Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3334 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 |
Bonanati, Sabrina, Nicole Gruchel, Ricarda Kurock, and Heike M. Buhl. “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen.” Die Deutsche Schule 113, no. 3 (2021): 282–301. https://doi.org/10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 |
Bonanati, Sabrina, and Heike M. Buhl. “The Digital Home Learning Environment and Its Relation to Children’s ICT Self-Efficacy.” Learning Environments Research 25, no. 2 (2021): 485–505. https://doi.org/10.1007/s10984-021-09377-8.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 |
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues, 2021. https://doi.org/10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 42247 |
Hülsmann, Marius, Kirsten Reinecke, Thorsten Barthel, and Claus Reinsberger. “Musculoskeletal Injuries In CrossFit®: A Systematic Review and Meta-Analysis of Injury Rates and Locations.” Deutsche Zeitschrift Für Sportmedizin 72, no. 7 (2021): 351–58. https://doi.org/10.5960/dzsm.2021.504.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49270 |
Tagliabue, Semira, Michela Zambelli, Angela Sorgente, Sabrina Sommer, Christian Hoellger, Heike M. Buhl, and Margherita Lanz. “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance.” Frontiers in Psychology 12 (2021). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49273 |
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues 44, no. 3 (2021): 610–32. https://doi.org/10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 62803 |
Linnemann, Julia, Kannasoot Kanokkanchana, and Kristina Tschulik. “Design Strategies for Electrocatalysts from an Electrochemist’s Perspective.” ACS Catalysis 11, no. 9 (2021): 5318–46. https://doi.org/10.1021/acscatal.0c04118.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 62806 |
Azimzadeh Sani, Mahnaz, Nicholas G. Pavlopoulos, Simone Pezzotti, Alessandra Serva, Paolo Cignoni, Julia Linnemann, Mathieu Salanne, Marie‐Pierre Gaigeot, and Kristina Tschulik. “Unexpectedly High Capacitance of the Metal Nanoparticle/Water Interface: Molecular‐Level Insights into the Electrical Double Layer.” Angewandte Chemie International Edition 61, no. 5 (2021). https://doi.org/10.1002/anie.202112679.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 62805 |
Liu, Zhibin, Manuel Corva, Hatem M. A. Amin, Niclas Blanc, Julia Linnemann, and Kristina Tschulik. “Single Co3O4 Nanocubes Electrocatalyzing the Oxygen Evolution Reaction: Nano-Impact Insights into Intrinsic Activity and Support Effects.” International Journal of Molecular Sciences 22, no. 23 (2021). https://doi.org/10.3390/ijms222313137.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23733 |
Pollmeier, Pascal, and Sabine Fechner. “Förderung angehender Lehrkräfte im Umgang mit Evidenzen für den naturwissenschaftlichen Unterricht.” In Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken, edited by Marcus Kubsch, Stefan Sorge, Julia Arnold, and Nicole Graulich, 150–54. Waxmann, 2021. https://doi.org/10.31244/9783830993490.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 |
Bauer, Anna, Marc Sacher, Sebastian Habig, and Sabine Fechner. “Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften.” In Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 3:155–68. Hochschulbildung: Lehre und Forschung. Bielefeld: transcript Verlag, 2021. https://doi.org/DOI: 10.14361/9783839456903-011.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23758 |
Peeters, Hendrik, Sebastian Habig, and Sabine Fechner. “Augmented Reality als Experimentierhilfe bei Beobachtung und Deutung.” In Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, edited by Sebastian Habig, 41:613–16, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60724 |
Gerhards, L, A Hüsgen, Kristina Jonas, J Quinting, A Rosenkranz, I Rubi-Fessen, and P Stenneken, eds. Abstractband zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und –behandlung. Vol. S1, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24951 |
Sacher, Marc, and Anna Bauer. “Kompetenzförderung im Laborpraktikum.” In Labore in der Hochschullehre. Didaktik, Digitalisierung, Organisation, edited by Claudius Terkowsky, Dominik May, Silke Frye, Tobias Haertel, Tobias Ortelt, Sabrina Heix, and Karsten Lensing, 51–66. Bielefeld: wbv Media, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24952 |
Bauer, Anna, Marc Sacher, and Katharina Brassat. “Studentische Akzeptanz und Relevanzwahrnehmung eines disziplinspezifischen Workshops „Wissenschaftliche Vorträge in der Physik“.” hochschullehre 6 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24956 |
Bauer, Anna, Peter Reinhold, and Marc Sacher. “Entwicklung eines Bewertungsmodells zur handlungsorientierten Messung experimenteller Kompetenz (Physik)Studierender.” Phydid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 2020, 389–96.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24957 |
Bauer, Anna, Peter Reinhold, and Marc Sacher. “Bewertungsmodell zur experimentellen Performanz (Physik)Studierender.” In Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen , edited by Sebastian Habig, 106–14. Duisburg-Essen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24973 |
Jenert, Tobias. “Überlegungen auf dem Weg zu einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung 15, no. 4 (2020): 204-222. https://doi.org/10.3217/zfhe-15-04/12 .
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Preprint | LibreCat-ID: 19603 |
Bode, Henrik, Stefan Helmut Heid, Daniel Weber, Eyke Hüllermeier, and Oliver Wallscheid. “Towards a Scalable and Flexible Simulation and Testing Environment Toolbox for Intelligent Microgrid Control.” ArXiv:2005.04869, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19606 |
Gottschalk, Sebastian, Enes Yigitbas, Eugen Schmidt, and Gregor Engels. “ProConAR: A Tool Support for Model-Based AR Product Configuration.” In Human-Centered Software Engineering. HCSE 2020, edited by Regina Bernhaupt, Carmelo Ardito, and Stefan Sauer, Vol. 12481. Lecture Notes in Computer Science. Cham: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64266-2_14.
LibreCat
| Files available
| DOI