Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2208 Publications


2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36910
Caruso, C., & Hengesbach, R. (Eds.). (2017). Angehende Religionslehrkräfte begleiten aber wie? (pp. 1–33). Institut für Religionspädagogik und Medienarbeit .
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36930
Anders, P., Lehmann, T., Müller, H., Molde, I., Blix Grønvik, K., Skjæret-Maroni, N., Vereijken, B., & Baumeister, J. (2017). Balance exergames increase cortical activity in frontal areas of the brain. Gait & Posture, 57, Article 351. https://doi.org/10.1016/j.gaitpost.2017.06.461
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 21950
Jesinghausen, S. (2017). Rheo-PIV nichtkolloidaler Suspensionen: Strukturelle Untersuchungen der Strömungsentwicklung in Schlitzdüsen mit Fokus auf Wandgleiten (Vol. 3). Shaker.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Khellaf, S., Colberg, C., Schürmann, M., & Rothe, L. (2017). A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017) (pp. 2177–2184). DCU Institute of Education & ERME.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37266
Nofen, B., & Temmen, K. (2017). Das Hörsaallabor - Messpraxis trotz hoher Teilnehmerzahl. In Hochschuldidaktik im Dialog - Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015 (pp. 39–54).
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37300
Dahmen, S., Bonvin, J.-M., & Beuret, B. (2017). Analysing inequality and disadvantage from a capability perspective. In H.-U. Otto, V. Edgell, J.-M. Bonvin, & R. Atzmüller (Eds.), Empowering Young People in Disempowering Times Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy (pp. 23–38). Edward Elgar. http://dx.doi.org/10.4337/9781788110860.00007
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37301
Dahmen, S., & Bonvin, J.-M. (2017). Est-il souhaitable de s´engager dans la voie de l´investissement social? In J.-M. Bonvin & S. Dahmen (Eds.), Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz (pp. 125–140). Seismo.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37302
Dahmen, S., & Bonvin, J.-M. (2017). Est-il souhaitable de s´engager dans la voie de l´investissement social? In J.-M. Bonvin & S. Dahmen (Eds.), Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz (pp. 125–140). Seismo.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 37303
Dahmen, S. (2017). Reformieren durch Investieren?: Chancen und Grenzen des Sozialinvestitionsstaats in der Schweiz. Seismo Verlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37304
Dahmen, S., & Bonvin, J.-M. (2017). The Swiss Welfare State System: With Special Reference to Education Policy. In C. Aspalter (Ed.), The Routledge International Handbook to Welfare State Systems (pp. 274–290). Routledge.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37305
Dahmen, S. (2017). The dynamics of youth policies in Switzerland: between participation and activation. In Empowering Young People in Disempowering Times. Fighting Inequality Through Capability Oriented Policy (pp. 144–159). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781788110860.00015
LibreCat | DOI
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37317
Grotjahn, R., & Schauberger, S. (Eds.). (2017). Musikgeschichte(n) der Leute – erinnert, gesammelt, erzählt. Ein Hörbuch des Musikwissenschaftlichen Seminars Detmold/Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 91–98.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 129–132.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek, L., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2017). INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS. Psychology in the Schools, 54(3), 228–245. https://doi.org/10.1002/pits.21993
LibreCat | DOI
 

2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37509 | OA
Weber, J. (2017). Feministische STS. Einführung. In S. Bauer, T. Heinemann, & T. Lemke (Eds.), Science and Technology Studies – Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven (pp. 339–368). suhrkamp.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 37556 | OA
Tracking and Targeting: Sociotechnologies of (In)security. Special Issue of ‘Science, Technology & Human Values.’ (2017). In J. Weber, K. Follis, & L. Suchman (Eds.), Science, Technology & Human Values.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 37564
Frantz, M. M. (2017). Analyse und Optimierung der Delta-Alpha-Problematik im Fertigungsprozess von asymmetrischen hybriden Werkstoffen aus Metall und faserverstärkten Kunststoffen: Vol. 2017,25. Shaker Verlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg, E., & Niederhaus, C. (2017). Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte. In A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, & G. Kniffka (Eds.), Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97 (pp. 51–71). Universitätsverlag.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35514
Ehland, C. (2017). London Remembers: The Bomber Command Memorial and Recent Memories of War in the British Capital. In O. Lindner & R. Schneider (Eds.), London post-2010 in British Literature and Culture (pp. 139–159). Brill.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2017

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed