Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

426 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51748
C. Schulz, “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen,” in Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, G. Koch and A. Rottgeri , Eds. Marburg : Schüren, 2025, pp. 215–244.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
A. Tumat, “„The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli,” in her:voice. Komponistinnenfestival 2024, M. Fahrholz and Melanie Unseld, Eds. Wien: Hollitzer, 2025, pp. 103–109.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59747
C. Schulz, “Das Imaginäre der Plattformen: Soziale Medien als Infrastrukturen der Anerkennung,” in Tausend Plattformen: Plattformforschung nach dem Digital Services Act, J. Eickelmann, T. Mämecke, H. Ruschemeier, and M. Waldmann, Eds. Marburg: Büchner Verlag.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
S. Balke, A. Berndt, and M. Müller, “ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research,” Transactions of the International Society for Music Information Retrieval, vol. 8, no. 1, pp. 39–54, 2025, doi: 10.5334/tismir.252.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
T. Grothe, H. ~B. Aydin, D. ~A. Mauro, L. ~A. Ludovico, and A. Berndt, “Detmold interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a web application for experiental learning in musical acoustics,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
D. ~A. Mauro and A. Berndt, “Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
I. Scharlau and A. Seifert, “Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 339–365.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
I. Scharlau, J. Patrzek, and C. Schreiber, “Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 89–118.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
I. Scharlau and T. Jenert, “Didaktische Überlegungen in der Psychologie,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 1–17.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
I. Scharlau and S. Christine, “Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 271–300.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59751
A. Berndt, “Deconstruction – Recombination – Order: Ein kurzer Werkstattbericht,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 53805 | OA
C. Offen, “Machine learning of continuous and discrete variational ODEs with convergence guarantee and uncertainty quantification.” .
LibreCat | Files available | arXiv
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
T. M. Peters and I. Scharlau, “Interacting with fallible AI: Is distrust helpful when receiving AI misclassifications?,” Frontiers in Psychology, vol. 16, doi: 10.3389/fpsyg.2025.1574809.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59756
R. Visser, T. M. Peters, I. Scharlau, and B. Hammer, “Trust, distrust, and appropriate reliance in (X)AI: A conceptual clarification of user trust and survey of its empirical evaluation,” Cognitive Systems Research, Art. no. 101357, doi: 10.1016/j.cogsys.2025.101357.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59760
J. Grössl, “From One to Three? The Viability of Emergent Social Trinitarianism,” in Engaging Nicene Trinitarianism. Historical Analysis, Theological Exploration, and Contemporary Relevance, M. Grebe, N. Hamilton, and C. Schlenker, Eds. London/New York: T&T Clark, pp. 143–155.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59788
M. Prikoszovits, “Zur lehrkräftegelenkten Digitalisierung fachsprachlich orientierten DaF-Unterrichtsmaterials,” in Digitale Lehr-/Lernressourcen und digitale Kompetenz. Forschung aus dem Hochschulkontext., vol. 21, D. Feick and K. Biebighäuser, Eds. Berlin: Erich Schmidt, 2025, pp. 43–68.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59783
D. ~A. Mauro, L. ~A. Ludovico, H. ~H. Aydin, A. Berndt, and T. Grothe, “Detmold musical Instrument Timbre Explorer (DmITE): Interactive visualization of musical instruments radiation pattern using IEEE 1599,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59782
M. Kallionpää, A. Berndt, D. ~A. Mauro, and D. Dziwis, “Non/Repeat: Three Case Studies of Non-linear Live-Music Practices,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59792
K. Flaßkamp, S. Maslovskaya, S. Ober-Blöbaum, and B. E. Wembe Moafo, “Trim turnpikes for optimal control problems with symmetries,” Mathematics of Control, Signals, and Systems, 2025, doi: 10.1007/s00498-025-00408-w.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 59789
O. Reis, M. Walter, and J. Frieler, Der Morgenimpuls als Grenzgänger. Praxeologische Rekonstruktionen des Profilindikators Katholischer Schulen. Paderborn, 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2025 AND year>=2025

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed