Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
17 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56420 |

N. Stroh-Maraun, “Weighted school choice problems and the weighted top trading cycles mechanism,” Mathematical Social Sciences, vol. 132, pp. 49–56, 2024, doi: 10.1016/j.mathsocsci.2024.09.001.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Report | LibreCat-ID: 44093
B. Hehenkamp and O. M. Kaarbøe, Price Regulation, Quality Competition and Location Choice with Costly Relocation. .
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34040
G. Polevoy and M. Dziubiński, “Fair, Individually Rational and Cheap Adjustment,” in Proceedings of the Thirty-First International Joint Conference on Artificial Intelligence, Vienna, 2022, doi: 10.24963/ijcai.2022/64.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
C. Caruso, G. H. Neuweg, M. Wagner, and C. Harteis, “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
C. Caruso, G. H. Neuweg, M. Wagner, and C. Harteis, “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
K.-H. Gerholz and M. Goller, “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis,” in Edition Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 393–419.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
M. Goller and S. Ziegler, “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik,” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, pp. 154–193, 2021, doi: 10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 441–457.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24159
K. Malena, C. Link, S. Mertin, S. Gausemeier, and A. Trächtler, “Online State Estimation for Microscopic Traffic Simulations using Multiple Data Sources*,” in VEHITS 2021 Proceedings of the 7th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, Online Streaming, 2021, vol. 7, pp. 386–395.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27394 |

S. Bonanati, P. Westphal, and C. Wiethoff, “Theoriebasierte Fallreflexion (TFR) im Praxissemester. Didaktische Umsetzung und Evaluation. ,” HLZ - Herausforderungen Lehrer*innenbildung, vol. 3, no. 1, pp. 461–479, 2020, doi: 10.4119/HLZ-3142.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35299
C. Caruso, A. Martin, and J. Woppowa, “Auf dem Weg zum Lehrberuf,” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 3, no. 2, pp. 60–74, 2020, doi: 10.4119/hlz-2500.
LibreCat
| DOI
2020 | Book | LibreCat-ID: 50411
L. Riedl, Sportsoziologie in 60 Minuten, 1. Auflage. Paderborn: UVK-Verlag: Tübingen, 2020.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 |

A. Frey and H. M. Buhl, “Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert,” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 11, no. 2, pp. 199–213, 2018, doi: 10.1007/s42278-018-0026-0.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34507 |

J. Gorges, P. Neumann, B. Lütje-Klose, and E. Wild, “Dimensionen inklusionsbezogener Fortbildungsmotivation von Sonderpädagoginnen und Sonderpädagogen und Lehrkräften allgemeiner Schulen,” Empirische Sonderpädagogik, vol. 9, no. 3, pp. 199–214, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
K. Weiß and I. Scharlau, “At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions.,” Acta Psychologica, vol. 139, no. 1, pp. 54–64, 2012.
LibreCat