Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9836 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35844
Was sind Effekte des Praxissemesters?
C. Caruso, in: M. Rothland, I. Biederbeck (Eds.), Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung, Waxmann, Münster, 2018, pp. 85–94.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24197
64 GBd Monolithically Integrated Coherent QPSK Single Polarization Receiver in 0.25 µm SiGe-Photonic Technology
C. Kress, S. Gudyriev, H. Zwickel, J.N. Kemal, S. Lischke, L. Zimmermann, C. Koos, C. Scheytt, in: Optical Fiber Communication Conference 2018, San Diego, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24189
Electronic Photonic Integrated Circuits for Coherent and Non-Coherent Receivers
S. Gudyriev, C. Kress, C. Scheytt, in: 10th Sino-German Joint Symposium on Opto- and Microelectronic Devices and Circuits (SODC 2018), IEEE, Germany/Aachen, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24188
Ultra‐broadband Signal Processing by means of Electronic‐Photonic Integration
C. Scheytt, in: 10th Sino-German Joint Symposium on Opto- and Microelectronic Devices and Circuits (SODC 2018), IEEE, Germany/Aachen, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24191
Electronic‐Photonic Integrated Systems for Ultrafast Signal Processing
S. Gudyriev, C. Kress, C. Scheytt, in: DFG Priority Programme SPP2111, Germany/Paderborn, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education
J. Gorges, P. Neumann, E. Wild, D. Stranghöner, B. Lütje-Klose, Learning and Individual Differences 61 (2018) 11–20.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde
E. Wild, B. Lütje-Klose, P. Neumann, J. Gorges, DDS – Die Deutsche Schule 110 (2018) 109–123.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences
R.E. Hagengruber, ed., Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences, Springer International Publishing, Cham, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29923 | OA
ESPnet: End-to-End Speech Processing Toolkit
S. Watanabe, T. Hori, S. Karita, T. Hayashi, J. Nishitoba, Y. Unno, N. Enrique Yalta Soplin, J. Heymann, M. Wiesner, N. Chen, A. Renduchintala, T. Ochiai, in: INTERSPEECH 2018, Hyderabad, India, 2018, pp. 2207–2211.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse
C. Lindmeier, D. Laubenstein, K. Guthöhrlein, in: M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, A. Krüger (Eds.),  Empirisch-Pädagogische Forschung in Inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2018, pp. 282–295.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz
D. Laubenstein, C. Lindmeier, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- Und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch Zur Erfolgreichen Umsetzung. , Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 26–41.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Women Phenomenologists on Social Ontology
R. Hagengruber, S. Luft, eds., Women Phenomenologists on Social Ontology, Springer International Publishing, 2018.
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality
A. Pöllmann, Ethnic and Racial Studies 42 (2018) 490–492.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria
A. Pöllmann, Revista Electrónica de Investigación Educativa 20 (2018).
LibreCat | DOI
 
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
Die Neue Frauenbewegung und "die Kinderfrage" - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation
N. Göddertz, M. Mauritz, Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43 (2018).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, in: A. Hanft, F. Bischoff, S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35648
The lecture hall laboratory: Design of a field experiment for effectiveness analysis
B. Nofen, K. Temmen, in: 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37265
Eine Untersuchung mit Studierenden über den Umgang mit ihrer Zeit
D.-P. Friederici, Die Hochschullehre (2018).
LibreCat
 
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-99033-403-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed