Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1843 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46380
Mersmann, O., Preuss, M., Trautmann, H., Bischl, B., & Weihs, C. (2015). Analyzing the BBOB Results by Means of Benchmarking Concepts. Evolutionary Computation Journal, 23(1), 161–185.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47909
Reimsbach, D., & Hauschild, B. (2015). Testing vs. building accounting theory with experimental research: insights from management research. International Journal of Behavioural Accounting and Finance, 5(1), Article 82. https://doi.org/10.1504/ijbaf.2015.071050
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48708
Agethen, M., & Krause, D. (2015). Effects of bandwidth feedback on the automatization of an arm movement sequence. Human Movement Science, 45, 71–83. https://doi.org/10.1016/j.humov.2015.11.005
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48828
Luft, S. (Ed.). (2015). The Neo-Kantian Reader (1st ed.). Routledge.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48812
Luft, S. (2015). Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism:  The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge). In G. Hartung & V. Pluder (Eds.), From Hegel to Windelband.  Historiography of Philosophy in the 19th Century (pp. 181–205). DeGruyter.
LibreCat | Files available
 

2015 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47898
Beutner, M., & Schneider, J. N. (2015). Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik , 30(58), 3–32.
LibreCat | Files available
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48821
Luft, S., & Friedman, T. (Eds.). (2015). The Philosophy of Ernst Cassirer: A Novel Assessment (Vol. 2). DeGruyter.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
Hartung, O. (2015). Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung. In O. Hartung & M. Rumpf (Eds.), Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen (1st ed., pp. 155–174). Springer VS.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
Hartung, O. (2015). Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen. In V. Oswalt & H.-J. Pandel (Eds.), Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart (2nd ed., pp. 149–168). Wochenschau Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
Hartung, O. (2015). Schreiben. In S. Handro & H. Günther-Arndt (Eds.), Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II (1st ed., pp. 221–232). Cornelsen.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49043
Schulze, M. (2015). Ministry of Planning. Pagina.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 49141
Luft, S. (2015). Interview with Sebastian Luft. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 49143
Luft, S. (2015). How to Think about Your Dissertation Paper.
LibreCat | Files available
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49201
Kammeyer, K., Roebben, B., & Baumert, B. (2015). Zu Wort kommen: Narration als Zugang zum Thema Inklusion (Vol. 9). Kohlhammer Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49204
Kammeyer, K., Kamcili-Yildiz, N., Tombrink , C., & Biricik, S. (2015). Kinder feiern Ramadan: Ein interreligiöses Praxisbuch für den Kindergarten. Don Bosco Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49383
Kammeyer, K. (2015). Inklusive Wege des Umgangs mit Heterogenität im Religionsunterricht. Wahrnehmungen von Religionslehrerinnen und -lehrern, bildungstheoretische Reflexionen und Herausforderungen für das Studium. In I. Nord (Ed.), Inklusion im Studium Evangelische Theologie. Grundlagen und Perspektiven mit einem Schwerpunkt im Bereich Sinnesbehinderungen (pp. 197–225). EVA.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49384
Kammeyer, K. (2015). Inklusion als Narration. Einleitende Gedanken. In K. Kammeyer, B. Roebben, & B. Baumert (Eds.), Zu Wort kommen. Narration als Zugang zum Thema Inklusion (Vol. 9, pp. 9–22). Kohlhammer Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49385
Kammeyer, K. (2015). Teachers’ perspectives on Theologizing and diversity in classroom teaching. In P. Freudenberger-Lötz & B. Büttner (Eds.), Children‘s voices. Theological, philosophical and spiritual perspectives (Vol. 32, pp. 140–152). University Press Kassel .
LibreCat
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49526
Hofheinz, M., Meyer zu Hörste-Bührer, R. J., & van Oorschot, F. (Eds.). (2015). Reformiertes Bekennen heute. Bekenntnistexte der Gegenwart von Belhar bis Kappel.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48838
Bossek, J., Bischl, B., Wagner, T., & Rudolph, G. (2015). Learning Feature-Parameter Mappings for Parameter Tuning via the Profile Expected Improvement. Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference, 1319–1326. https://doi.org/10.1145/2739480.2754673
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed