Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1741 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56983
Qudus, Umair, et al. “ExPrompt: Augmenting Prompts Using Examples as Modern Baseline for Stance Classification.” Proceedings of the 33rd ACM International Conference on Information and Knowledge Management, vol. 9, ACM, 2024, pp. 3994–99, doi:10.1145/3627673.3679923.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56190
Klowait, Nils, et al. “Can AI Explain AI? Interactive Co-Construction of Explanations among Human and Artificial Agents.” Discourse & Communication, vol. 18, no. 6, Sage, 2024, pp. 917–30, doi:10.1177/17504813241267069.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55916
Booshehri, Meisam, et al. “A Model of Factors Contributing to the Success of Dialogical Explanations.” Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, ACM, 2024, pp. 373–81, doi:10.1145/3678957.3685744.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55912
Türk, Olcay, et al. “Predictability of Understanding in Explanatory Interactions Based on Multimodal Cues.” Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, 2024, pp. 449–58, doi:10.1145/3678957.3685741.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56615
Eickelmann, Birgit, et al. “Die IEA-Studie ICILS 2023 – Informationen zur Anlage und Durchführung der Studie.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 7–45, doi:10.31244/9783830999492.01.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56945
Kaltenpoth, Sascha Benjamin, and Oliver Müller. “Getting in Contract with Large Language Models - An Agency Theory Perspective On Large Language Model Alignment.” Wirtschaftsinformatik 2024 Proceedings, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56985
Buschmeier, Hendrik, et al. “Multimodal Co-Construction of Explanations with XAI Workshop.” Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, ACM, 2024, pp. 698–99, doi:10.1145/3678957.3689205.
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56594
Eickelmann, Birgit, et al., editors. ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich. Waxmann , 2024, doi:https://doi.org/10.31244/9783830999492 .
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56595
Drossel, Kerstin, et al. ICILS 2023 #NRW. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen in Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich. Waxmann, 2024, doi:https://doi.org/10.31244/9783830999508 .
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56596
Eickelmann, Birgit, et al. ICILS 2023 im Überblick. Zentrale Ergebnisse, Entwicklungen über ein Jahrzehnt und mögliche Entwicklungsperspektiven. Waxmann , 2024, doi:https://doi.org/10.31244/9783830999416 .
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56619
Drossel, Kerstin, et al. “Die Perspektive der Lehrkräfte auf das Lehren mit digitalen Medien und die Förderung des Erwerbs computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 149–87, doi:10.31244/9783830999492.05.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56618
Fröhlich, Nadine, et al. “Die Perspektive der Schüler*innen auf das Lernen mit digitalen Medien und den Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 117–48, doi:10.31244/9783830999492.04.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56620
Gerick, J., et al. “Die Perspektive der Schulleitungen auf digitalisierungsbezogene schulische Transformationsprozesse in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 189–215, doi:10.31244/9783830999492.06.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56623
Eickelmann, Birgit, et al. “Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schüler*innen in Deutschland im zweiten internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 255–87, doi:10.31244/9783830999492.08.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56616
Eickelmann, Birgit, et al. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schüler*innen der 8. Jahrgangsstufe in Deutschland im dritten internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 47–72, doi:10.31244/9783830999492.02.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56621
Niemann, Jan, et al. “Technologische Rahmenbedingungen in Schulen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 217–54, doi:10.31244/9783830999492.07.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56625
Eickelmann, Birgit. “ICILS 2023: Gesamtdiskussion der Ergebnisse und mögliche Entwicklungsperspektiven für Deutschland.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 289–99, doi:10.31244/9783830999492.09.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57024
Pinsch, Jan Christian. “Die Toten Hosen als „Laientheologen“. Warum sich eine Betrachtung des musikalischen Gesamtwerkes lohnt.” RU intern, vol. 53, no. 2, 2024, pp. 30–35.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57031 |

Gburrek, Tobias, et al. “Diminishing Domain Mismatch for DNN-Based Acoustic Distance Estimation via Stochastic Room Reverberation Models.” 2024 18th International Workshop on Acoustic Signal Enhancement (IWAENC), IEEE, 2024, doi:10.1109/iwaenc61483.2024.10694103.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54576
Nastjuk, Ilja, et al. “A Field Experiment on ISP Training Designs for Enhancing Employee Information Security Compliance.” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), Informa UK Limited, 2024, pp. 1–24, doi:10.1080/0960085x.2024.2359460.
LibreCat
| DOI