Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2447 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
S. Rezat, L. Fan, and B. Pepin, “Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change,” ZDM – Mathematics Education, vol. 53, no. 6, pp. 1189–1206, 2021, doi: 10.1007/s11858-021-01309-3.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
S. Rezat, F. Schacht, and U. Häsel-Weide, “Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks,” in Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , and H.-G. Weigang, Eds. London: Routledge, 2021, pp. 168–184.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
S. Rezat, “How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies,” ZDM Mathematics Education, vol. 53, no. 6, pp. 1433–1445, 2021, doi: 10.1007/s11858-021-01263-0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35757
R. Hochmuth et al., “Fachwissen zur Arithmetik bei Grundschullehramtsstudierenden – Entwicklung im ersten Semester und Veränderungen durch eine Lehrinnovation,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 611–644.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35746
Y. Fleischmann, R. Biehler, A. Gold, and T. Mai, “Integration digitaler Lernmaterialien in die Präsenzlehre am Beispiel des Mathematikvorkurses für Ingenieure an der Universität Paderborn,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 321–363.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35755
A. Gold, Y. Fleischmann, T. Mai, R. Biehler, and L. Kempen, “Die Online-Lernmaterialien im Online-Mathematikvorkurs studiVEMINT: Konzeption und Ergebnisse von Nutzer- und Evaluationsstudien,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 365–397.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35730
R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, “Einführung: Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik – praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 1–6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35720
R. Biehler, “Mathematikvorkurse als Brücke in das Studium–Einführung,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 285–290.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35737
R. Biehler and Y. Fleischer, “Introducing students to machine learning with decision trees using CODAP and Jupyter Notebooks,” Teaching Statistics, vol. 43, pp. S133–S142, 2021, doi: 10.1111/test.12279.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35734
R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds., Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35744
R. Biehler and H.-G. Weigand, “3D-Geometrie–virtuell und real,” mathematik lehren, vol. 2021, no. 228, pp. 2–5, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35778
B. Pepin, R. Biehler, and G. Gueudet, “Mathematics in Engineering Education: a Review of the Recent Literature with a View towards Innovative Practices,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 7, no. 2, pp. 163–188, 2021, doi: 10.1007/s40753-021-00139-8.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35776
L. Kempen and R. Biehler, “Design-Based Research in der Hochschullehre am Beispiel der Lehrveranstaltung „Einführung in die Kultur der Mathematik“,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 477–525.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35704
C. Winsløw, R. Biehler, B. Jaworski, F. Rønning, and M. Wawro, “Education and professional development of university mathematics teachers,” in Research and Development in University Mathematics Education, V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, E. Nardi, and C. Winsløw, Eds. Routledge, 2021, pp. 59–79.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35761
L. Höper, L. Malin, and R. Biehler, “Schatten von 3D-Objekten: Modellierung mit GeoGebra 3D und Anwendungen in der Computergrafik,” mathematik lehren, vol. 2021, no. 228, pp. 19–22, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35763
S. Hüsing, N. Weiser, and R. Biehler, “Faszination 3D-Film: Entwicklung einer 3D-Konstruktion,” mathematik lehren, vol. 2021, no. 228, pp. 23–27, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35702
M. Schürmann et al., “Consultation Phases in Mathematics Learning and Support Centres,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 8, no. 1, pp. 94–120, 2021, doi: 10.1007/s40753-021-00154-9.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35781
S. Podworny and R. Biehler, “The process of actively building a model for a randomization test – insights into learners’ modeling activities based on a case study,” Mathematical Thinking and Learning, vol. 24, no. 4, pp. 291–311, 2021, doi: 10.1080/10986065.2021.1922837.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35751
D. Frischemeier, R. Biehler, S. Podworny, and L. Budde, “A first introduction to data science education in secondary schools: Teaching and learning about data exploration with<scp>CODAP</scp>using survey data,” Teaching Statistics, vol. 43, no. S1, pp. S182–S189, 2021, doi: 10.1111/test.12283.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 17860
D. Beverungen, D. Kundisch, and N. Wünderlich, “Transforming into a Platform Provider: Strategic Options for Industrial Smart Service Providers,” Journal of Service Management, vol. 32, no. 4, pp. 507–532, 2021, doi: 10.1108/JOSM-03-2020-0066.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed