Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3079 Publications


2024 | Book | LibreCat-ID: 55563 | OA
Dübbert, A. (2024). Multimodale Konstruktionen im „Alltagskonsumkosmos“. Eine empirische Studie zur grammatischen Bedeutsamkeit von Schriftbildlichkeit (Vol. 114). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783111386607
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 46469 | OA
Offen, C., & Ober-Blöbaum, S. (2024). Learning of discrete models of variational PDEs from data. Chaos, 34(1), Article 013104. https://doi.org/10.1063/5.0172287
LibreCat | Files available | DOI | arXiv
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 55159 | OA
Offen, C. (n.d.). Machine learning of discrete field theories with guaranteed convergence and uncertainty quantification.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 55607 | OA
Hariz Belgacem, K., Ober-Blöbaum, S., & Jiménez, F. (2024). Fractional variational integrators based on convolution quadrature.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55620 | OA
Speckenmeyer, P., Hilmer, C., Rauchecker, G., & Schryen, G. (2024). Parallel Branch-and-Price Algorithms for the Single Machine Total Weighted Tardiness Scheduling Problem with Sequence-Dependent Setup Times. Computers & Operations Research. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4537436
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 55302 | OA
Claes, L., & Wippermann, M. (2024). Analysis of guided acoustic waves in periodically structured plates.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 | OA
Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2024). Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity. In J. Griem, D. Kaldewey, & L. Il-Tschung (Eds.), »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland (pp. 89–108). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839466797-006
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55660 | OA
Jacke, C. (2024). “Heute Disco, morgen Umsturz, übermorgen Landpartie” - Kurze Anmerkungen zu Pop-Gipfeln. Pop Summit 2024. Konferenz der Popmusikförderung in Deutschland., Cologne.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 | OA
Fleischer, F. Y., Podworny, S., & Biehler, R. (2024). Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School. Statistics Education Research Journal, 23(1), Article 3. https://doi.org/10.52041/serj.v23i1.450
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 | OA
Stock, I., Karsten, A., & Eik-Nes, N. L. (2024). Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 75–82). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 | OA
Karsten, A., & Bertau, M.-C. (2024). Stimme. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 261–267). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 | OA
Karsten, A., & Haacke-Werron, S. (Eds.). (2024). 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. wbv. https://dx.doi.org/10.3278/9783763976584
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 | OA
Haacke-Werron, S., & Karsten, A. (2024). Einleitung. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 11–14). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 | OA
Karsten, A. (2024). Schreibprozess. Eine dialogische sprachpsychologische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 213–220).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55744 | OA
Scharlau, I., & Jenert, T. (2024). Evidenzbasierung. Eine wissenschaftskritische und fachsensible Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft: Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 55–61). wbv Publikation. https://doi.org/10.3278/9783763976584
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55746 | OA
Scharlau, I., & Jenert, T. (2024). Wo wir herkommen und wo es hingeht. In I. Scharlau & T. Jenert (Eds.), Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse. Ein Sammelband zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber (pp. 207–213). Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743070
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55742 | OA
Jenert, T. (2024). Textbook und Anti-Textbook: Zwei Lehrbücher in der Volkswirtschaftslehre. In I. Scharlau & T. Jenert (Eds.), Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse. Ein Sammelband zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber (pp. 89–102). Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743070
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55740 | OA
Scharlau, I., & Jenert, T. (2024). Einleitung: Zur Wissenschaftsdidaktik. In I. Scharlau & T. Jenert (Eds.), Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse. Ein Sammelband zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber (pp. 7–11). Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743070
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55751 | OA
Üstün, N., Farheen, H., Hammer, M., & Förstner, J. (2024). Symmetry-protected TM modes in rib-like, plus-shaped optical waveguides with shallow etching. Journal of the Optical Society of America B, 41(9), 2077. https://doi.org/10.1364/josab.528729
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 | OA
Biehler, R., & Frischemeier, D. (2024). Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe. In Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_13
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55869 | OA
Alpsancar, S. (2024). Warum und wozu erklärbare KI? Über die Verschiedenheit dreier paradigmatischer Zwecksetzungen. In R. Adolphi, S. Alpsancar, S. Hahn, & M. Kettner (Eds.), Philosophische Digitalisierungsforschung  Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht (pp. 55–113). transcript.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55911 | OA
Wang, Y., Xu, Y., Skantze, G., & Buschmeier, H. (2024). How much does nonverbal communication conform to entropy rate constancy?: A case study on listener gaze in interaction. Findings of the Association for Computational Linguistics ACL 2024, 3533–3545.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55942 | OA
Mauermeister, S., & Maas, C. (2024). Education for democracy: the promotion of societal-democratic values,  knowledge and participation in higher education quality assurance. Beiträge Zur Hochschulforschung, 46(1), 96–117.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55944 | OA
Sylvi, M., Julia, B., Bettina, L., Isabel, S., & Nicolai, G. (2024). Evaluieren und  Publizieren? 193–208. https://doi.org/10.36197/DUZOPEN.031
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55989 | OA
Farheen, H., Joshi, S., Scheytt, J. C., Myroshnychenko, V., & Förstner, J. (2024). An efficient compact blazed grating antenna for optical phased arrays. Journal of Physics: Photonics, 6, 045010. https://doi.org/10.1088/2515-7647/ad6ed4
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55996 | OA
Seng, E.-M., & Sonkoly, G. (Eds.). (2024). European Heritage Label. Selection. Report of the  European Panel to the European Commission. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55999 | OA
Baier, D., Krüger, A., Wagner, T., Tiemann, M., & Weinberger, C. (2024). Gas Sensing with Nanoporous In2O3 under Cyclic Optical Activation: Machine Learning-Aided Classification of H2 and H2O. Chemosensors, 12(9), 178. https://doi.org/10.3390/chemosensors12090178
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54522 | OA
Pottebaum, J., Ebel, M., & Gräßler, I. (2024). Uncovering Impact of Innovation: Continuous Stakeholder Engagement through Scenario-based Systems Engineering. In B. Penkert, B. Hellingrath, M. Rode, A. Widera, M. Middelhoff, K. Boersma, & M. Kalthöner (Eds.), Proceedings of the 21st ISCRAM Conference (ISCRAM 2024). ISCRAM. https://doi.org/10.5281/ZENODO.11298332
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56072 | OA
Pottebaum, J., Ebel, M., & Gräßler, I. (2024). Extending the application of simulation from preparedness to response use cases in weather-induced emergencies. Mensch Und Computer 2024 - Workshopband. Mensch und Computer 2024, Karlsruhe. https://doi.org/10.18420/muc2024-mci-ws13-209
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47427 | OA
Schryen, G., Marrone, M., & Yang, J. (2024). Adopting Generative AI for Literature Reviews: An Epistemological Perspective. Proceedings of the 57th Hawaii International Conference on System Science (HICSS 2024).
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47429 | OA
Betke, H., Sperling, M., Schryen, G., & Sackmann, S. (2024). A Design Theory for Spontaneous Volunteer Coordination Systems in Disaster Response. Proceedings of the 57th Hawaii International Conference on System Science (HICSS 2024).
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56213 | OA
Sapkota, R., Köhler, D., & Heindorf, S. (2024). EDGE: Evaluation Framework for Logical vs. Subgraph Explanations for Node Classifiers on Knowledge Graphs. Proceedings of the 33rd ACM International Conference on Information and Knowledge Management (CIKM ’24),. 33rd ACM International Conference on Information and Knowledge Management, Boise, Idaho, USA. https://doi.org/10.1145/3627673.3679904
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56181 | OA
Daniel-Söltenfuß, D. (2024). Rezension zu: Jungen als Bildungsgewinner (Michael Richter). In Erziehungswissenschaftliche Revue (Vol. 23, Issue 3). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56182 | OA
Daniel-Söltenfuß, D. (2024). Innovativer Transfer oder Transfer von Innovationen? Transfer im Kontext der Entwicklung von Berufsbildungsinnovationen am Beispiel des InnoVET-Programms. bwp@, 21.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 56153 | OA
Ried, D. (2024). „halb und halb“ – Hybride Edition als Kompromiss? Eine Studie zu Methodik, Möglichkeiten und Grenzen in der hybriden Musikedition am Beispiel der Edition von Ludwig Baumanns „Kantate. Den Gefallenen zum Gedächtnis, den Trauernden zum Trost“. Logos-Verlag. https://doi.org/10.30819/5730
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56207 | OA
Rupp, D., Kuhlen, T. W., Rarbach, S., Wiechel, D., Pottebaum, J., Weidemann, T., Tran, D. T., Day, R., Zielinski, J., König, V., Bremer, J., Kosche, T., Grimm, A., Bergs, T., Gräßler, I., & Weissker, T. (2024). Virtual Reality as a Tool for Monitoring Additive Manufacturing Processes via Digital Shadows. Proceedings of the GI VR/AR Workshop 2024. GI VR/AR Workshop 2024, Hamburg. https://doi.org/10.18420/vrar2024_0006
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33507 | OA
Fuchs, C. (2024). Journalismus aus marxistischer Perspektive. In M. Löffelholz & L. Rothenberger (Eds.), Journalismustheorien (pp. 313–326). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32153-6_21-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56112 | OA
Scharlau, I., & Jenert, T. (Eds.). (2024). Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse. Verlag Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743070
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55913 | OA
Wagner, P., Włodarczak, M., Buschmeier, H., Türk, O., & Gilmartin, E. (2024). Turn-taking dynamics across different phases of explanatory dialogues. Proceedings of the 28th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue, 6–14.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
Hoffmann, M. (2024). Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers. Recherches En Didactique Des Mathématiques.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56133 | OA
Wickemeyer, C., Güldenpenning, I., & Weigelt, M. (2024). Action inhibition in a sport-specific paradigm: examining the limits of action control in basketball. Psychological Research. https://doi.org/10.1007/s00426-024-02010-2
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56155 | OA
Spliethöver, M., Menon, S. N., & Wachsmuth, H. (2024). Disentangling Dialect from Social Bias via Multitask Learning to Improve Fairness. In L.-W. Ku, A. Martins, & V. Srikumar (Eds.), Findings of the Association for Computational Linguistics ACL 2024 (pp. 9294–9313). Association for Computational Linguistics.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46649 | OA
Hotegni, S. S., Berkemeier, M. B., & Peitz, S. (2024). Multi-Objective Optimization for Sparse Deep Multi-Task Learning. 2024 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN), 9. https://doi.org/10.1109/IJCNN60899.2024.10650994
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56273 | OA
Cornell, S., Park, T., Huang, S., Boeddeker, C., Chang, X., Maciejewski, M., Wiesner, M., Garcia, P., & Watanabe, S. (2024). The CHiME-8 DASR Challenge for Generalizable and Array Agnostic Distant  Automatic Speech Recognition and Diarization. In arXiv:2407.16447.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 51624 | OA
Staffel, F. (2024). Christian Marx: Wegbereiter der Globalisierung. Multinationale Unternehmen der westeuropäischen Chemieindustrie in der Zeit nach dem Boom (1960er-2000er Jahre) (= Nach dem Boom), Göttingen 2023. In Sehepunkte (Vol. 24, Issue 2).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55995 | OA
Pilán, I., Prévot, L., Buschmeier, H., & Lison, P. (2024). Conversational feedback in scripted versus spontaneous dialogues: A comparative analysis. Proceedings of the 25th Meeting of the Special Interest Group on Discourse and Dialogue, 440–457. https://doi.org/10.18653/v1/2024.sigdial-1.38
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52620 | OA
Kundisch, H., Kremer, H.-H., & Otto, F. (2024). Selbstinszenierungspraktiken als Weg zu Stärkenorientierung, Selbstbestimmung und Teilhabe – eine Kollegiale Weiterbildung für multiprofessionelle Akteursgruppen im (inklusiven) Übergang Schule-Beruf. QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.136
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56171 | OA
Kundisch, H., & Otto, F. (2024). Weiterbildung als Co-Kreation – Kollegiale Interaktionsräume im Kontext eines Forschungs- und Entwicklungsprojektes zu Selbstinszenierung im Übergang Schule-Beruf. Bwp@ Spezial 21: Trilaterales Doktorandenseminar Der Wirtschaftspädagogik Köln, Paderborn Und Des BIBB – Einblicke in Forschungsarbeiten, 1–21.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49655 | OA
Höper, L., & Schulte, C. (2024). The data awareness framework as part of data literacies in K-12 education. Information and Learning Sciences, 125(7/8), 491–512. https://doi.org/10.1108/ils-06-2023-0075
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

oa=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed