2018). Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea. Cultura y Representaciones Sociales, 170–183. https://doi.org/10.28965/2018-25-06
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
Göddertz, N., & Mauritz, M. (2018). Die Neue Frauenbewegung und “die Kinderfrage” - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation. Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge. (pp. 32–41). Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35648
Nofen, B., & Temmen, K. (2018). The lecture hall laboratory: Design of a field experiment for effectiveness analysis. 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon.2018.8363283
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37265
Friederici, D.-P. (2018). Eine Untersuchung mit Studierenden über den Umgang mit ihrer Zeit. Die Hochschullehre.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37299
Dahmen, S. (2018). Die Neue Sorge um das Kindeswohl - zu den praktischen Auswirkungen der präventionspolitischen Mobilmachung im Kinderschutz. Widersprüche, 39(4).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
Alptekin, M., & Temmen, K. (2018). Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering. 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 963–968. https://doi.org/10.1109/educon.2018.8363334
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37451
Arnold, C. (2018). Vom Diagramm zum Text: Herausforderungen beim medial-transformierenden Schreiben. Eine empirische Studie zu Transformationsprozessen in materialgestützten Schreibsettings der Sekundarstufe II. In H. Feilke, K. Lehnen, S. Rezat, & M. Steinmetz (Eds.), Materialgestütztes Schreiben – Erfahrungen aus der Praxis und Perspektiven der Forschung (pp. 291–297).
LibreCat
 

2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 37573
Niewel, J. (2018). Untersuchungen zur induktiven Erwärmung im Warmformprozess : Vol. 2018,31. Shaker Verlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed