Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2426 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 | OA
Jensen, Solveig, et al. “Place Value and Regrouping as Seperate Constructs of Place Value Understanding.” Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by Maitree Inprasitha et al., vol. 3, 2021, pp. 101–09.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823
Bruns, Julia, et al. “Context and Implications Document for: Conceptualising and Measuring Domain-Specific Content Knowledge of Early Childhood Educators: A Systematic Review.” Review of Education, vol. 9, no. 2, Wiley, 2021, pp. 539–40, doi:10.1002/rev3.3256.
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 | OA
Jensen, Solveig, et al. “Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, edited by Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, WTM-Verlag, 2021, doi:http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-22292.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45342
Schönherr, Johanna, et al. “Do Emotions and Prior Performance Facilitate the Use of the Learner-Generated Drawing Strategy? Effects of Enjoyment, Anxiety, and Intramathematical Performance on the Use of the Drawing Strategy and Modelling Performance.” Contemporary Educational Psychology, vol. 65, 2021, doi:10.1016/j.cedpsych.2021.101967.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45333
Schönherr, Johanna, et al. “Does Strategic Knowledge Matter? Effects of Strategic Knowledge about Drawing on Students’ Modeling Competencies in the Domain of Geometry.” Mathematical Thinking and Learning, 2021, doi:10.1080/10986065.2021.2012741.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45343
Schönherr, Johanna, et al. “The Role of Strategy-Based Motivation in Mathematical Problem Solving: The Case of Learner-Generated Drawings.” Learning and Instruction, vol. 80, 101561, 2021, doi:10.1016/j.learninstruc.2021.101561.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45335
Schönherr, Johanna, et al. “Was ist eine gute Skizze? Strategiewissen beim mathematischen Modellieren im Bereich der Geometrie fördern.” mathematik lehren, vol. 224, 2021, pp. 22–27.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45352
Herding, Jana, et al. “inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung.” Bildung in der digitalen Transformation, edited by Hans Werner Wollersheim and Norbert Pengel, Waxmann, 2021, pp. 231–34.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45355
Herding, Jana, and J. Ogrodowski. “Mit Kindern den Übergang auf die weiterführende Schule reflektieren – Sichtweisen von Viertklässler*innen auf die selektiven Schulstrukturen.” Mythen, Widersprüche und Gewissheiten der Grundschulforschung. Eine wissenschaftliche Bestandsaufnahme nach 100 Jahren Grundschule. Jahrbuch Grundschulforschung, edited by N. Böhme, vol. 25, Springer Verlag, 2021, pp. 133–38.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45353
Herding, Jana, et al. “Paderborner Qualitätsstern (PQ3) zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita – Grundschule: ein Selbstevaluationsinstrument für multiprofessionelle und institutionsübergreifende Zusammenarbeit.” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, vol. 16, no. 3, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45354
Herding, Jana, et al. “Paderborner Qualitätsstern (PQ3): Self-Evaluation of Transition to School Programms for Educators and Teachers.” Evaluation Transition to School Programms: Learning from Research and Practice, edited by Sue Dockett and Bob Perry, Routledge, 2021, pp. 52–63.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 45358
Herding, Jana. KrafT Bildungsdokumentation: Kind- und ressourcenorientierte, analysebasierte, fortschrittsorientierte Bildungsbegleitung im Team planen, dokumentieren und reflektieren. Herausgegeben von: Büker, Petra; Ogrodowski, Jana, und Antenbrink, Teresa. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45326 | OA
Mattei, Annalisa, and Oxana Eremin. “Corona und Krise. Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Frauen- und Geschlechterforschung.” Bericht zur Jahrestagung der Sektion Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, 2021, pp. 87–89.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 45328
Mattei, Annalisa. “Rezension zu: Nef, Susanne: Ringen um Bedeutung. Die Deutung häuslicher Gewalt als sozialer Prozess, Basel 2020, in: Fegter, Susann / Langer, Antje / Thon, Christine (Hgg.): Diskursanalytische Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft.” Jahrbuch Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung 17, Opladen / Berlin / Toronto, 2021, pp. 242–44.
LibreCat
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 45327
Mattei, Annalisa, and Oxana Eremin. Jahrestagung „Corona und Krise – Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Frauen- und Geschlechterforschung“ Erziehungswissenschaft Heft 63, Jg. 32|2021. 2021, pp. 188–89.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45319 | OA
Schemmer, Susanne Jutta, et al. “Entwicklungschance oder Warteschleife? Berufsorientierung und Berufswahl in der Berufsfachschule.” Entwicklungen und Perspektiven in der Berufsorientierung. Stand und Herausforderungen. Online: (06.12.2021), edited by Ulrike Weyland et al., Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 60–78.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45698
Aghaei Abrandabadi, Seyed Ali, and Michael Marx. “Carbon Dating of Seven Parchment Qurʾān Manuscripts and One Syriac Bible of the National Museum of Iran.” Journal of Iranian National Museum, 2, 2021, pp. 205–26.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45706
Saad, Nadia. “David und Salomon im Koran: ein Komparativ-theologischer Ansatz.” Erlanger Jahrbuch für Interreligiöse Diskurse. Methoden der Darstellung und Analyse interreligiöser Diskurse, edited by Bayrisches Forschungszentrum für Interreligiöse Diskurse , Ergon Verlag, 2021, pp. 354–55.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30372
Zahera, H. M. A., et al. “I-AID: Identifying Actionable Information From Disaster-Related Tweets.” IEEE Access, vol. 9, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2021, pp. 118861–70, doi:10.1109/access.2021.3107812.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30374
Zahera, H. M. A., et al. “ASSET: A Semi-Supervised Approach for Entity Typing in Knowledge Graphs.” Proceedings of the 11th on Knowledge Capture Conference, ACM, 2021, doi:10.1145/3460210.3493563.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed