Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1843 Publications
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46380
Mersmann, O, M Preuss, Heike Trautmann, B Bischl, and C Weihs. “Analyzing the BBOB Results by Means of Benchmarking Concepts.” Evolutionary Computation Journal 23, no. 1 (2015): 161–185.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47909
Reimsbach, Daniel, and Bastian Hauschild. “Testing vs. Building Accounting Theory with Experimental Research: Insights from Management Research.” International Journal of Behavioural Accounting and Finance 5, no. 1 (2015). https://doi.org/10.1504/ijbaf.2015.071050.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48708
Agethen, Manfred, and Daniel Krause. “Effects of Bandwidth Feedback on the Automatization of an Arm Movement Sequence.” Human Movement Science 45 (2015): 71–83. https://doi.org/10.1016/j.humov.2015.11.005.
LibreCat
| DOI
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48828
Luft, Sebastian, ed. The Neo-Kantian Reader . 1st ed. Routledge, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48812
Luft, Sebastian. “Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism: The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge).” In From Hegel to Windelband. Historiography of Philosophy in the 19th Century, edited by G Hartung and V Pluder, 181–205. Berlin: DeGruyter, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47898
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung.” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik , 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48821
Luft, Sebastian, and Tyler Friedman, eds. The Philosophy of Ernst Cassirer: A Novel Assessment. Vol. 2. New Studies in the History and Historiography of Philosophy. DeGruyter, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
Hartung, Olaf. “Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung.” In Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen, edited by Olaf Hartung and Marguerite Rumpf, 1st ed., 155–74. Theorie und Empirie Lebenslangen Lernens (TELLL). Wiesbaden: Springer VS, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
Hartung, Olaf. “Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen.” In Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart, edited by Vadim Oswalt and Hans-Jürgen Pandel, 2nd ed., 149–68. Forum Historisches Lernen. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
Hartung, Olaf. “Schreiben.” In Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II, edited by Saskia Handro and Hilke Günther-Arndt, 1st ed., 221–32. Berlin: Cornelsen, 2015.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 49141
Luft, Sebastian. Interview with Sebastian Luft. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 49143
Luft, Sebastian. How to Think about Your Dissertation Paper, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Book | LibreCat-ID: 49201
Kammeyer, Katharina, Bert Roebben, and Britta Baumert. Zu Wort kommen: Narration als Zugang zum Thema Inklusion. Vol. 9. Behinderung - Theologie - Kirche. Beiträge zu diakonisch-caritativen Disability Studies. Stuttgart: Kohlhammer Verlag, 2015.
LibreCat
2015 | Book | LibreCat-ID: 49204
Kammeyer, Katharina, Naciye Kamcili-Yildiz, Claudia Tombrink , and Senay Biricik. Kinder feiern Ramadan: Ein interreligiöses Praxisbuch für den Kindergarten. München: Don Bosco Verlag, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49383
Kammeyer, Katharina. “Inklusive Wege des Umgangs mit Heterogenität im Religionsunterricht. Wahrnehmungen von Religionslehrerinnen und -lehrern, bildungstheoretische Reflexionen und Herausforderungen für das Studium.” In Inklusion im Studium Evangelische Theologie. Grundlagen und Perspektiven mit einem Schwerpunkt im Bereich Sinnesbehinderungen, edited by I. Nord, 197–225. Leipzig: EVA, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49384
Kammeyer, Katharina. “Inklusion als Narration. Einleitende Gedanken.” In Zu Wort kommen. Narration als Zugang zum Thema Inklusion, edited by K. Kammeyer, B. Roebben, and B. Baumert, 9:9–22. Behinderung – Theologie – Kirche. Beiträge zu diakonisch-caritativen Disability Studies. Stuttgart: Kohlhammer Verlag, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49385
Kammeyer, Katharina. “Teachers’ Perspectives on Theologizing and Diversity in Classroom Teaching.” In Children‘s Voices. Theological, Philosophical and Spiritual Perspectives, edited by P. Freudenberger-Lötz and B. Büttner, 32:140–52. Kassel: University Press Kassel , 2015.
LibreCat
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49526
Hofheinz, M., R.J. Meyer zu Hörste-Bührer, and F. van Oorschot, eds. Reformiertes Bekennen Heute. Bekenntnistexte Der Gegenwart von Belhar Bis Kappel. Neukirchen-Vluyn , 2015.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48838
Bossek, Jakob, Bernd Bischl, Tobias Wagner, and Günter Rudolph. “Learning Feature-Parameter Mappings for Parameter Tuning via the Profile Expected Improvement.” In Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference, 1319–1326. GECCO ’15. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2015. https://doi.org/10.1145/2739480.2754673.
LibreCat
| DOI