Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9799 Publications


2003 | Book Review | LibreCat-ID: 18774
Peckhaus, V. (2003). Rowe, David E., “Is (Was) Mathematics an Art or a Science”, Mathematical Intelligencer 24 (2002), No. 3, 59–64. In Mathematical Reviews, MR1927041 (2003f:01067) (MR 2003f:01067).
LibreCat | Download (ext.)
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19702
Büker, P. (2002). Literaturunterricht in der Primar- und Orientierungsstufe. In K.-M. Bogdal & H. Korte (Eds.), Grundzüge der Literaturdidaktik (pp. 120–133). München: dtv.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19850
Wanka, R. (2002). Any Load-Balancing Regimen for Evolving Tree Computations on Circulant Graphs Is Asymptotically Optimal. In Proc. Workshop on Graph-Theoretic Concepts in Computer Science (WG) (pp. 413–420). Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/3-540-36379-3_36
LibreCat | DOI
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19873
Klein, J., Krokowski, J., & Cuntz, N. (2002). Realtime Navigation in Highly Complex 3D-Scenes Using JPEG Compression. In Proc. of 4. GI-Informatiktage (pp. 224–229).
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19926
Büker, P. (2002). Fremdverstehensförderung im Rahmen interkulturellen literarischen Lernens- zwei Fallstudien zur Rezeptionsforschung in der Grundschule. Kolloquiumsvortrag im Fach Germanistik der Universität Essen.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2424
Dyer, M., Plessl, C., & Platzner, M. (2002). Partially Reconfigurable Cores for Xilinx Virtex. In Proc. Int. Conf. on Field Programmable Logic and Applications (FPL) (Vol. 2438, pp. 292–301). Springer. https://doi.org/10.1007/3-540-46117-5
LibreCat | DOI
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2425
Plessl, C., & Platzner, M. (2002). Custom Computing Machines for the Set Covering Problem. In Proc. Int. Symp. on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM) (pp. 163–172). IEEE Computer Society. https://doi.org/10.1109/FPGA.2002.1106671
LibreCat | DOI
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2426
P. Miller, B., Labarta, J., Schintke, F., & Simon, J. (2002). Performance Evaluation, Analysis and Optimization. In Proc. European Conf. on Parallel Processing (Euro-Par) (Vol. 2400, p. 131). Berlin / Heidelberg: Springer. https://doi.org/10.1007/3-540-45706-2_15
LibreCat | DOI
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24338
Grünewald, M., Lukovszki, T., Schindelhauer, C., & Volbert, K. (2002). Distributed Maintenance of Resource Efficient Wireless Network Topologies. Proceedings of the 8th International Euro-Par Conference. https://doi.org/10.1007/3-540-45706-2_134
LibreCat | DOI
 

2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 26161
Schmid, H.-J., Veith, S., & Umhauer, H. (2002). In-Situ Measurement of Local Particle Flux Densities in a Complex Two-Phase Flow. Particle & Particle Systems Characterization, 19(3), Article 203. https://doi.org/10.1002/1521-4117(200207)19:3<203::aid-ppsc203>3.0.co;2-7
LibreCat | DOI
 

2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 26826
Reiss, K., Hellmich, F., & Thomas, J. (2002). Individuelle und schulische Bedingungsfaktoren für Argumentationen und Beweise im Mathematikunterricht. Zeitschrift für Pädagogik, 45, 51–64. https://doi.org/10.25656/01:3938
LibreCat | DOI
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26827
Hellmich, F., & Hartmann, J. (2002). Materialgebundene versus computerunterstützte Förderung räumlicher Kompetenzen in der Grundschule. In W. Peschek (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2002 (pp. 211–214). Franzbecker.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26831
Hellmich, F., Hartmann, J., & Reiss , K. (2002). Bedingungen für das Argumentieren und Begründen im Geometrieunterricht der Sekundarstufe I. In W. Peschek (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2002 (pp. 231–234). Franzbecker.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26835
Reiss, K., Hellmich, F., & Reiss, M. (2002). Reasoning and proof in geometry: Prerequisites of knowledge acquisition in secondary school students. In A. D. Cockburn & E. Nardi (Eds.), Proceedings of the 26th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 113–120). University of East Anglia.
LibreCat
 

2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 26838
Hellmich, F., & Hartmann, J. (2002). Aspekte einer Förderung räumlicher Kompetenzen im Geometrieunterricht. Ergebnisse einer Trainingsstudie mit Sonderschülerinnen und -schülern. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 34(2), 56–61.
LibreCat
 

2002 | Book | LibreCat-ID: 26842
Hellmich, F., Reiss, K., & Thomas, J. (2002). Begründen und Beweisen in der Geometrie. Bedingungen des Wissensaufbaus bei Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe. Ergebnisbericht an die DFG. Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3242
Olderog, E.-R., & Wehrheim, H. (2002). Specification and Inheritance in {CSP-OZ}. In F. S. de Boer, M. M. Bonsangue, S. Graf, & W. P. de Roever (Eds.), Formal Methods for Components and Objects, First International Symposium, {FMCO} 2002, Leiden, The Netherlands, November 5-8, 2002, Revised Lectures (pp. 361--379). https://doi.org/10.1007/978-3-540-39656-7_15
LibreCat | DOI
 

2002 | Book | LibreCat-ID: 3645
Harteis, C. (2002). Kompetenzfördernde Arbeitsbedingungen. Wiesbaden: Gabler.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3654
Gruber, H., Festner, D., Harteis, C., Meier, B., Meling, P., Stamouli, E., & Winkler, C. (2002). Selbstgesteuertes Lernen in internetbasierten Weiterbildungsveranstaltungen. In S. Kraft (Ed.), Selbstgesteuertes Lernen (pp. 214–221). Hohengehren: Schneider.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21053
Jüttner, S., & Meschut, G. (2002). Material-Specific Joining Techniques for Magnesium Body Structures (pp. 1–10). Presented at the 10th Magnesium Automotive and End User Seminar, Aalen.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed