Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3022 Publications
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 |

Peckhaus V. Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. . zbMATH Open, Zbl 06936266. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54359 |

Peckhaus V. Braverman, Charles and Jules-Henri Greber, « P. Tannery : Le lien entre les mathématiques et la Revue philosophique », Revue d’histoire des mathématiques 28 (2022), 117–146. . zbMATH Open, Zbl 07739668. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54727 |

Peckhaus V. Paseau, A. C./Wesley Wrigley, The Euclidean Programme (Cambridge Elements. Elements in the Philosophy of Mathematics), Cambridge University Press: Cambridge 2024, 74 S. . ZbMath Open, Zbl 077709638. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54360 |

Peckhaus V. Sutherland, Daniel, Kant’s Mathematical World. Mathematics, Cognition, and Experience, Cambridge University Press: Cambridge 2022. zbMATH Open, Zbl 07732342. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58310 |

Mildorf J. Auch Ärzte erzählen Geschichten: Medizinisches Wissen und Narration in Blogs und Podcasts. Re:visit: Humanities and Medicine in Dialogue. 2024;3(1):9-27.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58066 |

Meusel S, Müller L, Jesuthasan J. Bestimmt unbestimmt? - Eine quantitativ-explorative Studie zu Aufgabenprofilen von Fachkräften für das Multiprofessionelle Team (MPT) an inklusiven Gesamt-und Sekundarschulen in NRW. Zeitschrift für Inklusion. 2024;(5).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58348 |

Reschke G, Köhler D, Kupfer R, Troschitz J, Gude M, Brosius A. In-situ computed tomography and transient dynamic analysis – failure analysis of a single-lap tensile-shear test with clinch points. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part E: Journal of Process Mechanical Engineering. Published online 2024. doi:10.1177/09544089241251646
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56822 |

Adler L. Die „Darmstädter Avantgarde“ und die „Postmoderne". Tradition und Fortschritt in der Musik nach 1945. In: Hennig F, Elizaveta W, eds. Musikwissenschaftliche Und Musikalische „Schulen“. Strukturen, Analyse, Dynamiken. 33. Internationales Online-DVSM Nachwuchssymposium. musiconn.publish; 2024:35-49. doi:10.25366/2024.92
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58389 |

Daniel-Söltenfuß D, Kremer H-H, Kückmann M-A. Go with the flow?! Transferverständnisse und -strategien als Grundlage der Gestaltung von Transferprozessen im Kontext des InnoVET-Programms. In: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2024. ; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 58401 |

Hälterlein J. KI im Krieg: Wenn Algorithmen über Leben und Tod entscheiden. TELEPOLIS. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58448 |

Hesse M. Interaktive Inbetriebnahme von Steuerungen und Regelungen für partiell bekannte dynamische Systeme mittels Gauß-Prozess-Regression. Vol 426. Heinz Nixdorf Institut; 2024. doi:10.17619/UNIPB/1-2135
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |

Aumann L, Gasteiger H, Puca RM. Early childhood teachers’ feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system. Acta Psychologica. 2024;244. doi:10.1016/j.actpsy.2024.104175
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |

Bloh T, Homt M, Bloh B. Das Praxissemester aus Referendar:innenperspektive – Forschende Grundhaltung zwischen erster und zweiter Ausbildungsphase. In: Korte J, Wittek D, Schröder J, eds. Dokumentarische Professionalisierungsforschung Bezogen Auf Das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:194-215.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56961 |

Wehde J. Effekte eines partizipativen Lehrmoduls zur Demokratiebildung im Lehramtsstudium. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2024;19(3):267-287. doi:10.21240/zfhe/19-03/15
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57546 |

Bischof J, Gassen J, Rohlfing-Bastian A, Rostam-Afschar D, Sureth-Sloane C. Accounting for Transparency: a Framework and Three Applications in Tax, Managerial, and Financial Accounting. Schmalenbach Journal of Business Research . Published online 2024. doi:10.1007/s41471-024-00200-7
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 |

Peckhaus V. Volkert, Klaus, „Drei mathematische Freunde über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. . zbMATH Open, Zbl 07828598. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57165 |

Bauer AB. Methodische Einführung des Konzeptes Messunsicheheiten in der Physik - Sprachliche Analyse von Standardwerken. In: Scharlau I, Jenert T, eds. Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse - Ein Sammelband zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber. Barbara Budrich; 2024:59-74.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622 |

Höper L, Schulte C. Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies. Informatics in Education. Published online 2024. doi:10.15388/infedu.2024.19
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57209 |

Höper L, Schulte C. New Perspectives on the Future of Computing Education: Teaching and Learning Explanatory Models. In: Proceedings of the 24th Koli Calling International Conference on Computing Education Research. ACM; 2024. doi:10.1145/3699538.3699558
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55481 |

Höper L, Schulte C, Mühling A. Students’ Motivation and Intention to Engage with Data-Driven Technologies from a CS Perspective in Everyday Life. In: Proceedings of the 2024 on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1. ACM; 2024. doi:10.1145/3649217.3653625
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)