Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3022 Publications
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 |

Peckhaus, Volker. “Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System Der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. .” ZbMATH Open, Zbl. 06936266, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54359 |

Peckhaus, Volker. “Braverman, Charles and Jules-Henri Greber, « P. Tannery : Le lien entre les mathématiques et la Revue philosophique », Revue d’histoire des mathématiques 28 (2022), 117–146. .” zbMATH Open, Zbl. 07739668, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54727 |

Peckhaus, Volker. “Paseau, A. C./Wesley Wrigley, The Euclidean Programme (Cambridge Elements. Elements in the Philosophy of Mathematics), Cambridge University Press: Cambridge 2024, 74 S. .” ZbMath Open, Zbl. 077709638, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54360 |

Peckhaus, Volker. “Sutherland, Daniel, Kant’s Mathematical World. Mathematics, Cognition, and Experience, Cambridge University Press: Cambridge 2022.” ZbMATH Open, Zbl. 07732342, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58310 |

Mildorf, Jarmila. “Auch Ärzte erzählen Geschichten: Medizinisches Wissen und Narration in Blogs und Podcasts.” Re:visit: Humanities and Medicine in Dialogue, vol. 3, no. 1, 2024, pp. 9–27.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58066 |

Meusel, Sarah, et al. “Bestimmt unbestimmt? - Eine quantitativ-explorative Studie zu Aufgabenprofilen von Fachkräften für das Multiprofessionelle Team (MPT) an inklusiven Gesamt-und Sekundarschulen in NRW.” Zeitschrift für Inklusion, no. 5, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58348 |

Reschke, Gregor, et al. “In-Situ Computed Tomography and Transient Dynamic Analysis – Failure Analysis of a Single-Lap Tensile-Shear Test with Clinch Points.” Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part E: Journal of Process Mechanical Engineering, SAGE Publications, 2024, doi:10.1177/09544089241251646.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56822 |

Adler, Luise. “Die „Darmstädter Avantgarde“ Und Die „Postmoderne". Tradition Und Fortschritt in Der Musik Nach 1945.” Musikwissenschaftliche Und Musikalische „Schulen“. Strukturen, Analyse, Dynamiken. 33. Internationales Online-DVSM Nachwuchssymposium, edited by Flavia Hennig and Willert Elizaveta, musiconn.publish, 2024, pp. 35–49, doi:10.25366/2024.92.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58389 |

Daniel-Söltenfuß, Desiree, et al. “Go with the flow?! Transferverständnisse und -strategien als Grundlage der Gestaltung von Transferprozessen im Kontext des InnoVET-Programms.” Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2024, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 58401 |

Hälterlein, Jens. “KI im Krieg: Wenn Algorithmen über Leben und Tod entscheiden.” TELEPOLIS, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58448 |

Hesse, Michael. Interaktive Inbetriebnahme von Steuerungen und Regelungen für partiell bekannte dynamische Systeme mittels Gauß-Prozess-Regression. Heinz Nixdorf Institut, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-2135.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |

Aumann, Lena, et al. “Early Childhood Teachers’ Feedback in Natural Mathematical Learning Situations: Development and Validation of a Detailed Category System.” Acta Psychologica, vol. 244, 104175, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.actpsy.2024.104175.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |

Bloh, Thiemo, et al. “Das Praxissemester Aus Referendar:Innenperspektive – Forschende Grundhaltung Zwischen Erster Und Zweiter Ausbildungsphase.” Dokumentarische Professionalisierungsforschung Bezogen Auf Das Lehramtsstudium, edited by Jörg Korte et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 194–215.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56961 |

Wehde, Janis. “Effekte eines partizipativen Lehrmoduls zur Demokratiebildung im Lehramtsstudium.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 19, no. 3, OAPublishing Collective, 2024, pp. 267–87, doi:10.21240/zfhe/19-03/15.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57546 |

Bischof, Jannis, et al. “Accounting for Transparency: A Framework and Three Applications in Tax, Managerial, and Financial Accounting.” Schmalenbach Journal of Business Research , 2024, doi:10.1007/s41471-024-00200-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 |

Peckhaus, Volker. “Volkert, Klaus, „Drei Mathematische Freunde Über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. .” ZbMATH Open, Zbl. 07828598, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57165 |

Bauer, Anna Brigitte. “Methodische Einführung des Konzeptes Messunsicheheiten in der Physik - Sprachliche Analyse von Standardwerken.” Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse - Ein Sammelband zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber, edited by Ingrid Scharlau and Tobias Jenert, Barbara Budrich, 2024, pp. 59–74.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622 |

Höper, Lukas, and Carsten Schulte. “Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies.” Informatics in Education, Vilnius University Press, 2024, doi:10.15388/infedu.2024.19.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57209 |

Höper, Lukas, and Carsten Schulte. “New Perspectives on the Future of Computing Education: Teaching and Learning Explanatory Models.” Proceedings of the 24th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, ACM, 2024, doi:10.1145/3699538.3699558.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55481 |

Höper, Lukas, et al. “Students’ Motivation and Intention to Engage with Data-Driven Technologies from a CS Perspective in Everyday Life.” Proceedings of the 2024 on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1, ACM, 2024, doi:10.1145/3649217.3653625.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)