Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11744 Publications


2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46383
Rudolph, G., Grimme, C., Schütze, O., & Trautmann, H. (2014). An Aspiration Set EMOA Based on Averaged Hausdorff Distances. Proceedings of the Learning and Intelligent OptimizatioN Conference (LION 8), 8426, 153–156.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46384
Wessing, S., Preuss, M., & Trautmann, H. (2014). Stopping Criteria for Multimodal Optimization. In T. Bartz-Beielstein, J. Branke, B. Filipic, & J. Smith (Eds.), Proceedings of the Parallel Problem Solving from Nature — PPSN XIII (Vol. 8672, pp. 141–150). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-10762-2_14
LibreCat | DOI
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48497
Peterzelka, D., Pfefferkorn, J., & Corall, N. (Eds.). (2014). Nietzsche, der Nihilismus und die Zukünftigen : Vol. Band 2. Attempto Verlag.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 47906
Hahn, R., & Reimsbach, D. (2014). Are we on track with sustainability literacy? Journal of Global Responsibility, 5(1), 55–67. https://doi.org/10.1108/jgr-12-2013-0016
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 47908
Hauschild, B., & Reimsbach, D. (2014). Modeling sequential R&D investments: a binomial compound option approach. Business Research, 8(1), 39–59. https://doi.org/10.1007/s40685-014-0017-5
LibreCat | DOI
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48827
Fabbianelli, F., & Luft, S. (Eds.). (2014). Husserl und die klassische deutsche Philosophie. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-01710-5
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4471
Jenert, T. (2014). Eine Systematisierung komplementärer Zugänge zur Lehrentwicklung am Beispiel des Förderprogramms Lehren. 43. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Braunschweig.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48980
Schulze, M., Menne, K., & Schulze, P. (Eds.). (2014). Memphis Schulze. Werkverzeichnis 1969–1993. Snoeck Verlagsgesellschaft mbH.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48648
Hartung, O. (2014). Der Typus Heimatmuseum im Kontext des deutschen Museumswesens. In B. Christoph & G. Dippold (Eds.), Heimatmuseum – Vergangenheit und Zukunft (1st ed., Vol. 5, pp. 33–54). Bezirk Oberfranken.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49007
Moritz, T. (2014). Neue Welten, alte Helden? Die Briefe Philipps von Hutten zwischen Medium und Memoria des Heroischen. helden. heroes. herós, 2(2), 7–16. https://doi.org/10.6094/helden.heroes.heros./2014/02/02
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4957
Wozny, C., & Schneider, M. (2014). A matter of degree: the continuing training gap for women in Europe. Socio-Economic Review, 2, 353--379.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49191
Gretz, D. (2014). Archen in der Papierflut der Gegenwart. Zur medialen Selbstinszenierung von Zeitschriften als Archiven in der »Bildungspresse« des 19. Jahrhunderts. Sprache und Literatur, 89‒107.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 49203
Kammeyer, K., & Roebben , B. (2014). Inclusive Religious Education: International Perspectives (Vol. 12). Lit Verlag.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 49202 | OA
Kammeyer, K., Sonne-Gaetjens , E., & Pithan , A. (2014). Inklusion und Kindertheologie (Vol. 1). Comenius-Institut.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49387
Kammeyer, K. (2014). Inklusives Theologisieren in Gesprächen und darüber hinaus. Anregungen zur Klärung von Teilhabemöglichkeiten durch fachdidaktische Niveaudifferenzierung. In F. Kraft & G. Büttner (Eds.), Jahrbuch für Kindertheologie (Vol. 13, pp. 25–43). Calwer.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49386
Kammeyer, K. (2014). Small Stories and Master Stories – Students’ biographical Narrations in Inclusive Religious Education Classes and the Development of hermeneutical and personal Competences. In B. Roebben & K. Kammeyer (Eds.), Inclusive Religious Education: International Perspectives (pp. 107–128). LIT.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49388
Kammeyer, K. (2014). Kinder- und Jugendtheologie auf dem Weg zur Inklusion. Kontextuelle und emanzipatorische Beispiele. In K. Kammeyer, E. Zonne-Gätjens, & A. Pithan (Eds.), Inklusive und Kindertheologie (pp. 9–29). Comenius Institut .
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49389
Kammeyer, K. (2014). Beten/Gebet. Art. In G. Büttner, P. Freudenberger-Lötz, Chr. Kalloch, & M. Schreiner (Eds.), Handbuch Theologisieren mit Kindern. Einführung, Schlüsselthemen, Methoden (pp. 138–144). Calwer.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49407
Kammeyer, K., & Büttner, G. (2014). Der Inklusionsbegriff der Inklusionspädagogik – große Erzählung und/ oder analytische Kategorie. Pädagogische Rundschau, 68(2), 153–166.
LibreCat
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 49426
Kammeyer, K. (2014). Das Phänomen Scham. Impulse für einen lebensförderlichen Umgang mit Scham im Kontext von Schule und Unterricht. Religionspädagogik innovativ. In Theologische Literaturzeitung (Vol. 4, Issue 10, pp. 1233–1235). Kohlhammer.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2017 AND year>=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed