Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1796 Publications
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56145
Thorenz, Kristin. Erfassung Affektiver Reaktionen Bei Moderater Körperlich-Sportlicher Aktivität Und Entspannungsverfahren. Eine Validierungsstudie Der Feeling Scale Und Der Felt Arousal Scale. LibreCat University, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-2029.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56143
Thorenz, Kristin, et al. “The Affective Responses to Moderate Physical Activity: A Further Study to Prove the Convergent and the Discriminant Validity for the German Versions of the Feeling Scale and the Felt Arousal Scale.” Behavioral Sciences, vol. 14, no. 4, 317, MDPI AG, 2024, doi:10.3390/bs14040317.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54304
Thorenz, Kristin, et al. “The Affective Responses to Moderate Physical Activity: A Further Validation Study for the German Versions of the Feeling Scale and the Felt Arousal Scale.” Methodenvielfalt: Lebendigkeit in Theorie Und Praxis Abstractband Zur 56. Jahrestagung Der Arbeitsgemeinschaft Für Sportpsychologie (ASP), edited by Dirk Koester et al., 2024.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40014
Blumberg, Eva, et al., editors. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer, 2024.
LibreCat
2024 | Report | LibreCat-ID: 56144
Thorenz, Kristin, et al. Umsetzung Und Ergebnisse Des Projekts „PROCARE-Prävention in Stationären Pflegeeinrichtungen“ in Paderborn. LibreCat University, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-1890.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56117
Leineweber, Jonas. “Dorffunk. Kommunikation auf dem Land in Juli Zehs Dorfromanen Unterleuten und Über Menschen.” Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, no. 68/69, 2024, pp. 32–44, doi:10.31244/rwz/2024/09.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56118
Leineweber, Jonas. “Rezension zu: Daniel Drascek, Helmut Groschwitz, Gabriele Wolf (Hg.): Kulturerbe als kulturelle Praxis – Kulturerbe in der Beratungspraxis (Bayrische Schriften zur Volkskunde 12). München 2022.” Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, no. 68/69, 2024, pp. 362–66, doi:10.31244/rwz/2024.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55913 |

Wagner, Petra, et al. “Turn-Taking Dynamics across Different Phases of Explanatory Dialogues.” Proceedings of the 28th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue, 2024, pp. 6–14.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |

Hoffmann, Max. “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers.” Recherches En Didactique Des Mathématiques, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, Nina. “Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. .” Zeitschrift für Pädagogikunterricht, 2024, pp. 14–24.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56133 |

Wickemeyer, Carolin, et al. “Action Inhibition in a Sport-Specific Paradigm: Examining the Limits of Action Control in Basketball.” Psychological Research, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s00426-024-02010-2.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50017
Lin-Januszewski, Liang-Wen. “Émile Durkheim: Father of the Sociology of Education.” The Palgrave Handbook of Educational Thinkers, edited by B.A. Geier , Palgrave Macmillan, Cham, 2024, doi:10.1007/978-3-031-25134-4_88.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56135
Schröer, Franz, et al. “Das Forschungsprojekt im Spiegel praxistheoretischer inklusionsbezogener Unterrichtsforschung.” Inklusion verstehen. Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion, W. Kohlhammer GmbH, 2024, pp. 181–85, doi:10.17433/978-3-17-043025-9.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55194
Burgfeld-Meise, Bianca, and Lukas Dehmel. “YouTube-Fitness als exemplarisches Phänomen einer Kultur der Digitalität. Medienkompetenzanalytische Perspektiven auf eine körperfokussierte Lifeloggingpraxis.” Jahrbuch Medienpädagogik 21. Mit Medienpädagogik in die Zukunft., edited by Sandra Hofhues et al., 2024, pp. 129–58, doi:https://doi.org/10.21240/mpaed/jb21/2024.09.06.X.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, Tim, et al. “LFB-Labs-Digital: Schülerlabore Als Ort Der Lehrkräftefortbildung in Der Digitalen Welt: Ein Bericht Zur Konzeption Eines Verbundprojektes.” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 6, no. 1, 2024, pp. 130–155, doi:https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52235
Khedkar, Mugdha, and Eric Bodden. “Toward an Android Static Analysis Approach for Data Protection.” Proceedings of the IEEE/ACM 11th International Conference on Mobile Software Engineering and Systems (MOBILESoft ’24). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 65–68., 2024, doi:10.1145/3647632.3651389.
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56155 |

Spliethöver, Maximilian, et al. “Disentangling Dialect from Social Bias via Multitask Learning to Improve Fairness.” Findings of the Association for Computational Linguistics ACL 2024, edited by Lun-Wei Ku et al., Association for Computational Linguistics, 2024, pp. 9294–9313.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)