Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1611 Publications


2013 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35457
Alpsancar, Suzana. “Relativität.” Lexikon der Raumphilosophie, edited by Stephan Günzel, WBG, 2013, pp. 341–42.
LibreCat
 

2013 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35456
Alpsancar, Suzana. “Relation.” Lexikon der Raumphilosophie, edited by Stephan Günzel, WBG, 2013, pp. 340–41.
LibreCat
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41411
Beck, Karin, et al. “Das Leuphana College: Ein in Europa einzigartiges Hochschulmodell – Studienstruktur.” DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17206
Wrede, Britta, et al. “Making Use of Multi-Modal Synchrony: A Model of Acoustic Packaging to Tie Words to Actions.” Theoretical and Computational Models of Word Learning: Trends in Psychology and Artificial Intelligence, edited by Lakshmi Gogate and George Hollich, IGI Global, 2013, pp. 224–40, doi:10.4018/978-1-4666-2973-8.ch010.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17204
Nomikou, Iris, et al. “Educating Attention: Recruiting, Maintaining, and Framing Eye Contact in Early Natural Mother-Infant Interactions.” Interaction Studies, vol. 14, no. 2, John Benjamins Publishing Company, 2013, pp. 240–67, doi:10.1075/is.14.2.05nom.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17205
Nachtigäller, Kerstin, et al. “A Story about a Word: Does Narrative Presentation Promote Learning of a Spatial Preposition in German Two-Year-Olds?” Journal of Child Language, vol. 40, no. 04, Cambridge University Press (CUP), 2013, pp. 900–17, doi:10.1017/S0305000912000311.
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41413
Seifert, Andreas, et al. “Das Leuphana College: Ein in Europa einzigartiges Hochschulmodell – Innovative hochschuldidaktische Veranstaltungsformate.” DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17208
Rohlfing, Katharina, and Gedeon O. Deak. “Microdynamics of Interaction: Capturing and Modeling Infants’ Social Learning.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, vol. 5, no. 3 (Special Iss.), Institute of Electrical & Electronics Engineers (IEEE), 2013, doi:10.1109/TAMD.2013.2278456.
LibreCat | DOI
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 17207
Rohlfing, Katharina. Frühkindliche Semantik. Eine Einführung. Gunter Narr Verlag, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17209
Rohlfing, Katharina, et al. Which Semantic Synchrony? 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41415
Seifert, Andreas. “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.” AEPF-Tagung „Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41414
Seifert, Andreas. “Erwerben Lehramtsstudierende pädagogisches Professionswissen?” Spring School der Forschungsgruppe Schul- und Unterrichtsentwicklung „Professio-nalisierung von Lehrkräften”, 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17210
Rączaszek-Leonardi, Joanna, et al. “Young Children’s Dialogical Actions: The Beginnings of Purposeful Intersubjectivity.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, vol. 5, no. 3, Institute of Electrical & Electronics Engineers (IEEE), 2013, pp. 210–21, doi:10.1109/TAMD.2013.2273258.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17214
Rohlfing, Katharina, et al. “Asymmetry and Adaptation in Social Interaction: A Micro-Analytic Perspective.” Interaction Studies, vol. 14, no. 2, John Benjamins Publishing Company, 2013, doi:10.1075/is.14.2.001nom.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17213
Lehmden von, Friederike, et al. “Das Vorlesen von Kinderbüchern Als Implizites Mittel Zur Sprachförderung Im Bereich Grammatik.” Praxis Sprache, vol. 1, Schulz-Kirchner Verl., 2013, pp. 18–27.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17212
Rohlfing, Katharina, et al. Learning New Words in Unfamiliar Frames from Direct and Indirect Teaching. 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17211
Rączaszek-Leonardi, Joanna, et al. The Development of Purposeful Intersubjectivity. 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38197
Förster, Sabrina, and Frank Hellmich. Effekte Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Auf Überfachliche Kompetenzen Bei Schülerinnen Und Schülern Im Grundschulalter. Vortrag Auf Der Tagung Der DGfE-Sektion Empirische Bildungsforschung. AEPF/KBBB 2013. Technische Universität Dortmund, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38200
Hellmich, Frank, and Sabrina Förster. Effektivität Eines Wortschatzbasierten Lesestrategietrainings Bei Kindern Mit Deutsch Als Zweitsprache in Der Grundschule. Vortrag Auf Der 1.Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38202
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Implizite Theorien von Der Veränderbarkeit Eigener Fähigkeiten Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule - Ergebnisse Aus Einer Empirischen Studie. Westfälische Wilhelms-Universität, 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2013

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed