Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
11744 Publications
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46383
Rudolph, Günter, Christian Grimme, Oliver Schütze, and Heike Trautmann. “An Aspiration Set EMOA Based on Averaged Hausdorff Distances.” In Proceedings of the Learning and Intelligent OptimizatioN Conference (LION 8), 8426:153–156. Lecture Notes in Computer Science. Gainesville, Florida, USA: Springer, 2014.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46384
Wessing, S, M Preuss, and Heike Trautmann. “Stopping Criteria for Multimodal Optimization.” In Proceedings of the Parallel Problem Solving from Nature — PPSN XIII, edited by T Bartz-Beielstein, J Branke, B Filipic, and J Smith, 8672:141–150. Lecture Notes in Computer Science. Ljubljana, Slovenia: Springer, 2014. https://doi.org/10.1007/978-3-319-10762-2_14.
LibreCat
| DOI
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48497
Peterzelka, Dennis, Julia Pfefferkorn, and Niklas Corall, eds. Nietzsche, Der Nihilismus Und Die Zukünftigen . Vol. Band 2. Tübinger Zeitdiagnosen. Tübingen: Attempto Verlag, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 47906
Hahn, Rüdiger, and Daniel Reimsbach. “Are We on Track with Sustainability Literacy?” Journal of Global Responsibility 5, no. 1 (2014): 55–67. https://doi.org/10.1108/jgr-12-2013-0016.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 47908
Hauschild, Bastian, and Daniel Reimsbach. “Modeling Sequential R&D Investments: A Binomial Compound Option Approach.” Business Research 8, no. 1 (2014): 39–59. https://doi.org/10.1007/s40685-014-0017-5.
LibreCat
| DOI
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48827
Fabbianelli, Faustino, and Sebastian Luft, eds. Husserl und die klassische deutsche Philosophie. Cham: Springer International Publishing, 2014. https://doi.org/10.1007/978-3-319-01710-5.
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4471
Jenert, Tobias. “Eine Systematisierung Komplementärer Zugänge Zur Lehrentwicklung Am Beispiel Des Förderprogramms Lehren,” 2014.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48980
Schulze, Max, Katrin Menne, and Phillip Schulze, eds. Memphis Schulze. Werkverzeichnis 1969–1993. Köln: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48648
Hartung, Olaf. “Der Typus Heimatmuseum im Kontext des deutschen Museumswesens.” In Heimatmuseum – Vergangenheit und Zukunft, edited by Barbara Christoph and Günter Dippold, 1st ed., 5:33–54. Banzer Museumsgespräche. Bayreuth: Bezirk Oberfranken, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49007
Moritz, Tilman. “Neue Welten, alte Helden? Die Briefe Philipps von Hutten zwischen Medium und Memoria des Heroischen.” helden. heroes. herós 2, no. 2 (2014): 7–16. https://doi.org/10.6094/helden.heroes.heros./2014/02/02.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4957
Wozny, Caroline, and Martin Schneider. “A Matter of Degree: The Continuing Training Gap for Women in Europe.” Socio-Economic Review, no. 2 (2014): 353--379.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49191
Gretz, Daniela. “Archen in der Papierflut der Gegenwart. Zur medialen Selbstinszenierung von Zeitschriften als Archiven in der »Bildungspresse« des 19. Jahrhunderts.” Sprache und Literatur, 2014, 89‒107.
LibreCat
2014 | Book | LibreCat-ID: 49203
Kammeyer, Katharina, and Bert Roebben . Inclusive Religious Education: International Perspectives. Vol. 12. Dortmunder Beiträge Zu Theologie Und Religionspädagogik. Münster: Lit Verlag, 2014.
LibreCat
2014 | Book | LibreCat-ID: 49202 |

Kammeyer, Katharina, Erna Sonne-Gaetjens , and Annebelle Pithan . Inklusion und Kindertheologie. Vol. 1. Inklusion Religion Bildung. Münster: Comenius-Institut, 2014.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49387
Kammeyer, Katharina. “Inklusives Theologisieren in Gesprächen und darüber hinaus. Anregungen zur Klärung von Teilhabemöglichkeiten durch fachdidaktische Niveaudifferenzierung.” In Jahrbuch für Kindertheologie , edited by F. Kraft and G. Büttner , 13:25–43. Stuttgart: Calwer, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49386
Kammeyer, Katharina. “Small Stories and Master Stories – Students’ Biographical Narrations in Inclusive Religious Education Classes and the Development of Hermeneutical and Personal Competences.” In Inclusive Religious Education: International Perspectives, edited by B. Roebben and K. Kammeyer, 107–28. Münster: LIT, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49388
Kammeyer, Katharina. “Kinder- und Jugendtheologie auf dem Weg zur Inklusion. Kontextuelle und emanzipatorische Beispiele.” In Inklusive und Kindertheologie , edited by K. Kammeyer, E. Zonne-Gätjens, and A. Pithan, 9–29. Münster: Comenius Institut , 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49389
Kammeyer, Katharina. “Beten/Gebet. Art.” In Handbuch Theologisieren mit Kindern. Einführung, Schlüsselthemen, Methoden, edited by G. Büttner, P. Freudenberger-Lötz, Chr. Kalloch, and M. Schreiner, 138–44. Stuttgart: Calwer, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49407
Kammeyer, Katharina, and Gerhard Büttner. “Der Inklusionsbegriff der Inklusionspädagogik – große Erzählung und/ oder analytische Kategorie.” Pädagogische Rundschau 68, no. 2 (2014): 153–66.
LibreCat
2014 | Book Review | LibreCat-ID: 49426
Kammeyer, Katharina. “Das Phänomen Scham. Impulse für einen lebensförderlichen Umgang mit Scham im Kontext von Schule und Unterricht. Religionspädagogik innovativ.” Theologische Literaturzeitung. Stuttgart : Kohlhammer, 2014.
LibreCat