Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9834 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37972
Li, Wu, Ming-Ming Wang, Yuya Hu, and Thomas Werner. “B(C6F5)3-Catalyzed Regioselective Deuteration of Electron-Rich Aromatic and Heteroaromatic Compounds.” Organic Letters 19, no. 21 (2017): 5768–71. https://doi.org/10.1021/acs.orglett.7b02701.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37976
Li, Wu, and Thomas Werner. “B(C6F5)3-Catalyzed Michael Reactions: Aromatic C–H as Nucleophiles.” Organic Letters 19, no. 10 (2017): 2568–71. https://doi.org/10.1021/acs.orglett.7b00720.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24521
Uhlmann, E., Rolf Mahnken, I. M. Ivanov, and C. Cheng. “Thermo-Mechanical Simulation of Hard Turning with Macroscopic Models.” In Lecture Notes in Production Engineering. Cham, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-57120-1_7.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
Bock, Karin, and Nina Göddertz. “Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung.” In Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik, edited by Heiner Barz, 359–65. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-07491-3_30.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Gamze Görel, and Susanne Schwab. “Unter Welchen Voraussetzungen Kooperieren Grundschullehrkräfte Im Inklusiven Unterricht? – Eine Studie Zu Den Bedingungen Der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen Und -Lehrern Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Heidelberg: Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, Margarita, and Frank Hellmich. “Feedback Als Prädiktor Für Leseverständnis, Kausalattributionen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Bei Kindern in Der Zweiten Hälfte Der Grundschulzeit. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Heidelberg: Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral Paper Presentation. Mini Conference: ‘The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.’” Groningen, The Netherlands: University of Groningen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and Their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research).” Copenhagen, Denmark: University College UCC, Campus Carlsberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on Their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).” Tampere, Finland: University of Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich, Frank, and Susanne Schwab. “Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Porto, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich, Frank. “Erklärungsfaktoren Für Einstellungen von Grundschullehrkräften Zur Inklusion - Qualitative Und Quantitative Befunde.” München: Ludwig-Maximilians-Universität München, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and Their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities.” Porto, Portugal: Porto, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 40238
Wagenknecht, Inga. Kosten und Nutzen Früher Hilfen. Eine lebensverlaufsbezogene Analyse. Gießen: VVB Laufersweiler Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40065
Luks, Tomasz, and Yimin Xiao. “On the Double Points of Operator Stable Lévy Processes.” Journal of Theoretical Probability 30, no. 1 (2017): 297–325. https://doi.org/10.1007/s10959-015-0638-4.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
Karolus, Jan, Sandra Landhäußer, Rainer Treptow, and Nina Wlassow. “Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung.” In Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, edited by Claudia Equit, Gabriele Flößer , and Marc Witzel, 56. Frankfurt am Main: IGfH Eigenverlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions .” Social Work and Society International Online Journal Vol 15, no. No 2 (2017). https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
Miller, Susanne, Birgit Holler-Nowitzki, Brigitte Kottmann, Svenja Lesemann, Birte Letmathe-Henkel, Nikolas Meyer, René Schroeder, and Katrin Velten, eds. Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs. Vol. 22. Jahrbuch Grundschulforschung. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
Kottmann, Brigitte. “"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld.” In Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, edited by Birgit Lütje-Klose, Mai-Anh Boger, Benedikt Hopmann, and Phillip Neumann, 1:224–32. Menschenrechtliche, sozialtheoretische und professionsbezogene Perspektiven. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
Kottmann, Brigitte. “‘Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...’ - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs ‘Integrierte Sonderpädagogik’ in Bielefeld.” In Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, edited by Susanne Miller, Birgit Holler-Nowitzki, Brigitte Kottmann, Svenja Lesemann, Birte Letmathe-Henkel, Nikolas Meyer, Rene Schroeder, and Katrin Velten, 22:138–44. Jahrbuch Grundschulforschung . Wiesbaden: Springer VS, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
Kottmann, Brigitte. “Rezension des Buches ‘Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus’ (2014) von Dagmar Hänsel.” Behindertenpädagogik, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed