Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

109 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 37613 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 39976 LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30291
Research Approaches on Workplace Learning
C. Harteis, D. Gijbels, E. Kyndt, eds., Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes
M. Goller, International Journal for Research in Vocational Education and Training 9 (2022) 92–119.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32335
A PLACE FOR A DATA SCIENCE PROJECT IN SCHOOL: BETWEEN STATISTICS AND EPISTEMIC PROGRAMMING
S. PODWORNY, S. Hüsing, C. SCHULTE, STATISTICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL 21 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30105
Die professionelle pädagogische Beziehung zwischen Referendar*innen und ihren Seminarlehrkräften: Belastungsfaktor oder Ressource?
T. Kärner, M. Goller, C. Bonnes, E. Maué, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 687–719.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34704
Organisation der dualen Berufsausbildung zum/zur Verkäufer:in und Kaufmann:frau im Einzelhandel im Zeichen der COVID-19-Pandemie.
C. Sommer, D. Szczesny, in: D. Heisler, J.A. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s). Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern., 2022.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35323
Von der Not zur Tugend!?
C. Caruso, M. Bruns, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s) Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, wbv, Bielefeld, 2022, pp. 137–157.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, M. Goller, in: M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa (Eds.), Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations, Springer , Cham, 2022, pp. 441–466.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung
C. Caruso, T. Bloh, die hochschullehre 8 (2022) 299–312.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Group work and student procrastination
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Learning and Individual Differences 94 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34639 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?
J. Riese, C. Vogelsang, J. Schröder, A. Borowski, C. Kulgemeyer, P. Reinhold, H. Schecker, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 843–867.
LibreCat | DOI
 
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
M. Liebendörfer, R. Göller, L. Gildehaus, J. Kortemeyer, R. Biehler, R. Hochmuth, L. Ostsieker, J. Rode, N. Schaper, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 (2022) 1133–1152.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding
C. Kulgemeyer, M. Hörnlein, F. Sterzing, International Journal of Science Education 44 (2022) 1855–1875.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34920
Editorial: Research on Data Science Education
R. Biehler, R. De Veaux, J. Engel, S. Kazak, D. Frischemeier, Statistics Education Research Journal 21 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks
Y. Fleischer, R. Biehler, C. Schulte, Statistics Education Research Journal 21 (2022).
LibreCat | DOI
 
 

Filters and Search Terms

keyword="Education"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed