Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9796 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29210
Wu L, Scheytt JC. Analysis and Design of a Charge Sampler With 70-GHz 1-dB Bandwidth in 130-nm SiGe BiCMOS. IEEE Transactions on Circuits and Systems I: Regular Papers. 2021;68(9):3668-3681. doi:10.1109/tcsi.2021.3094428
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29217
Javed AR, Scheytt JC. Mixed-Signal Receiver Baseband Slice for High-Data-Rate Communication Using 130 nm SiGe BiCMOS Technology. In: 2021 IEEE International Midwest Symposium on Circuits and Systems (MWSCAS). IEEE; 2021. doi:10.1109/MWSCAS47672.2021.9531711
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29221
Javed AR, Scheytt JC. M-Sequence Radar for High Resolution Ranging with Mixed-Signal Radar Receiver Baseband Using 130nm SiGe BiCMOS Technology. In: 2020 17th European Radar Conference (EuRAD). IEEE; 2021. doi:10.1109/EuRAD48048.2021.00029
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
Bloh B, van Ophyusen S, Schürer S. Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018. In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27999
van Ophuysen S, Fischer B, Behrmann L, Bloh B. Statistik verstehen, Band 1.; 2021. doi:10.36198/9783838555850
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28256
Zhang W, Boeddeker C, Watanabe S, et al. End-to-End Dereverberation, Beamforming, and Speech Recognition with Improved Numerical Stability and Advanced Frontend. In: ICASSP 2021 - 2021 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). ; 2021. doi:10.1109/icassp39728.2021.9414464
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28262
Li C, Shi J, Zhang W, et al. ESPnet-SE: End-To-End Speech Enhancement and Separation Toolkit Designed for ASR Integration. In: 2021 IEEE Spoken Language Technology Workshop (SLT). ; 2021. doi:10.1109/slt48900.2021.9383615
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28261
Li C, Luo Y, Han C, et al. Dual-Path RNN for Long Recording Speech Separation. In: 2021 IEEE Spoken Language Technology Workshop (SLT). ; 2021. doi:10.1109/slt48900.2021.9383514
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27367
Zeipert H, Claes L, Johannesmann S, et al. An approach to adhesive bond characterisation using guided acoustic waves in multi-layered plates. at - Automatisierungstechnik. Published online 2021:962-969. doi:10.1515/auto-2021-0089
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
Bobolz J, Eidens F, Krenn S, Ramacher S, Samelin K. Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials. In: Cryptology and Network Security. Springer International Publishing; 2021. doi:10.1007/978-3-030-92548-2_9
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper L, Podworny S, Hüsing S, et al. Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. LOG IN. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:345. doi:10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29720
Passey D, Brinda T, Cornu B, et al. Computers and Education – Recognising Opportunities and Managing Challenges. In: Goedicke M, Neuhold E, Rannenberg K, eds. Advancing Research in Information and Communication Technology. Vol AICT-600. IFIP Advances in Information and Communication Technology. Springer, Cham; 2021:129-152. doi:10.1007/978-3-030-81701-5_5
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Goller M, Caruso C, Harteis C. Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers. International Journal for Research in Vocational Education and Training. 2021;8(2):208-223. doi:10.13152/ijrvet.8.2.4
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz K-H, Goller M. Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis. In: Caruso C, Harteis C, Gröschner A, eds. Edition Fachdidaktiken. Springer; 2021:393-419. doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Kärner T, Bonnes C, Maué E, Goller M, Schmidt V. Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im  Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments  zur Charakterisierung der professionellen  pädagogischen Beziehung zwischen angehenden  Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften. In: Wittmann E, Frommberger D, Weyland U, eds. Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021. Verlag Barbara Budrich; 2021:85-104. doi:10.3224/84742560
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
Caruso C, Goller M. Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand. 2021;14(2):296-310.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
Hilkenmeier F, Goller M, Schaper N. The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities. Vocations and Learning. Published online 2021:411-438. doi:10.1007/s12186-021-09266-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller M, Ziegler S. Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik. Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik. 2021;117(2):154-193. doi:10.25162/zbw-2021-0008
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller M, Caruso C. Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen. PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2021;3 Nr. 1(3). doi:10.11576/PFLB-4541
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso C, Goller M. Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien involvierter Lehrkräfte. Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung. 2021;3(3). doi:10.11576/PFLB-4541
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed