Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
17 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56420 |

Stroh-Maraun, Nadja. “Weighted School Choice Problems and the Weighted Top Trading Cycles Mechanism.” Mathematical Social Sciences, vol. 132, Elsevier BV, 2024, pp. 49–56, doi:10.1016/j.mathsocsci.2024.09.001.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Report | LibreCat-ID: 44093
Hehenkamp, Burkhard, and Oddvar M. Kaarbøe. Price Regulation, Quality Competition and Location Choice with Costly Relocation.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34040
Polevoy, Gleb, and Marcin Dziubiński. “Fair, Individually Rational and Cheap Adjustment.” Proceedings of the Thirty-First International Joint Conference on Artificial Intelligence, edited by Luc De Raedt, International Joint Conferences on Artificial Intelligence Organization, 2022, doi:10.24963/ijcai.2022/64.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
Caruso, Carina, et al. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
Caruso, Carina, et al. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Springer , 2022, doi:10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz, Karl-Heinz, and Michael Goller. “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis.” Edition Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 393–419, doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik.” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, 2021, pp. 154–93, doi:10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, Carina, et al. “Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung.” Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 441–457, doi:10.1007/978-3-658-32568-8.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24159
Malena, Kevin, et al. “Online State Estimation for Microscopic Traffic Simulations Using Multiple Data Sources*.” VEHITS 2021 Proceedings of the 7th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, vol. 7, SCITEPRESS, 2021, pp. 386–95.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27394 |

Bonanati, Sabrina, et al. “Theoriebasierte Fallreflexion (TFR) im Praxissemester. Didaktische Umsetzung und Evaluation. .” HLZ - Herausforderungen Lehrer*innenbildung, vol. 3, no. 1, 2020, pp. 461–479, doi:10.4119/HLZ-3142.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35299
Caruso, Carina, et al. “Auf dem Weg zum Lehrberuf.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 3, no. 2, 2020, pp. 60–74, doi:10.4119/hlz-2500.
LibreCat
| DOI
2020 | Book | LibreCat-ID: 50411
Riedl, Lars. Sportsoziologie in 60 Minuten. 1. Auflage, UVK-Verlag: Tübingen, 2020.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36850
Bock, Karin , et al., editors. Zugänge zur Kinderladenbewegung . Springer VS, 2019, doi:10.1007/978-3-658-24189-6.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 |

Frey, Anne, and Heike M. Buhl. “Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert.” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 11, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 199–213, doi:10.1007/s42278-018-0026-0.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34507 |

Gorges, Julia, et al. “Dimensionen inklusionsbezogener Fortbildungsmotivation von Sonderpädagoginnen und Sonderpädagogen und Lehrkräften allgemeiner Schulen.” Empirische Sonderpädagogik, vol. 9, no. 3, 2017, pp. 199–214.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, Katharina, and Ingrid Scharlau. “At the Mercy of Prior Entry: Prior Entry Induced by Invisible Primes Is Not Susceptible to Current Intentions.” Acta Psychologica, vol. 139, no. 1, 2012, pp. 54–64.
LibreCat
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36858
Barz, Heiner, et al. “Kulturelle Bildungsarmut und verzögerter Wertewandel.” Bildungsverlierer. Neue Ungleichheiten., VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2010, pp. 95–121, doi:10.1007/978-3-531-92576-9.
LibreCat
| DOI