Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

17 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56420 | OA
Stroh-Maraun, N. (2024). Weighted school choice problems and the weighted top trading cycles mechanism. Mathematical Social Sciences, 132, 49–56. https://doi.org/10.1016/j.mathsocsci.2024.09.001
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 44093
Hehenkamp, B., & Kaarbøe, O. M. (n.d.). Price Regulation, Quality Competition and Location Choice with Costly Relocation.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34040
Polevoy, G., & Dziubiński, M. (2022). Fair, Individually Rational and Cheap Adjustment. In L. De Raedt (Ed.), Proceedings of the Thirty-First International Joint Conference on Artificial Intelligence. International Joint Conferences on Artificial Intelligence Organization. https://doi.org/10.24963/ijcai.2022/64
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
Caruso, C., Neuweg, G. H., Wagner, M., & Harteis, C. (2022). Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01123-x
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
Caruso, C., Neuweg, G. H., Wagner, M., & Harteis, C. (2022). Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01123-x
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz, K.-H., & Goller, M. (2021). Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Edition Fachdidaktiken (pp. 393–419). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8_22
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, M., & Ziegler, S. (2021). Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik. Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, 117(2), 154–193. https://doi.org/10.25162/zbw-2021-0008
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 441–457). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24159
Malena, K., Link, C., Mertin, S., Gausemeier, S., & Trächtler, A. (2021). Online State Estimation for Microscopic Traffic Simulations using Multiple Data Sources*. VEHITS 2021 Proceedings of the 7th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, 7, 386–395.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27394 | OA
Bonanati, S., Westphal, P., & Wiethoff, C. (2020). Theoriebasierte Fallreflexion (TFR) im Praxissemester. Didaktische Umsetzung und Evaluation. . HLZ - Herausforderungen Lehrer*innenbildung, 3(1), 461–479. https://doi.org/10.4119/HLZ-3142
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35299
Caruso, C., Martin, A., & Woppowa, J. (2020). Auf dem Weg zum Lehrberuf. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 3(2), 60–74. https://doi.org/10.4119/hlz-2500
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 50411
Riedl, L. (2020). Sportsoziologie in 60 Minuten (1. Auflage). UVK-Verlag: Tübingen.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36850
Bock,       Karin , Göddertz, N., Heyden, Franziska , & Mauritz, Miriam (Eds.). (2019). Zugänge zur Kinderladenbewegung . Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-24189-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
Frey, A., & Buhl, H. M. (2018). Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert. Zeitschrift für Grundschulforschung, 11(2), 199–213. https://doi.org/10.1007/s42278-018-0026-0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34507 | OA
Gorges, J., Neumann, P., Lütje-Klose, B., & Wild, E. (2017). Dimensionen inklusionsbezogener Fortbildungsmotivation von Sonderpädagoginnen und Sonderpädagogen und Lehrkräften allgemeiner Schulen. Empirische Sonderpädagogik, 9(3), 199–214.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, K., & Scharlau, I. (2012). At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions. Acta Psychologica, 139(1), 54–64.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36858
Barz, H., Baum, D., Cerci, M., Göddertz, N., & Raidt, T. (2010). Kulturelle Bildungsarmut und verzögerter Wertewandel. In Bildungsverlierer. Neue Ungleichheiten. (pp. 95–121). VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92576-9
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

keyword="Rational-Choice-Theorie"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed