Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1744 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56983
U. Qudus, M. Röder, D. Vollmers, and A.-C. Ngonga Ngomo, “ExPrompt: Augmenting Prompts Using Examples as Modern Baseline for Stance Classification,” in Proceedings of the 33rd ACM International Conference on Information and Knowledge Management, Boise, ID, USA, 2024, vol. 9, pp. 3994–3999, doi: 10.1145/3627673.3679923.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56190
N. Klowait, M. Erofeeva, M. Lenke, I. Horwath, and H. Buschmeier, “Can AI explain AI? Interactive co-construction of explanations among human and artificial agents,” Discourse & Communication, vol. 18, no. 6, pp. 917–930, 2024, doi: 10.1177/17504813241267069.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55916
M. Booshehri, H. Buschmeier, and P. Cimiano, “A model of factors contributing to the success of dialogical explanations,” in Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, San José, Costa Rica, 2024, pp. 373–381, doi: 10.1145/3678957.3685744.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55912
O. Türk, S. Lazarov, Y. Wang, H. Buschmeier, A. Grimminger, and P. Wagner, “Predictability of understanding in explanatory interactions based on multimodal cues,” in Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, San José, Costa Rica, 2024, pp. 449–458, doi: 10.1145/3678957.3685741.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56615
B. Eickelmann et al., “Die IEA-Studie ICILS 2023 – Informationen zur Anlage und Durchführung der Studie,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 7–45.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56945
S. B. Kaltenpoth and O. Müller, “Getting in Contract with Large Language Models - An Agency Theory Perspective On Large Language Model Alignment,” 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56985
H. Buschmeier, S. Kopp, and T. Hassan, “Multimodal Co-Construction of Explanations with XAI Workshop,” in Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, San José, Costa Rica, 2024, pp. 698–699, doi: 10.1145/3678957.3689205.
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56595
K. Drossel, B. Eickelmann, J. Niemann, and J. Niggemeier, ICILS 2023 #NRW. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen in Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich. Münster: Waxmann, 2024.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56619
K. Drossel, J. Gerick, J. Niemann, B. Eickelmann, and M. Domke, “Die Perspektive der Lehrkräfte auf das Lehren mit digitalen Medien und die Förderung des Erwerbs computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 149–187.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56618
N. Fröhlich, H. Schaumburg, B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, and M. Domke, “Die Perspektive der Schüler*innen auf das Lernen mit digitalen Medien und den Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 117–148.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56620
J. Gerick, B. Eickelmann, N. Fröhlich, K. Drossel, and J. Niemann, “Die Perspektive der Schulleitungen auf digitalisierungsbezogene schulische Transformationsprozesse in Deutschland im internationalen Vergleich,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 189–215.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56623
B. Eickelmann, J. Vahrenhold, K. Drossel, J. Niggemeier, and J. Niemann, “Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schüler*innen in Deutschland im zweiten internationalen Vergleich,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 255–287.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56616
B. Eickelmann, W. Bos, J. Gerick, and N. Fröhlich, “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schüler*innen der 8. Jahrgangsstufe in Deutschland im dritten internationalen Vergleich,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 47–72.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56621
J. Niemann, B. Eickelmann, H. Schaumburg, and N. Fröhlich, “Technologische Rahmenbedingungen in Schulen in Deutschland im internationalen Vergleich,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 217–254.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56625
B. Eickelmann, “ICILS 2023: Gesamtdiskussion der Ergebnisse und mögliche Entwicklungsperspektiven für Deutschland,” in ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, and J. Vahrenhold, Eds. Münster: Waxmann , 2024, pp. 289–299.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57024
J. C. Pinsch, “Die Toten Hosen als „Laientheologen“. Warum sich eine Betrachtung des musikalischen Gesamtwerkes lohnt,” RU intern, vol. 53, no. 2, pp. 30–35, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57031 |

T. Gburrek, A. Meise, J. Schmalenstroeer, and R. Haeb-Umbach, “Diminishing Domain Mismatch for DNN-Based Acoustic Distance Estimation via Stochastic Room Reverberation Models,” 2024, doi: 10.1109/iwaenc61483.2024.10694103.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54576
I. Nastjuk, F. Rampold, S. T.-N. Trang, and J. Benitez, “A field experiment on ISP training designs for enhancing employee information security compliance,” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), pp. 1–24, 2024, doi: 10.1080/0960085x.2024.2359460.
LibreCat
| DOI