Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1611 Publications


2013 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35457
Alpsancar, Suzana. “Relativität.” In Lexikon der Raumphilosophie, edited by Stephan Günzel, 341–42. Darmstadt: WBG, 2013.
LibreCat
 

2013 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35456
Alpsancar, Suzana. “Relation.” In Lexikon der Raumphilosophie, edited by Stephan Günzel, 340–41. Darmstadt: WBG, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41411
Beck, Karin, Marjaana Gunkel, Andreas Seifert, Julia Schütz, and Ingrid Scharlau. “Das Leuphana College: Ein in Europa einzigartiges Hochschulmodell – Studienstruktur.” In DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17206
Wrede, Britta, Lars Schillingmann, and Katharina Rohlfing. “Making Use of Multi-Modal Synchrony: A Model of Acoustic Packaging to Tie Words to Actions.” In Theoretical and Computational Models of Word Learning: Trends in Psychology and Artificial Intelligence, edited by Lakshmi Gogate and George Hollich, 224–40. IGI Global, 2013. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-2973-8.ch010.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17204
Nomikou, Iris, Katharina Rohlfing, and Joanna Szufnarowska. “Educating Attention: Recruiting, Maintaining, and Framing Eye Contact in Early Natural Mother-Infant Interactions.” Interaction Studies 14, no. 2 (2013): 240–67. https://doi.org/10.1075/is.14.2.05nom.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17205
Nachtigäller, Kerstin, Katharina Rohlfing, and Karla K. McGregor. “A Story about a Word: Does Narrative Presentation Promote Learning of a Spatial Preposition in German Two-Year-Olds?” Journal of Child Language 40, no. 04 (2013): 900–917. https://doi.org/10.1017/S0305000912000311.
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41413
Seifert, Andreas, Julia Schütz, Marjaana Gunkel, Karin Beck, Rebecca Balsam, Jens Newig, Karina Hellmann, and Mareike Teigeler. “Das Leuphana College: Ein in Europa einzigartiges Hochschulmodell – Innovative hochschuldidaktische Veranstaltungsformate.” In DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17208
Rohlfing, Katharina, and Gedeon O. Deak. “Microdynamics of Interaction: Capturing and Modeling Infants’ Social Learning.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 5, no. 3 (Special Iss.) (2013). https://doi.org/10.1109/TAMD.2013.2278456.
LibreCat | DOI
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 17207
Rohlfing, Katharina. Frühkindliche Semantik. Eine Einführung. Gunter Narr Verlag, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17209
Rohlfing, Katharina, Angela Grimminger, and Kerstin Nachtigäller. “Which Semantic Synchrony?,” 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41415
Seifert, Andreas. “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.” In AEPF-Tagung „Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41414
Seifert, Andreas. “Erwerben Lehramtsstudierende pädagogisches Professionswissen?” In Spring School der Forschungsgruppe Schul- und Unterrichtsentwicklung „Professio-nalisierung von Lehrkräften”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17210
Rączaszek-Leonardi, Joanna, Iris Nomikou, and Katharina Rohlfing. “Young Children’s Dialogical Actions: The Beginnings of Purposeful Intersubjectivity.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 5, no. 3 (2013): 210–21. https://doi.org/10.1109/TAMD.2013.2273258.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17214
Rohlfing, Katharina, Iris Nomikou, and Karola Pitsch. “Asymmetry and Adaptation in Social Interaction: A Micro-Analytic Perspective.” Interaction Studies 14, no. 2 (2013). https://doi.org/10.1075/is.14.2.001nom.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17213
Lehmden von, Friederike, Johanna Kauffeldt, Eva Belke, and Katharina Rohlfing. “Das Vorlesen von Kinderbüchern Als Implizites Mittel Zur Sprachförderung Im Bereich Grammatik.” Praxis Sprache 1 (2013): 18–27.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17212
Rohlfing, Katharina, Juana Salas Poblete, and Joublin Frank. “Learning New Words in Unfamiliar Frames from Direct and Indirect Teaching.,” 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17211
Rączaszek-Leonardi, Joanna, Iris Nomikou, and Katharina Rohlfing. “The Development of Purposeful Intersubjectivity,” 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38197
Förster, Sabrina, and Frank Hellmich. “Effekte Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Auf Überfachliche Kompetenzen Bei Schülerinnen Und Schülern Im Grundschulalter. Vortrag Auf Der Tagung Der DGfE-Sektion Empirische Bildungsforschung. AEPF/KBBB 2013.” Dortmund: Technische Universität Dortmund, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38200
Hellmich, Frank, and Sabrina Förster. “Effektivität Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Bei Kindern Mit Deutsch Als Zweitsprache in Der Grundschule. Vortrag Auf Der 1.Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Kiel: Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38202
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Implizite Theorien von Der Veränderbarkeit Eigener Fähigkeiten Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule - Ergebnisse Aus Einer Empirischen Studie.” Münster: Westfälische Wilhelms-Universität, 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2013

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed