Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1767 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
Meyer-Hamme, J. (2015). Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens. In M. Waldis & B. Ziegler (Eds.), Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ (pp. 139–152).
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
Meyer-Hamme, J. (2015). There is not only one worthy way of measuring competencies of historical thinking. Public History Weekly, 3.
LibreCat
 

2015 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51269
Hardes, T. (2015). Performance Analysis and Simulation of a Freifunk Mesh Network in Paderborn using B.A.T.M.A.N Advanced.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 51330 | OA
Nikel, J., & Haker, C. (2015). Intermediäre Aushandlungsräume. Herausforderung für die Governanceanalyse und grenzüberschreitende Handlungskoordination im BNE-Transfer. Zeitschrift für Bildungsforschung, 5(2), 219–233. https://doi.org/10.1007/s35834-015-0130-3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31368
Hilgert, J., Hoffmann, M., & Panse, A. (2015). Kann professorale Lehre tutoriell sein? Ein Modellversuch zur Einführung in mathematisches Denken und Arbeiten. In W. Paravicini & J. Schnieder (Eds.), Tagungsband zum Hansekolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik. (pp. 23–26). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 31373
Hilgert, J., Hoffmann, M., & Panse, A. (2015). Einführung in mathematisches Denken und Arbeiten: tutoriell und transparent. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-45512-8
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47485
Droese, J., & Münzmay, A. (2015). Pfade im editorischen Netz. Überlegungen zur Pragmatik des editorischen Hyperlinks am Beispiel der Comédie en vaudevilles Annette et Lubin (1762). Editio. Internationales Jahrbuch für Editionswissenschaft, 29, 85–102. https://doi.org/10.1515/editio-2015-007
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 13869
Beutner, M., & Schneider, J. N. (2015). Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, 3–32.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 48234
Schneider, J. N. (2015). EU-StORe- Creating European Standards for Open Education and Open Learning Resources.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 48237
Schneider, J. N. (2015). Research on didactical material and open learning resources.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed