Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1957 Publications


2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20249
Nomikou, Iris, et al. “Language—at All Times. Action and Interaction as Contexts for Enriching Representations.” Interaction Studies , 2016, pp. 120–45, doi:10.1075/is.17.1.06nom.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41199
Strunz, Cathleen, et al. “Die KOMFOR-Studie zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen – statistische Analysen und Auswertung von Interviews.” Bildung und Hochschule. Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College., edited by Karin Beck et al., Waxmann, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17182
Lyon, Caroline, et al. “Embodied Language Learning and Cognitive Bootstrapping: Methods and Design Principles.” International Journal of Advanced Robotic Systems, vol. 13, no. 3, Intech Europe, 2016, doi:10.5772/63462.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17184
Grimminger, Angela, et al. “Effekte von Objekt-Familiarisierung Auf Die Frühe Gestische Kommunikation. Individuelle Unterschiede in Hinblick Auf Den Späteren Wortschatz.” Frühe Bildung, vol. 5, no. 2, Hogrefe & Huber Publishers, 2016, pp. 91–97, doi:10.1026/2191-9186/a000257.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17181
Rohlfing, Katharina, et al. “An Alternative to Mapping a Word onto a Concept in Language Acquisition: Pragmatic Frames.” FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, vol. 7, Frontiers Media Sa, 2016, doi:10.3389/fpsyg.2016.00470.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17183
Lücking, Phillip, et al. “Preschoolers’ Engagement in Social Interaction with an Autonomous Robotic System.” 2016 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL-EpiRob), Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2016, doi:10.1109/devlrn.2016.7846821.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37802
Görel, Gamze, et al. Einstellungen Zur Inklusion Im Zusammenhang Mit Der Motivation Für Die Beschäftigung Mit Inklusionsspezifischen Fragestellungen Bei Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grundschulen. Vortrag Auf Der 4. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Freie Universität Berlin, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37801
Hellmich, Frank, and Fabian Karl Hoya. Rückmeldungen Zu Leseprozessen in Elternhaus Und Schule Im Zusammenhang Mit Der Lesemotivation von Kindern Im Dritten Und Vierten Grundschuljahr. Vortrag Auf Der 4. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Freie Universität Berlin, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37804
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Einstellungen Zum Inklusiven Unterricht Bei Lehrkräften Als Voraussetzungen Für Inklusives Lernen in Der Grundschule. Vortrag Auf Dem 25. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Universität Kassel, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37800
Löper, Marwin Felix, et al. Primary School Children`s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. University of Wuppertal, 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2016

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed