Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1916 Publications


2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45285
Riese J, Reinhold P. Entwicklung eines Leistungstests für fachdidaktisches Wissen. In: Krüger D, Pachmann I, Schecker H, eds. Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung. Springer; 2014:257-267.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19382
Meschut G, Hahn O, Teutenberg D, Ernstberger L. Influence of the dosing and mixing technology on the property profile of two-component adhesives. Welding in the World. Published online 2014:91-96. doi:10.1007/s40194-014-0182-3
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19377
Meschut G, Hahn O, Teutenberg D. Influence of the curing process on joint strength of a toughened heat-curing adhesive. Welding in the World. Published online 2014:209-216. doi:10.1007/s40194-014-0195-y
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35684
Gramzow Y, Riese J, Reinhold P. Prospective physics teachers’ pedagogical content knowledge. Validating a test instrument by using a think aloud study. In: Constantinou CP, Papadouris N, Hadjigeorgiou A, European Science Education Research Association, eds. E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-Based Teaching and Coherence in Learning. Part 13. ; 2014:20-27.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36894
Gramzow Y, Riese J, Reinhold P. DaWis: Teilprojekt Fachdidaktisches Wissen. In: Bernholt S, ed. Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht. IPN; 2014:111-113.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45503
Woitkowski D, Riese J, Reinhold P. Prospective physicists’ and physics teachers’ content knowledge – First Results of a Germany-Wide Study. In: Constantinou CP, Papadouris N, Hadjigeorgiou A, eds. E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidencebased Teaching and Coherence in Learning. Part 13: Pre-Service Science Teacher Education. ; 2014:28-37.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45502
Krumphals I, Riese J, Hopf M. Physics teacher students‘ professional knowledge in Austria – a comparative study of two teacher training programs. In: Constantinou CP, Papadouris N, Hadjigeorgiou A, eds. E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence- Based Teaching and Coherence in Learning. Part 13: Pre-Service Science Teacher Education. ; 2014:196-204.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45504
Woitkowski D, Riese J, Reinhold P. Fachwissen Physik - Erste Ergebnisse einer deutschlandweiten Erhebung. In: Bernholt S, ed. Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in München 2013. ; 2014:147-149.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45686
Bruns J, Walter-Laager C, Pfiffner M, Schwarz J. Beobachten und Dokumentieren. Basis zur chancengerechten Gestaltung des pädagogischen Alltags. In: Walter-Laager C, Pfiffner M, Fasseing-Heim K, eds. Vorsprung für alle! Erhöhung der Chancengerechtigkeit durch Projekte der Frühpädagogik. hep Verlag; 2014:132–168.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 36474
Bruns J. Adaptive Förderung in der elementarpädagogischen Praxis. Eine empirische Studie zum di-daktischen Handeln von Erzieherinnen und Erziehern im Bereich Mathematik. Vol 21. Waxmann; 2014.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2014

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed