Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10964 Publications
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 44353
Burban, I., & Kreußler, B. (2005). Fourier-Mukai transforms and semi-stable sheaves on nodal Weierstraß cubics. J. Reine Angew. Math., 584, 45–82.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44607
Adelmann, R., & Stauff, M. (2005). Ästhetiken der Re-Visualisierung. Zur Selbststilisierung des Fernsehens. In O. Fahle & L. Engell (Eds.), Philosophie des Fernsehens (pp. 55–76). Wilhelm Fink Verlag.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44608
Adelmann, R. (2005). Internetscapes. In J. Ebner (Ed.), The Portable Landscape (pp. 60–69). The Green Box.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44816
Freitag, C. (2005). Die Portfolio-Methode in der Lehrerbildung: Mögliche Reformen im Anschluss an eine aktuelle Diskussion. In M. Fiegert & I. Kunze (Eds.), Zwischen Lehrerbildung und Lehrerausbildung. Texte zu Geschichte, Gegenwart und Zukunft der Lehrerbildung in Osnabrück (pp. 173–180). LIT.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 44817
Freitag, C. (2005). Konfliktbearbeitung – Eine Aufgabe nicht nur für Schülerinnen und Schüler. Pädagogik, 57. Jg., Heft 2, Februar 2005 (Rez.), 53–56.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 45041
Herzig, B. (2005). Neue Medien und individuelle Förderung an Ganztagsschulen. Schulen ans Netz (Hrsg.): Themendienst Nr. 4 –Oktober 2005, 11–14.
LibreCat
2005 | Report | LibreCat-ID: 45040
Herzig, B. (2005). Selbstreguliertes Lernen. Entwurf eines Konzeptes im Rahmen des Modellversuchs SINUS-Transfer NRW, Projekt 3. . Landesinstitut für Schule.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45042
Herzig, B., & Grafe, S. (2005). Lernen im Praktikum als Entwicklung einer Reflexionskultur. In A. H. Hilligus & H.-D. Rinkens (Eds.), Zentren für Lehrerbildung – Neue Wege im Bereich der Praxisphasen. (pp. 149–170). LIT.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45306
Mahnken, R., & Steinmann, P. (2005). A Unified Sensitivity Analysis Approach for Parameter Identification of Material Models in Fluid-saturated Porous Media. In Solid Mechanics and Its Applications. Kluwer Academic Publishers. https://doi.org/10.1007/0-306-46953-7_7
LibreCat
| DOI
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 37384
Tatari, M., & Knauth, T. (2005). Lernen aus „Ver-gegnungen“. Überlegungen zu einem reflektierten Umgang mit der Begegnungs-Kategorie im Interreligiösen Dialog. Jahrbuch der Religionspädagogik, 69–72.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 45416
Mahnken, R. (2005). An inverse finite-element algorithm for parameter identification of thermoelastic damage models. International Journal for Numerical Methods in Engineering, 48(7), 1015–1036. https://doi.org/10.1002/(sici)1097-0207(20000710)48:7<1015::aid-nme912>3.0.co;2-4
LibreCat
| DOI
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 45433
Mahnken, R., Stein, E., & Bischoff, D. (2005). A stabilization procedure by line-search computation for first order approximation strategies in structural optimization. International Journal for Numerical Methods in Engineering, 35(5), 1015–1029. https://doi.org/10.1002/nme.1620350505
LibreCat
| DOI
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 45435
Mahnken, R., & Stein, E. (2005). Adaptive time-step control in creep analysis. International Journal for Numerical Methods in Engineering, 28(7), 1619–1633. https://doi.org/10.1002/nme.1620280711
LibreCat
| DOI
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 46596
Schubert, M. (2005). Kolonialismus und Rassismus. Afrika und die Afrikaner in der deutschen Kolonialpropaganda. Historische Jugendforschung, 2, 43–56.
LibreCat
2005 | Book | LibreCat-ID: 46592
Schubert, M., & Oltmer, J. (2005). Migration und Integration in Europa seit der Frühen Neuzeit: Eine Bibliographie.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56461
Thiel, A., Teubert, H., & Cachay, K. (2005). Verbundsysteme in der Nachwuchsförderung – Effiziente Kopplung von Spitzensport und Schule als Abstimmungs- und Akzeptanzprobleme. In M. Krüger & B. Schulze (Eds.), Fußball in Geschichte und Gesellschaft (pp. 195–210). Czwalina.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 56462
Teubert, H., Borggrefe, C., Cachay, K., & Thiel, A. (2005). Spitzensport und Schule – Möglichkeiten der strukturellen Kopplung. Sportunterricht, 54, 292–296.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 56463
Borggrefe, C., Teubert, H., Cachay, K., & Thiel, A. (2005). Spitzensport als Schulprofil? Sportunterricht, 54, 297–302.
LibreCat
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56465
Teubert, H., Thiel, A., & Kleindienst-Cachay, C. (2005). Die „Bewegte Schule“ auf dem Prüfstand – Qualitätsmerkmale einer grundschulpädagogischen Innovation. In A. Gogoll & A. Menze-Sonneck (Eds.), Qualität im Schulsport (pp. 148–153). Czwalina.
LibreCat
2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 56460
Thiel, A., Teubert, H., & Cachay, K. (2005). Linking Top Sports and Schools to Foster the Next Generation of Athletes in Competitive Sports – Considerations on the Example of the Integrated Systems. European Journal for Sport and Society, 2(2), 121–138.
LibreCat