Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2329 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56904
Mai T, Biehler R. Design, conception and realization of an interactive manual for e-learning materials in a mathematical domain. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-Report 17-05. Universität Kassel; 2017:486-490.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56906
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Design, Realization and Evaluation of a statistics course for preservice teachers for primary school in Germany. In: Molnar A, ed. Teaching Statistics in a Data Rich World. Proceedings of the Satellite Conference of the International Association of Statistics Education (IASE), July 2017. ; 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45746
Eggert A, Steinhoff L, Witte C. The Loyalty Effect of Gift Purchases. In: 2017 Winter AMA Conference Proceedings, Orlando. ; 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56975
Biehler R, Hochmuth R. Relating different mathematical praxeologies as a challenge for designing mathematical content for bridging courses. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-Report 17-05. Universität Kassel; 2017:14–20.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56890
Becher S, Biehler R. Beliefs on benefits from learning higher mathematics at university for future secondary school teacher. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-Report 17-05. Universität Kassel; 2017:256-259.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56694
Biehler R, Schulte C. Perspectives for an interdisciplinary data science curriculum at German secondary schools. In: Biehler R, Budde L, Frischemeier D, et al., eds. Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts . Universitätsbibliothek Paderborn; 2017:2–14.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57011
Colberg C, Mai T, Wilms D, Biehler R. Studifinder: Developing e-learning materials for the transition from secondary school to university. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-Report 17-05. Universität Kassel; 2017:466–470.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57014
Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings. Khdm-Report 17-05. Universität Kassel; 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32426 |

Tönsing J. Der Bodybuilder als autoritärer Charakter. Das “neue Dreß“ des nationalsozialistischen Körperkults in Elfriede Jelineks Ein Sportstück (1998). Colloquia Germanica 3-4 (2017) Special Issue: New Authorities in Politics and Literature. Published online 2017:339-354.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 2653
Zoyke A, Beutner M, Herrmann P, Kundisch D, Magenheim J, Neugebauer J. Webbasierte Classroom Response Systeme in der Hochschullehre - Eine designbasierte Fallstudie zur Unterstützung von Lehr-/Lernprozessen aus Studierendensicht. Das Hochschulwesen. 2017;65(1+2):48-52.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 58276
Woppowa J, Rothgangel M, Lück C, Klutz P. Praxis Religionsunterricht. Einstellungen, Wahrnehmungen und Präferenzen von ReligionslehrerInnen (Religionspädagogik innovativ 10). RpB. 2017;79(2018):109.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58285
Woppowa J, Isik T, Kammeyer K, Peters B, eds. Kooperativer Religionsunterricht. Fragen – Optionen – Wege (Religionspädagogik innovativ 20).; 2017.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31500
Elit S. [Rezension zu:] Sylvia Fischer: Dass Hämmer und Herzen synchron erschallen. Erkundungen zu Heimat in Literatur und Film der DDR der 50er und 60er Jahre, Oxford u.a. 2015 (German life and civilization 60). Germanistik 58, H 1-2, Nr 3094. Published online 2017.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31467
Elit S. [Rezension zu:] Rüdiger Scholz: Max von der Grün. Politischer Schriftsteller und Humanist. Mit einer Würdigung von Werner Bräunigs “Rummelplatz”, Würzburg 2015. Germanistik 57, H 3-4, Nr 6140. Published online 2017.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31466
Elit S. [Rezension zu:] Das Bild der DDR in Literatur, Film und Internet. 25 Jahre Erinnerung und Deutung, hg. v. Hans-Joachim Veen, Red. Manuel Leppert, Köln u.a. 2015. Germanistik 57, H 3-4, Nr 6491. Published online 2017.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 24950
Elit S. [Rezension zu:] Friedrich Gottlieb Klopstock: Werke und Briefe. Historisch-kritische Ausgabe (Hamburger Klopstock-Ausgabe; im Folgenden nur: HKA), begründet v. Adolf Beck, Karl Ludwig Schneider, Hermann Tiemann, hg. v. Horst Gronemeyer u.a., Bd. I: Oden (3 Bde.: Text u. Apparat), hg. v. Horst Gronemeyer, Klaus Hurlebusch, Berlin, New York 2010 bzw. Berlin, Boston 2015 und Bd. III: Geistliche Lieder (2 Bde.: Text u. Apparat), hg. v. Laura Bolognesi, Berlin, New York 2010 bzw. Berlin, Boston 2013. Zeitschrift für deutsche Philologie. Published online 2017. doi:10.37307/j.1868-7806.2017.02.08
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28420
Homt M, van Ophuysen S. Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – eine qualitative vergleichende Fallstudie. In: Pilypaityte L, Siller H-S, eds. Schulpraktische Lehrerprofessionalisierung Als Ort Der Zusammenarbeit. Springer VS; 2017:255-260. doi:10.1007/978-3-658-17086-8_19
LibreCat
| DOI
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28431
Homt M. Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – eine qualitative vergleichende Fallstudie. In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28430
Homt M, van Ophuysen S. Forschendes Lernen im Praxissemester – Der universitäre und schulische Kontext. In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 57146 |

Bürgel C, Siepmann D, Diversy S. The Corpus de référence du français contemporain (CRFC) as the first genre-diverse mega-corpus of French . International Journal of Lexicography. 2017;30(1):63-84.
LibreCat
| Download (ext.)